Citat:
Ursprungligen postat av
smokieknife
Ja?
Svårt att bestämma dig?
Citat:
För att uppmärksamma framförvarande att jag ska göra en omkörning. Den ersätter ju inte blinkers men det är det väl ingen som har påstått (som du försökte antyda vid ett tillfälle).
Jag har aldrig uttalat mig om att det skulle "ersätta" blinkers. Det finns däremot en logik i att det är blinkers som signalerar. Den används vid körfältsbyte och den syns både bakifrån och framifrån. Det är ju väl så viktigt att uppmärksamma bakomvarande på avsikten, annars är det ju risk att även den bilen påbörjar en omkörning.
Citat:
Efter att ha läst några av dina inlägg så konstaterar jag att du nog, jag säger nog eftersom jag inte känner dig, tillhör den "farliga" andelen trafikanter.
Det förstår du väl själv att det inte går att dra några som helst slutsatser från det.
Citat:
Nämligen den som inte kan acceptera att man själv gör fel och inte kan ta tillrättavisningar utan att "resa ragg".
Cykel tillhör ju också trafiken så det är väl den du använder kan jag tro utifrån dina grundlösa antaganden. Lite spännande dock att höra vad du menar med "tillrättavisning". Vem ger sådana till vem i trafiken?