2014-11-11, 03:20
Medlem
Googla på följande namn:

Christos Fasarakis
Anthony Drossos
Citera
2014-11-11, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himara
Googla på följande namn:

Christos Fasarakis
Anthony Drossos

Goa gubbar.
http://www.mirror.co.uk/news/world-n...retive-2902919
Citera
2014-11-11, 09:46
Medlem
Citat:
Gallis finns garanterat i italien som Galli

Du får inte blanda ihop dagens grekiska efternamn då de är konstruerade för typ 200 år sen. Alla namn som Papadopoulos, kostandinidis, är som andersson och johansson. Grekerna hade inte såna efternam på 14-15-16talet

Från wikipedia :

Antonio de Ferrariis (Galateo/Galateus) (c. 1444–1517), Greek scholar, academic, doctor and humanist from Galatone, Apulia.

Sergio Stiso (Σέργιος Στήθος) (c. 1458 – 16th century), religious man of Greek-Orthodox Rite, humanist, philosopher and theologian from Zollino, Apulia.

Vito Domenico Palumbo (c.1854 - 1918), writer and poet.
Domenicano Tondi (1885–1965), writer and poet.

Tony Bennett (New York, August 3, 1926), born Anthony Dominick Benedetto, Italian-American singer of popular music, standards, show tunes, and jazz whose paternal ancestors were originally from the Griko town of Podargoni in Calabria.[78][79][80] His ancestors immigrated from Calabria to the United States where Tony was later born.

Franco Corliano (Calimera, 1948 -), poet, songwriter, painter.

Där har du en poäng.
Citat:
in the comune of San Luca. Part of the population known as the Griko people have retained Greek culture and language (the so-called Griko language).

Detta har jag hört talas om förut, Griko, från Kalabreser själva,. vilket gör att jag kan ta detta mer seriöst än när alla albaner vill leta källor då de har kvar några byar på Sicilien, etc.

Jag märker att du vet vad du pratar om, och jag kan själv ta reda på mer fakta, men ärligt talat så skiter jag i det. Jag bryr mig om 'Ndrangheta och jag gillar greker, men jag ska iväg nu och jag märker att du äntligen bemöter mig vänligt, med respekt, du för en skärpt dialog och jag har alltid vetat att du har någorlunda koll på detta. Men du verkar ha trott, och kanske fortfarande tror att jag är en tönt som Googlar, men då du nu är trevlig och seriös så vill jag utveckla mitt svar angående var de rådande i Ndrangheta är, vill precisera det mer, inte nödvändigt alls, det skiter jag i, jag vill det ändå för att jag dels var trött igår och dels för att det finns en del att tillägga plus att du förtjänar att få ett ordentligt svar på dina fråga du du besvarat mina väldigt väl.

Det är några saker jag nämnde igår som jag känner att jag vill uppdatera, för jag anser som sagt att jag inte har besvarat din fråga fullt ut.

Så jag återkommer lite senare, malaka.
Senast redigerad av xtroverto 2014-11-11 kl. 10:35.
Citera
2014-11-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Där har du en poäng.

Detta har jag hört talas om förut, Griko, från Kalabreser själva,. vilket gör att jag kan ta detta mer seriöst än när alla albaner vill leta källor då de har kvar några byar på Sicilien, etc.

Jag märker att du vet vad du pratar om, och jag kan själv ta reda på mer fakta, men ärligt talat så skiter jag i det. Jag bryr mig om 'Ndrangheta och jag gillar greker, men jag ska iväg nu och jag märker att du äntligen bemöter mig vänligt, med respekt, du för en skärpt dialog och jag har alltid vetat att du har någorlunda koll på detta. Men du verkar ha trott, och kanske fortfarande tror att jag är en tönt som Googlar, men då du nu är trevlig och seriös så vill jag utveckla mitt svar angående var de rådande i Ndrangheta är, vill precisera det mer, inte nödvändigt alls, det skiter jag i, jag vill det ändå för att jag dels var trött igår och dels för att det finns en del att tillägga plus att du förtjänar att få ett ordentligt svar på dina fråga du du besvarat mina väldigt väl.

Det är några saker jag nämnde igår som jag känner att jag vill uppdatera, för jag anser som sagt att jag inte har besvarat din fråga fullt ut.

Så jag återkommer lite senare, malaka.

Kör på bara
Citera
2014-11-12, 01:01
Medlem
Citat:
Kör på bara

Jag läste mitt eget inlägg, som tur var och insåg att jag skenade iväg lite väl, och du vet det man bör veta, plus lite till, så jag såg ingen mening med det. Om jag vet något som du inte vet så beror det förmodligen på att mitt intresse kanske är större, typ så. Du vet mycket, det du vill veta, och det räcker så. Uppfattar jag det som?

Från det ena till det andra, stämmer det att det inom den grekiska kulturen eller gamla traditioner har funnits blodshämnd?

Vi kan förövrigt sluta leta kopplingar till greker och Grekland för det finns oändligt med dem. Men hur ofta hör man en grek påtala detta, men hur ofta vill inte albaner påpeka sina eventuella samband.

Det ska ju också sägas att folk har lätt att ge sitt folk eller sin aspekt lite för mycket spotlight, vanligtvis iaf. Kul att därför råka på någon som är konkret och säger saker som är fakta, och inte för att framhäva något. Jag tycker det är mer givande av någon märklig anledning
Citera
2014-11-12, 01:16
Medlem
Citat:
Googla på följande namn:

Christos Fasarakis
Anthony Drossos
En banktjänsteman som bidrog med sin hjälp och en annan som verkade vara mer inblandad i Italienska maffian i USA, som en länk där, eller fattade jag fel?
Citera
2014-11-12, 01:26
Medlem
Citat:
Jag läste mitt eget inlägg, som tur var och insåg att jag skenade iväg lite väl, och du vet det man bör veta, plus lite till, så jag såg ingen mening med det. Om jag vet något som du inte vet så beror det förmodligen på att mitt intresse kanske är större, typ så. Du vet mycket, det du vill veta, och det räcker så. Uppfattar jag det som?

Från det ena till det andra, stämmer det att det inom den grekiska kulturen eller gamla traditioner har funnits blodshämnd?

Vi kan förövrigt sluta leta kopplingar till greker och Grekland för det finns oändligt med dem. Men hur ofta hör man en grek påtala detta, men hur ofta vill inte albaner påpeka sina eventuella samband.

Det ska ju också sägas att folk har lätt att ge sitt folk eller sin aspekt lite för mycket spotlight, vanligtvis iaf. Kul att därför råka på någon som är konkret och säger saker som är fakta, och inte för att framhäva något. Jag tycker det är mer givande av någon märklig anledning

Du verkar veta mer om ndraghetan än mig. Jag känner mer till hur allt började och vet inte riktigt vad som händer idag. Blodshämd bland greker har funnits men idag sker det ytterst sällan. Idag är grekland ett modernt land och folk ser annurlunda på saker å ting. De som höll längst på det var på kreta och peloponissoshalvön. På fastlandet slutade man med blodshämd efter inbördeskriget 1949.

Fram tills dess var man mer eller mindre tvungen att upprätthålla familjens heder och mord var den enda lösningen. Öga för öga.

På sicilien och i kalabrien och Solento finns det fortfarande kvar och om det vet du mer än vad jag vet. Familjer inom ndraghetan dödar ju varandra för just heder. Fast heder idag är inte som förr. Förr var det att nån kanske talade illa om din familj eller att nån stoppade din dotter eller fru på gatan för att prata. Idag är heder pengar knark och makt om vem som ska kontrolera byar å städer.

Bland grekerna i Albanien finns det fortfarande.
Senast redigerad av Himara 2014-11-12 kl. 01:28.
Citera
2014-11-12, 01:29
Medlem
Citat:
En banktjänsteman som bidrog med sin hjälp och en annan som verkade vara mer inblandad i Italienska maffian i USA, som en länk där, eller fattade jag fel?

Du fattade rätt. Det roliga är att även åklagaren är grek

Du borde starta en tråd om grekisk organiserad brottslighet
Det finns mycket att skriva om och det går tillbaka ända till al capones tid. Förutom USA så har du även, Italien och Australien och så klart Grekland. Finns ju svensk koppling till athens undre värld

Just om Astoria NY har jag en del kunskap
Senast redigerad av Himara 2014-11-12 kl. 01:36.
Citera
2014-11-12, 01:51
Medlem
Citat:
Du verkar veta mer om ndraghetan än mig. Jag känner mer till hur allt började och vet inte riktigt vad som händer idag. Blodshämd bland greker har funnits men idag sker det ytterst sällan. Idag är grekland ett modernt land och folk ser annurlunda på saker å ting. De som höll längst på det var på kreta och peloponissoshalvön. På fastlandet slutade man med blodshämd efter inbördeskriget 1949.

Fram tills dess var man mer eller mindre tvungen att upprätthålla familjens heder och mord var den enda lösningen. Öga för öga.

Att släppa envisheten och många gånger meningslösheten i vendettor är strongt, och lite som du säger, man moderniseras. Men som jag hört så är greker ett av få som haft riktig blodshämnd, det är faktiskt ganska få folk i världen som haft/har det.

Citat:
På sicilien och i kalabrien och Solento finns det fortfarande kvar och om det vet du mer än vad jag vet. Familjer inom ndraghetan dödar ju varandra för just heder. Fast heder idag är inte som förr. Förr var det att nån kanske talade illa om din familj eller att nån stoppade din dotter eller fru på gatan för att prata. Idag är heder pengar knark och makt om vem som ska kontrolera byar å städer.

Bland grekerna i Albanien finns det fortfarande.

Både jag och nej, Sanluca-fejden började med att ena klanen förlorade ansiktet och sedan var det igång.

Det stora interna kriget som bröt ut på mitten av 80-talet tog väl med sig ca 700 i graven.

Att jag för detta på tal nu är för att just Ndrangheta är en av de mest hämndlystna i hela världen. Mycket av där ligger deras styrka, de slutar A L D R I G hämnas. Aldrig. Endast en kvinna kan stoppa hämnden. i San Luca-fejden så fick m an ta till hjälp av medlare utifrån för att för att försöka hjälpa till att stoppa det, för de höll på att utplåna varandra.

Därefter bildades La Provincia, ett överhuvud av topparna typ som Cosas kommissionen, för att skapa ett organ som ska förhindra att liknande saker inträffar igen, vilket det aldrig har gjort.

Ex så skulle högsta hönset komma från Canada och alla inväntade hans order om hämnd men han sa att det får vara slut på det nu, vi är de största förlorarna själva, typ så. Han höll ett gripande tal där folk i olika klaner omfamnade varandra och grät, för ingen gillade ju det som pågick, det säger ju sig självt. Så Oppe gjorde kanske mest men även Cosa Nostras medlare och annat gjorde mycket.

Kvinnan är ju den som hetsar de unga pojkarna redan i tidig ålder att han måste hämnas sin bror, eller sin far, och tänk att som lite få höra detta ältande om hämnd, inte konstigt att de blir skogstokiga i vuxen ålder. De har även sina ritualer där de börjar programmera in hämnden i de unga pojkarna, och så fortsätter det. Eller så var det innan. Nu ska det endast ske mot utomstående.

4 folk har blodshämnd enligt tradition, det är iaf vad jag hört. Italienare, Albaner, Greker och?
Citera
2014-11-12, 02:05
Medlem
Citat:
Att släppa envisheten och många gånger meningslösheten i vendettor är strongt, och lite som du säger, man moderniseras. Men som jag hört så är greker ett av få som haft riktig blodshämnd, det är faktiskt ganska få folk i världen som haft/har det.

Både jag och nej, Sanluca-fejden började med att ena klanen förlorade ansiktet och sedan var det igång.

Det stora interna kriget som bröt ut på mitten av 80-talet tog väl med sig ca 700 i graven.

Att jag för detta på tal nu är för att just Ndrangheta är en av de mest hämndlystna i hela världen. Mycket av där ligger deras styrka, de slutar A L D R I G hämnas. Aldrig. Endast en kvinna kan stoppa hämnden. i San Luca-fejden så fick m an ta till hjälp av medlare utifrån för att för att försöka hjälpa till att stoppa det, för de höll på att utplåna varandra.

Därefter bildades La Provincia, ett överhuvud av topparna typ som Cosas kommissionen, för att skapa ett organ som ska förhindra att liknande saker inträffar igen, vilket det aldrig har gjort.

Ex så skulle högsta hönset komma från Canada och alla inväntade hans order om hämnd men han sa att det får vara slut på det nu, vi är de största förlorarna själva, typ så. Han höll ett gripande tal där folk i olika klaner omfamnade varandra och grät, för ingen gillade ju det som pågick, det säger ju sig självt. Så Oppe gjorde kanske mest men även Cosa Nostras medlare och annat gjorde mycket.

Kvinnan är ju den som hetsar de unga pojkarna redan i tidig ålder att han måste hämnas sin bror, eller sin far, och tänk att som lite få höra detta ältande om hämnd, inte konstigt att de blir skogstokiga i vuxen ålder. De har även sina ritualer där de börjar programmera in hämnden i de unga pojkarna, och så fortsätter det. Eller så var det innan. Nu ska det endast ske mot utomstående.

4 folk har blodshämnd enligt tradition, det är iaf vad jag hört. Italienare, Albaner, Greker och?

Zigenare?
Citera
2014-11-12, 02:07
Medlem
Citat:
Zigenare?

Exakt, finska romer, i synnerhet.

Du är en allmänbildad rackare.

Men du, vad kommer det ifrån att grekerna är så fingerfärdiga? Och du får gärna delge mig något om Astoria, för de måste ju haft något speciellt den saken är klar då de fick vara ifred och de var bra på det de gjorde. Som jag fattat det så var det väl nästan bara irländare och greker som fick vara ifred och som hade respekt hos italienare på den tiden. Italienska maffian hade ju flera irländska torpeder, en av deras bästa hitmen var irländare. Men jag vet inte var dem var bra på förutom att de är oerhört stolta och sammansvetsade.

Grekerna har mer finess och har ett av världens absolut bästa kök. Klart att det finns utrymme för dem
Senast redigerad av xtroverto 2014-11-12 kl. 02:23.
Citera
2014-11-12, 03:23
Medlem
Här har du serben:

http://www.ticotimes.net/2013/07/06/...ombia-to-italy

"Welcome To The European Mafia Union: How The Italian Mob Is Swallowing Europe"

" The ‘Ndrangheta , based in the toe of Italy and perhaps the biggest foreign ally of the South American drug cartels, grossed 53 billion euros ($72 billion) last year by some estimates, largely by controlling cocaine traffic in most of Europe."

http://www.ibtimes.com/welcome-europ...europe-1619110

"t the Mexicans have turned themselves into the main suppliers of the ‘Ndrangheta by shipping cocaine through the U.S. and on to Italy. "

". For the time being, that means working with the ‘Ndrangheta, the dominant importer in Europe."

" which proved that the ‘Ndrangheta have absolute control over cocaine traffic in Europe. According to the results of the wide-reaching international investigation, in which police from Italy, Holland, the US, and Spain all participated, the Italian capos are backed by Colombian traffickers that operate from Europe and by the Zetas, who do so from the US."

http://www.borderlandbeat.com/2013/0...ne-broker.html

Serberna som ville leka tuffa'

" However, “the Mexicans don’t like the Serbians looking for drugs in Latin America to take it to Europe...This can create more violence,” Nicaso adds. He even points to confrontations between the Zetas and the Serbs, because according to the author of the book "‘Ndrangheta: The Roots of the Hatred," a group of Serbians recently traveled to Mexico with the idea of exploring opportunities for their illegal businesses.

Nevertheless, members of the Zetas intercepted them and killed them."

http://www.borderlandbeat.com/2013/0...ne-broker.html
Senast redigerad av xtroverto 2014-11-12 kl. 03:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in