2014-11-11, 04:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hemvärnsungdom ger utbildning i vapentjänst.
Skjututbildning med gevär från 15 och med automatvapen från 17 år. Stridsutbildning får endast genomföras med dem som fyllt 18

Hemvärnsungdom har fysisk träning, vilket jag förutsätter krävs för att orka med att vara med i hemvärnet oavsett om man är ungdom eller ej.
Jag drar slutsatsen att KJ hade en grundläggande väl god fysik och intresset för det militära var inte borta och det vet väl du med?

Har du själv provat Airsoft någon gång Q? Inte jag, men det vore "skoj" om någon "Airsoftare" kunde berätta hur enkelt/jobbigt fysiskt det är att springa med munderingen i skogen så man får ett hum om det. Jag har ingen aning, men tror inte att det är så lätt som att springa med en vattenpistol på tomten iaf.
"Tufft, jobbigt och fysiskt utmanande spel"

http://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14790
Citera
2014-11-11, 06:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Det är vad jag har hört också. Hur var det nu.. hade KJ anmält sig till "operation Fallen Angel"? Det verkar då inte vara något för folk som är undernärda och har dålig fysik...

Tillägg: Dessutom pågick spelet i 10-12 timmar
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-11-11 kl. 06:07.
Citera
2014-11-11, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Ja, och de som pratar om platsgevär, platsvapen etc vet tydligen inte att airsoftvapen väger i princip lika mycket som riktiga vapen.
Citera
2014-11-11, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Deltagande i hemvärnet kräver mer än att lyfta plastgevär ...

Det krävs ingen tyngdlyftare för att flytta en kvinna på 60 kilo.

FUP 141.
Kristoffer stod då och pratade med
en Maria Karlsson, troligen hemvärnet. De pratade om att de kände varandra, Kristoffer
började berätta att han ville vara med i hemvärnet men att han inte fick för att han hade
Aschberger och ADD.
Citera
2014-11-11, 07:14
Medlem
Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, inte släpar de runt på kroppar och bryter lårben iaf. GM.

Börjar de falska bevisen lukta eller..? varför inte redovisa dem nu ?

När du nu har tid att försöka plantera trådsanningar som bryta lårben ......kom inte med snacket att du tytt en text på ett annat sätt än alla andra läskunniga.

Från början hade du något ,men det var för många tusen sidor sedan.
Nu är det onödigt att läsa dina ordvrängerier,men jag kommenterar för att du ska låta bli att ljuga in uppgifter i tråden.
Citera
2014-11-11, 07:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
FUP 141.
Kristoffer stod då och pratade med
en Maria Karlsson, troligen hemvärnet. De pratade om att de kände varandra, Kristoffer
började berätta att han ville vara med i hemvärnet men att han inte fick för att han hade
Aschberger och ADD.

Ja och det var förstås sant det han sa? Nu har han ju varit med i hemvärnsungdom och det krävs faktiskt lite av en det med.
Citera
2014-11-11, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tyckte jag hörde någon viska förtal i tråden. Men jag hörde nog fel.

Nja, en vill göra KJ till seriemördare, en annan till nekrofil så du
kanske hörde rätt.
Citera
2014-11-11, 07:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, besökaren den 12 maj tittade inte in i huset i sådan vinkel att han hade sett benet .. Det finns således inget som talar för och inget som egentligen heller talar emot -- möjligen benens skick då..
12 maj, sid 97:
Citat:
A*na-K*rin gick upp på rampen och tittade in i huset och M*ttias lyste med mobiltelefonen. Hon hängde in med överkroppen i huset, hon såg rakt fram och det var ett stort tomt trägolv, hon såg inte längst bak mot hörnen, där var det för mörkt. Om det hade legat något på golvet nedanför fönstret så hade hon sett det, hon uppskattar att hon tittade in i ca 1 minut och såg att det var ett fint trägolv. Rakt fram på golvet bakom hönsnätet låg det brädor staplade.
Att det är så svårt att hålla sig till sanningen! 12 maj fanns inte kroppen där. Inte heller 10 maj, sid 93.
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-11 kl. 07:50.
Citera
2014-11-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ja och det var förstås sant det han sa? Nu har han ju varit med i hemvärnsungdom och det krävs faktiskt lite av en det med.

Jag ville visa fakta, han va aldrig med i hemvärnet som påstods.
Enligt bilder går han upp å ner i vikt. Micro skrev att det inte krävdes
en tyngdlyftare för att flytta en kvinna på 60 kilo.
Jag tror många får stora problem med en cementsäck på 50 kilo som ligger på marken.
Citera
2014-11-11, 08:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag ville visa fakta, han va aldrig med i hemvärnet som påstods.
Enligt bilder går han upp å ner i vikt. Micro skrev att det inte krävdes
en tyngdlyftare för att flytta en kvinna på 60 kilo.
Jag tror många får stora problem med en cementsäck på 50 kilo som ligger på marken.

Ja det tror jag med att man har problem med. Jag förstår dock inte var din "fakta" kommer ifrån?
Det är något som KJ säger till en främmande människa. Jag tror att han var ärligare mot sin vän

FUP 1231 förhör med Alex*nder Bostr*m

K= KJ
A=AB

K har varit med i hemvärnet och denne har berättat att han fått lära sig mycket, om bland
annat radiokommunikation och vad A vet ingår även information om radioskugga i en sådan
utbildning. (Men KJ avser säkert Hemvärnungdom här. )

Jag påstår inte att detta är fakta, det borde du inte göra om din teori heller. KJ säger två olika saker till två olika personer.
Q säger att KJ varit med i hemvärnungdom, var kommer den uppgiften ifrån Q?
Citera
2014-11-11, 08:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja det tror jag med att man har problem med. Jag förstår dock inte var din "fakta" kommer ifrån?
Det är något som KJ säger till en främmande människa. Jag tror att han var ärligare mot sin vän

K= KJ
A=AB

K har varit med i hemvärnet och denne har berättat att han fått lära sig mycket, om bland
annat radiokommunikation och vad A vet ingår även information om radioskugga i en sådan

Jag påstår inte att detta är fakta, det borde du inte göra om din teori heller. KJ säger två olika saker till två olika personer.
Förhör i TR.
Citera
2014-11-11, 08:34
Medlem
Citat:

K= KJ
A=AB

Det va inte min teori, det va taget från FUP.
Vad sa han till micro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in