2014-11-11, 19:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej- det är inte "nästan" det är vad som står i domen som du själv hänvisade till ...

Han är tämligen säker på att kroppen
innan styckning hade fått plats i bagageluckan. Utifrån blodfynden är det förväntade
resultatet av en sådan här transport som det faktiskt såg ut. Om man tänker sig
huvudet till höger och höfterna till vänster är det ett rimligt sätt för blodet att rinna
ut.

Sid 42 i själva TR - domen

Det börjar bli jävligt tröttsamt med dina anklagelser hela tiden, de flesta är inte som du och citerar och klipper inte selektivt ...

Alltså så kan han inte uttala sig om hur hon legat, eftersom han inte har tillräckligt kunskap om faktiska förhållanden för att göra sådana analyser .. Han spekulerar i ett tänkbart scenario .. "OM man tänker sig" ...

Och här kommer du med egna spekulationer som jag antar att du försöker sälja in som sanningar i vanlig ordning.
Eftersom du skrev "Nja, han säger 'om man tänker sig'" utgick jag från att du menade det han sa, och inte domen som jag inte hänvisade till. Vänligen, förvräng inte.

Om man tänker sig att kroppen har förvarats i bilen... Kan du tänka dig något annat?

Ja, det är ett antagande baserat på vad DL sa i TR. Kan du argumentera mot det?
Citera
2014-11-11, 20:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eftersom du skrev "Nja, han säger 'om man tänker sig'" utgick jag från att du menade det han sa, och inte domen som jag inte hänvisade till. Vänligen, förvräng inte.
Du hänvisar till DK i TR - Jag citerade ur domen ... börjar bli tröttsamt med dina förvrängningar hela tiden..

Citat:
Om man tänker sig att kroppen har förvarats i bilen... Kan du tänka dig något annat?
Precis som du försöker förvränga här .. Den kan ha varit förvarad i bilen på annat sätt än just det han spekulerar i .. han vet inte hur den legat, han säger INTE att den legat på just det sättet.

Citat:
Ja, det är ett antagande baserat på vad DL sa i TR. Kan du argumentera mot det?
Nej, det är spekulationer som du brer ut dig i .. inget annat.

Det var för lite blod på matten för
att kroppen skulle ha varit oskyddad. Förmodligen har kroppen varit skyddad men
att det läckt.
Om man har en person, som blöder näsblod, så är detta jämförelsevis
väldigt mycket blod men om det kommer från en person, som förlorat ben och
händer så är det inte mycket.

Det är större
möjlighet att bagageutrymmet besudlats när man tagit ut kroppen för det är svårare
att ta ut den än att lägga in den
.
Senast redigerad av micro113 2014-11-11 kl. 20:11.
Citera
2014-11-11, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det är helt korrekt. Instämmer!

Vem av de tre huvudmisstänkta AN, MB och KJ är vänsterhänt? Eller är alla högerhänta?
Håll dig till sanningen nu zemixon. Varken AN eller MB har varit ens formellt misstänkta för att ha bragt VB om livet. Det är både pinsamt och förtal från din sida. Varför håller du på såhär?
Citera
2014-11-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Håll dig till sanningen nu zemixon. Varken AN eller MB har varit ens formellt misstänkta för att ha bragt VB om livet. Det är både pinsamt och förtal från din sida. Varför håller du på såhär?

Du är eg blockerad... men visst är MB vänsterhänt?

AN och KJ är väl högerhänta?
Citera
2014-11-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Att döma av bilder, så är KJ högerhänt. Tror även att det framkommit tidigare i tråden.

Ytterligare ett tecken/indicium som tydligt som stärker teorin om KJs oskuld...
Citera
2014-11-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej- det är inte "nästan" det är vad som står i domen som du själv hänvisade till ...

Han är tämligen säker på att kroppen
innan styckning hade fått plats i bagageluckan. Utifrån blodfynden är det förväntade
resultatet av en sådan här transport som det faktiskt såg ut. Om man tänker sig
huvudet till höger och höfterna till vänster är det ett rimligt sätt för blodet att rinna
ut.

Sid 42 i själva TR - domen

Det börjar bli jävligt tröttsamt med dina anklagelser hela tiden, de flesta är inte som du och citerar och klipper inte selektivt ...

Alltså så kan han inte uttala sig om hur hon legat, eftersom han inte har tillräckligt kunskap om faktiska förhållanden för att göra sådana analyser .. Han spekulerar i ett tänkbart scenario .. "OM man tänker sig" ...

Edit:
Det fetade ser jag dock inte i domen...

Detta är vad han säger om verktyg såvitt jag kan se

Om det är ett föremål, som är lite blodbesudlat, kommer blodet
rimligen bara hamna på topparna av räfflorna på kanten men det krävs mycket blod
för att det ska, som i detta fall, vara både på toppar och nere i dalar.

Och här kommer du med egna spekulationer som jag antar att du försöker sälja in som sanningar i vanlig ordning.

Blodet, en minimal mängd....

Den eviga frågan: Planterat eller ej?
Citera
2014-11-12, 00:55
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Jag har också varit inne på att GM var vänsterhänt, t ex då huggen i ryggen tydde på att det skulle kunna vara så. Men vilket skulle vara naturligast som vänsterhänt, kapa vänstra benet först eller högra. Själv tror jag vänstra vart kapat först sedan vart GM trött, och då vart resultatet sämre på det högra benet. Som det stod i fup. MB är högerhänt vad jag minns.
Citera
2014-11-12, 02:33
Medlem
Citat:
Blodet, en minimal mängd....
Den eviga frågan: Planterat eller ej?
Blodet i bagageutrymmet var så liten mängd att jag anser det logiska är att VB hade näsdropp av blod, hon skall också haft vissa problem med näsblod. Jag anser att hon hade placerat någon väska eller ryggsäck i bagageutrymmet som de alltid gjorde när de hade bagage och i samband med det fick hon dropp av blod från näsan.
Nu kontrollerades aldrig blodet om det kom från VB när hon levde eller var avliden, men när hunden Uno sökte i bagageutrymmet markerade den inte för blodet, som visar att blodet kom från VB när hon levde och därmed stämmer in att det var näsblod.
Eftersom hunden Uno är en likspårhund med mycket goda egenskaper borde den ha markerat blodfläcken på listen, som var synlig, om det var likblod, som den inte gjorde.
Den som får dropp från näsan av blod märker det oftast inte själv, därför blodet är så tunnflytande, utan det är om man ser där droppen faller.

Jag anser inte att det är planterat, därför det finns alltid en risk att göra en sådan operation, bilen var också parkerad på ett öppet ställe, den årstiden i Boden, blir det aldrig riktigt mörkt på natten, utan en viss skymning. Jag anser att de som utförde mordet på VB skulle inte ha tagit den risken med att plantera blodet där. Sedan fanns blod på listen som är ologiskt att det hamnat där, om det var planterat blod. Det finns också andra orsaker som gör en plantering ologisk.

Att det skulle ha varit någon läckande emballerat förpackning anser jag är ologiskt, en sådan förpackning skulle ha orsakat en stor blodpöl i bagageutrymmet, därför blodet är mycket lättflytande. Det finns ingenting som visar att någon förpackning funnits i bagageutrymmet, var skulle de ha förpackats ? Den som påstår att det funnits en förpackning i bagageutrymmet borde ha någonting som visar det, men det finns ingenting.

Att VB skulle ha legat i bagageutrymmet anser jag är helt ologiskt därför i så fall hade det funnits massor med bevis för det , men det finns ingenting som visar att någon kropp legat i bagageutrymmet.
Senast redigerad av Lagro 2014-11-12 kl. 03:32.
Citera
2014-11-12, 05:02
Medlem
KJ dömdes för mordet på VB, men en dömd person behöver inte nödvändigtvis ha utfört mordet även han har blivit dömd för det.
Om man skall finna ut om en dömd är skyldig eller inte, måste man se till bevisen som fanns mot den dömde.
De bevisen som fanns mot KJ , som jag har kunnat finna ut var blodfläckar i bagageutrymmet, det är bevisat att det var blod från VB.
Men den stora frågan är hur de här blodfläckarna kommit dit som var också mycket liten mängd ? Möjligheten kan vara att VB hade tidigare någon skada eller att hon hade haft bloddropp från näsan, jag har inte kunnat se någonting som skulle kunna utesluta att blodet kom från VB när hon levde från skada eller näsblod.
Citera
2014-11-12, 05:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ytterligare ett tecken/indicium som tydligt som stärker teorin om KJs oskuld...

Vad grundar du det på? Framgår det någonstans att GM ska vara vänsterhänt, förutom i tråden då...?
Citera
2014-11-12, 06:18
Medlem
Citat:

Förtal verkar vara din linje, personlig agenda mot MB?? MB är högerhänt.
Det framgår i tråden att KJ är dömd styckmördare i 2 instanser.
Det finns inget som tyder på att det finns en annan styckmördare än den dömde.
Du har en stark tro. Men, har du en bevisning att visa, som tyder på att din linje är korrekt?
Citera
2014-11-12, 07:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag har också varit inne på att GM var vänsterhänt, t ex då huggen i ryggen tydde på att det skulle kunna vara så. Men vilket skulle vara naturligast som vänsterhänt, kapa vänstra benet först eller högra. Själv tror jag vänstra vart kapat först sedan vart GM trött, och då vart resultatet sämre på det högra benet. Som det stod i fup. MB är högerhänt vad jag minns.
Du har hävdat sida upp och sida ner att KJ är GM. Nu säger du helt plötsligt att det kan vara vem som helst utom MB. Vad har MB för hållhake på dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in