2014-11-10, 17:49
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det är min fasta övertygelse med att VB mördats innan dess och naturligtvis har inte VB planerat att gå hem till MB och AN i något syfte alls. Vad hade hon att vinna på det? Nej, jag tror som sagt att VB sagt något som kränkt KJ till den milda grad i hans värld att han fick total blackout och så gick det jävligt illa.

Vittnet visste inte ens i förhör hur ljusförhållandena var. Q sa det var ljust vill jag minnas. Även fast det kom fram till tvärtom. Vittnet har en koppling till MB i form av en Karate utövare från boden. Som även jag känner till, lite av en udda typ skulle jag säga. Som tränat på samma klubb, kanske fortfarande. Det gör att möjligheten finns att den utövaren kan ha nämnt lite "skitsnack" om MB. Några på klubben kände säkert till deras förhållande. Så frågan är om vittnet möjligtvis kände till mer än hon gav sken av. Kan ju vara en slump också, boden är litet. Men jag tror oftast inte på slumpen. Hennes man såg ju inte heller någonting. Även när hon ändrar sig i förhör, gör att det kan vara något märkligt med hennes vittnesmål.
Senast redigerad av henkess 2014-11-10 kl. 18:02.
Citera
2014-11-10, 17:53
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Fullt rimligt är det inte att gå upp 7 kg på en månad, det är nonsens. Och det underlag vi har att gå på är att Q säger att KJ sagt att han vägde strax under 70 kg innan häktningen. När han sagt detta vet inte jag, det kanske någon annan har koll på. Såg någon en våg i KJś badrum? Eller var han nu kan tänkas ha den. Fotona du pratar om i FUP är inte tagna innan häktningen så vad menar du här?

Jag tror, till skillnad från dig, att det är möjligt att han kan ha vägt strax under 70 kg. Att han har varit en mycket smal kille är inget nytt, det visar både foton i FUP (s.1400) och övriga foton som har florerat här. Vägde han runt 70 kg vid tiden för häktningen bör han ha legat på gränsen till en medicinsk undervikt. Fast, det är sant...ingen av oss vet. Att spekulera i exakt hur mycket han vägde tycker jag f.ö är irrelevant.
Har du ett lågt dagligt kaloriintag och väger därefter, kan du gå upp 1-2 kg/v under en kortare tid med regelbundna måltider och brist på rörelse. Anser du det vara nonsens, så visst...

Frågan som gällde var väl om KJ hade kunnat klara av att avdela en kropp? Kan ju inte bli annat än rena spekulationer. Tror själv att det är fullt möjligt.
Citera
2014-11-10, 18:34
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att hon ens skulle ha knackat på hos MB är ju ett rent villospår som du försökt plantera i tråden - så varför behöver du gissa dig fram till orsaken av något du själva kreerat?

Har du verkligen snärjt in dig så mycket i dina egna fantasier att de blivit sanning för dig själv nu?

Hon var aldrig hos MB eftersom KJ mördade henne innan hon kom till någon annan - det är vad bevisen visar.

Det kallas alternativ teori.
Citera
2014-11-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ja, i så fall av KJ eftersom det är han som mördat henne och i hans bil som blodet återfinns osv ...

Mer troligt är dock att han mördat henne redan i hemmet och att hon inte satt sin fot utanför hans lägenhet för egen maskin efter våldet han brukat ....

Mmm, för i KJ:s lägenhet har ju utredarna funnit MASSVIS med spår, blod från offret, DNA och en massa annat som helt säkert fastställer att KJ mördade VB där. En hel kennel med likhundar m.fl. har ju dessutom slagit frivolter av glädje vid genomsök av lägenheten.

Man har funnit ETT ENDA föremål som potentiellt är intressant i denna lägenhet. En tejprulle med offrets DNA på, men denna rulle SAKNAR HELT DNA FRÅN KJ. Således ett ytterst vekt bevisföremål.
Citera
2014-11-10, 19:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Mmm, för i KJ:s lägenhet har ju utredarna funnit MASSVIS med spår, blod från offret, DNA och en massa annat som helt säkert fastställer att KJ mördade VB där. En hel kennel med likhundar m.fl. har ju dessutom slagit frivolter av glädje vid genomsök av lägenheten.

Man har funnit ETT ENDA föremål som potentiellt är intressant i denna lägenhet. En tejprulle med offrets DNA på, men denna rulle SAKNAR HELT DNA FRÅN KJ. Således ett ytterst vekt bevisföremål.
Det är inte förväntat att finna massor av blod efter själva dödandet ... så varför efterlyser du det?
Citera
2014-11-10, 19:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Det kallas alternativ teori.
Det kallas trams som redan avfärdats av åklagaren (och rätten). Det finns inga alternativa teorier som kan förklara bort spåren som KJ lämnat efter sig och sitt mördande..
Citera
2014-11-10, 19:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är min fasta övertygelse med att VB mördats innan dess och naturligtvis har inte VB planerat att gå hem till MB och AN i något syfte alls. Vad hade hon att vinna på det? Nej, jag tror som sagt att VB sagt något som kränkt KJ till den milda grad i hans värld att han fick total blackout och så gick det jävligt illa.
Jag tror hon helt enkelt sagt nej till sex, precis som hon var tydlig med att hon skulle göra innan hon gick dit ... "bara plugga"
Citera
2014-11-10, 19:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror hon helt enkelt sagt nej till sex, precis som hon var tydlig med att hon skulle göra innan hon gick dit ... "bara plugga"
Det var inte så hon skrev. "Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^". "Bara" är din fantasi.
Citera
2014-11-10, 20:09
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Fullt rimligt är det inte att gå upp 7 kg på en månad, det är nonsens. Och det underlag vi har att gå på är att Q säger att KJ sagt att han vägde strax under 70 kg innan häktningen. När han sagt detta vet inte jag, det kanske någon annan har koll på...

Min fetning.

Att det skulle vara nonsens håller jag inte med dig om. När den kriminaltekniska undersökningen gjordes i KJ:s lägenhet, fanns det knappast någon mat alls i kylskåp eller frys. Den lilla mat som fanns i kylskåpet var gammal och mjölken hade gått ut redan i mars! I frysen låg en liten stek samt några grönsaksförpackningar. Soppåsen svämmade över av gamla mögliga matkartonger.
Innan KJ greps åt han som en fluga och hade troligen gjort så under mycket lång tid. Han verkade mest leva på chips, godis och öl.
När han hamnade på häktet fick han plötsligt mat på regelbundna tider, tre gånger om dagen. Möjligen också kaffe och smörgås till kvällen. Om man sitter häktad kan jag tänka mig att måltiderna blir ett välkommet avbrott i den dagliga rutinen. Inte kunde han motionera heller, mer än kanske en timme om dagen. Några kalorier brände han knappast. Istället gick han upp i vikt, och det ganska snabbt. Beträffande vikten säger han så här i ett förhör, sidan 1831 i fup:

F2: Ja, du…du sa att…du har sagt tror jag, om jag minns rätt, att du väger 68 kg.
H: Ja, någonstans. 68, 69…
F2: Så att din vän Vatchareeya, hon väger alltså mer än 68 kilo då?
H: Jag har ingen aning, men sist som jag pratade med hon om vikt då vägde hon typ 70, så…
F2: Okej.
H: Och jag pendlar mellan 70 och 65 och när vi vägde in oss på …ehh…det här…på häk…på
häktet så vägde jag ungefär 69, 70 med…70 med…med kläder, så att nånste…nånstans
runt…ner på 69.
Citera
2014-11-10, 20:15
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte så hon skrev. "Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^". "Bara" är din fantasi.

"Men ska bara plugga hos dej kanske tråkigt för dig."

VB sms:ar KJ klockan 15.39, 4 maj 2013.
Citera
2014-11-10, 20:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
"Men ska bara plugga hos dej kanske tråkigt för dig."

VB sms:ar KJ klockan 15.39, 4 maj 2013.
Stämmer. Min text kommer från Facebook.
Citera
2014-11-10, 21:07
Medlem
Citat:
Det är inte förväntat att finna massor av blod efter själva dödandet ... så varför efterlyser du det?

Jag efterlyser inte massor av blod, men jag efterlyser NÅGOT som pekar på att hon mördades i KJ:s lägenhet. Sådana tecken finns ej. Inga spår vare sig fysiska eller något som någon hund har kunnat sniffa upp. Inget. Nada. Rien.

Skulle KJ (som har stora svårigheter att ens ta hand om sin egen personliga hygien) kunna ha städat bort spår och dofter så väl? Well, alla får ha sin uppfattning. Jag har min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in