2014-11-11, 04:24
Medlem
mulash44s avatar
jag är jätte besviken på min handläggare på migrationsverket i Uppsala kanske han är rasist , han sa till mig skickar det och det , jag skickade allt som han be mig att skicka. när jag fråga han om mitt ärende han skrattade åt mig tillsammans med hans kollega han retade mej, jag vet inte vad jag ska göra och har väntat mer än 17 månader. det är jätte svårt att ha en handläggare som rasist, sona personer som njuta när andra ha det svårt brukar få cancer...hoppas inte det, peace and love
Senast redigerad av mulash44 2014-11-11 kl. 04:35.
Citera
2014-11-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulash44
jag är jätte besviken på min handläggare på migrationsverket i Uppsala kanske han är rasist , han sa till mig skickar det och det , jag skickade allt som han be mig att skicka. när jag fråga han om mitt ärende han skrattade åt mig tillsammans med hans kollega han retade mej, jag vet inte vad jag ska göra och har väntat mer än 17 månader. det är jätte svårt att ha en handläggare som rasist, sona personer som njuta när andra ha det svårt brukar få cancer...hoppas inte det, peace and love

oj stackars dig det e för mycket varför ger de så.Jag har också vänta 17 månder inga nyheter fortfarande,hoppas det löser sig snart för dig
Citera
2014-11-11, 12:25
Medlem
mulash44s avatar
Tack så mkt fjomor1... Jag tror min handläggare på migrationsverket är mår inte bra eller galen , han är inte seriöust alls, jag tror migrationsverket i Uppsala flesta som jobbar där är SD. hoppas det går för er också
Citera
2014-11-11, 14:50
Medlem
Citat:
Tack så mkt fjomor1... Jag tror min handläggare på migrationsverket är mår inte bra eller galen , han är inte seriöust alls, jag tror migrationsverket i Uppsala flesta som jobbar där är SD. hoppas det går för er också

Tack så mycket,men det finns,men de kan inte göra så,hoppas snart kommer och ta ett pozitiv beslut
Citera
2014-11-11, 17:01
Medlem
Paijters avatar
Flickvän på studentvisum i Sverige. Upphör om mer än en månad. Tänkte ansöka om anhöriginvandring då hon redan bor hos mig och tänker ansöka härifrån. Hur gå till väga och vilken blankett? Vi har känt varandra i två år och varit ihop 2014.
Citera
2014-11-11, 17:28
Medlem
mulash44s avatar
du måste göra henne gravid först , om hon är gravid hon behöver inte resa hem. hon kan ansöka i sverige.
Citera
2014-11-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOutlaww
Tack för informationen! Så det innebär att det borde gå fortare för vårat ärende eftersom det är i E3, så länge någon handläggare nu får ärendet. Och kommer jag meddelas automatiskt då en handläggare får ärendet eller är det bara att vänta på ett beslut? Asylsökningarna, är dem också via E3 eller annat system? Man vill ju inte ha ärendet tillsammans med dem, det är då det tar så extremt lång tid.

Om det går fortare vet jag inte men det borde bli mer rättvist i kösystemet. Om tex en handlaggare arbetar mycket snabbare än en annan handläggare och de har högar med ärenden på sitt bord så får ju de ärenden som har en snabbare handläggare snabbare beslut. Såhär ligger de i samma kö och bevakning och man slipper ev en väntan om man haft oturen hamna hos en långsam handläggare.

Jag tror inte du meddelas när du får handläggare.

Aslyansökningarna hanteras inte som samma ärenden (tror jag) men däremot är det många syrier som fått uppehållstillstånd tidigare och deras anhöriga (partner och/eller barn) söker nu uppehållstillstånd precis som våra partner gör. Fler och fler syriers anhöriga söker online och de hamnar i samma system då och det är dessa som nu har förtur, dvs syriers anhöriga som sökt online som prioriteras framför våra ärenden.

http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Syrien/Information-for-syrier.html
Senast redigerad av NFYK 2014-11-11 kl. 22:34.
Citera
2014-11-12, 17:03
Medlem
Idag är jag så lycklig! Hade bestämt innan att jag idag skulle ringa Uppsala enheten för att höra hur det går innan jag reser till min man. Jag ringde först till enhetstelefonen och det gick uselt. Så jag ringde enhetschefen som berättade att dom kommit framåt och just idag arbetade med onlineansökningar inkomna 26 juni. Men hon hittade inte vårt i systemet och visste inte varför. Men hon lovade kolla upp det och återkomma. Vilket hon gjorde några timmar senare. Hon berättade att vårt ärende fallit ur E3 det var därför som hon inte hittade det först. Hon sa det finns ingen vettig förklaring den skulle legat kvar som E3. Hon sa systemet är komplext. Men hon sa att förfrågan hade skickats ut till ambassaden och att strax kommer eposten om att kontakta ambassaden komma. Vilket det gjorde några minuter senare. Hon sa att eftersom ärendet halkat ur E3 utan det skulle gjort det. Vi har varken kompletterat eller blivit ombedda att komplettera. Hon berättade att ärendet inte kommer ligga så andra enheter kan plocka upp det om utan att det kommer stanna kvar i Uppsala men att dom skulle fortsätta hantera det som E3 och att vi inte skulle förlora tid på grund av systemet gjort fel. Hon gav mig också namnet på en handläggare som har hand om ärendet och sa att samma person kommer fortsätta ha hand om ärendet. Dessutom sa hon att det var tur att jag ringde idag eftersom dom just arbetar med vår ansökningsdatum. Att hade jag inte ringt hade det missats eftersom det inte bevakades längre digitalt.

Jag är så glad att jag har ringt och inte bara suttit och väntat. Och jag tycker verkligen enhetschefen i Uppsala är mycket bra. Hon är ny som tillförordnad men jag hoppas hon kommer stanna som ordinarie enhetschef. Första gången jag pratade med henne var hon teamledare och även då höll hon sitt löfte när hon inte kunde svara mig att maila mig efter helgen vilket hon gjorde. Hon svarar i telefon fast hon är chef och tar sig tid och är hjälpsam och väldigt trevlig och lätt att prata med.

Det går framåt
Citera
2014-11-12, 22:44
Medlem
Vi blev beviljat förtur och idag för första gången ringde jag handläggaren som sa att hon har många ärenden.

Jag sa då att jag e i Turkiet sedan juli månad tillsammans med min fru.
Hon har noteret o sa att hon kontaktar mig när hon behöver nåt.

Men jag kom i tankar om att det kanske kan bli ett problem, eftersom man ska bo i Sverige.
För att nu kan det ju tolkas som att jag bara har adress i Sverige , och jag e i Turkiet.

:-
Hon sa inget iaf.
Citera
2014-11-13, 10:03
Medlem
Citat:

På vilket sätt retade de dig? Vad sa de?
Är du säker på att du inte missuppfattade situationen eftersom du kanske redan känner dig utsatt och ledsen?
Det är ju annars verkligen inte ok att ens handläggare beter sig så! Jag tycker du ska kontakta enhetschefen och spela in samtalen i fortsättningen i fall det händer igen.
Citera
2014-11-13, 18:12
Medlem
mulash44s avatar
Ixney Hur är Det Med Dej, Hoppas Allt är Fint Med Dej,.... Min Handläggare är Jätte Otrevlig Mot Mig. Sist När Pratade Med Han Sa Att Han Hade 5000 Eller 15.ooo ärenden...han Också Till Mig Att Jag Sa Till Honom Att Jag Vill Min Fru Ska Till Sverige Och Jag Vill Inte Ha UppehållStillstånd Till Min Fru Längre. Jag Har Inte Sagt Nånting Till Honom. Sen Sa Han Förlåt Du Har Inte Sagt Det. Min Sa Till När Var Intervju Lämnade In Skilsmässa Och Fullmakt På Svensk Ambassaden I Kenya... Min Handläggare Sa Till Mej Skicka Fullmakt Och Skilsmässa Bevis Vilken Jag Gjorde..jag Ringde Han En Dag När Jag FRÅGADE HONOM Om VARA KONTAKTER PÅ Facebook JAG MIN FRU. Han SKratade Hög Tillsammans Med De Jobba Men Han Och Retade Mig. Min Mobile Kan Inte Göra Inspelning...jag Kan Inte Göra Mer. Jag Kan Bara Klåga Till Gud.
Senast redigerad av mulash44 2014-11-13 kl. 18:43.
Citera
2014-11-13, 18:55
Medlem
mulash44s avatar
Hej Ixney . Han Varit Otrevlig Mot Mig Flera Gånger... Han är Ond Man..migrationsverket Lura Oss VARJE DAG. Vad Böhover Göra är Att Vara ärlig Och Respektera Folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in