Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Ditt kursiva är inte vad han säger, bara nästan vad han säger, så det passar ditt påstående. Det han säger är att om kroppen har legat i bilen så stämmer blodet med den kroppsplaceringen. Därav min fråga.
Nej- det är inte "nästan" det är vad som står i domen som du själv hänvisade till ...
Han är tämligen säker på att kroppen
innan styckning hade fått plats i bagageluckan. Utifrån blodfynden är det förväntade
resultatet av en sådan här transport som det faktiskt såg ut. Om man tänker sig
huvudet till höger och höfterna till vänster är det ett rimligt sätt för blodet att rinna
ut.
Sid 42 i själva TR - domen
Det börjar bli jävligt tröttsamt med dina anklagelser hela tiden, de flesta är inte som du och citerar och klipper inte selektivt ...
Citat:
Han nämner också att blodet på listen rimligen kommer från en kropp eller föremål som har varit ganska rejält blodig. Vattnet på handsken kom dit efter eller samtidigt som blodet.
Alltså så kan han inte uttala sig om hur hon legat, eftersom han inte har tillräckligt kunskap om faktiska förhållanden för att göra sådana analyser .. Han spekulerar i ett tänkbart scenario .. "OM man tänker sig" ...
Edit:
Det fetade ser jag dock inte i domen...
Detta är vad han säger om verktyg såvitt jag kan se
Om det är ett föremål, som är lite blodbesudlat, kommer blodet
rimligen bara hamna på topparna av räfflorna på kanten men det krävs mycket blod
för att det ska, som i detta fall, vara både på toppar och nere i dalar.
Citat:
Då bör rimligen också vattnet ha kommit på mattan efter eller samtidigt med blodet. Om kroppen var ganska rejält blodig måste det ha kommit mycket blod på mattan, och efter utspädning med vatten täckt mycket större yta än vad Bluestarbilden visar. Det talar för att det inte är en rejält blodig kropp som blodat ner mattan. Det lutar mer åt att mindre blod har avsatts på mattan än på listen. Eller så överdriver han blodmängden på listen.
Och här kommer du med egna spekulationer som jag antar att du försöker sälja in som sanningar i vanlig ordning.