Citat:
Ursprungligen postat av
KKND
Aah, tack! Då smyger jag mig på det försiktigt!
Du vet inte vad mitt "sugande" kan bero på? Händer efter jag sovit ett tag... Suger som om jag skulle göra "sugmärken" i luften... Fan det låter ju helt efterblivet haha.
Det där "sugandet" brukade jag alltid göra på Tramadol i början när jag tog det. Tog det aldrig ofta men alltid i doser på +400mg. Vet inte exakt hur du menar men "i sömnen"/noddningen tog jag tungan upp i gommen och gjorde ett liksom smackande ljud. Vaknade alltid med ett sår i gommen, i ett enstaka tillfälle var jag rätt blodig i munnen...
Sen började jag ta det oftare, i mindre doser och aldrig mer än 300mg åt gången (utan tolerans). Sen dess har det inte hänt igen, vilket jag är glad över för jag har en rätt pinsam (skulle jag tro...) erfarenhet relaterad till just det där sug-ljudet.
Kan dra det kort då jag skrattar åt det i efterhand, jag hade slängt i mig minst 500mg (det var nog mer men det är fyra år sedan nu så jag minns inte) och
jag var helt hundra på att det var depåt-tabletter.
Jag skulle åka på en längre kollektiv resa (+10 timmar) en stund senare så medan jag satt på stationen och väntade känner jag hur det börjar slå på, och det slår på utav fan. Jag har kvar blistern som jag kollar en gång till på och ser att
det är ju inte depåt trots allt, utan vanliga hexal
Ska hoppa på kollektivtrafiken om en kvart och börjar bli helt väck. Dessutom blir det försenat så jag står där och försöker hålla ögonen öppna och väntar som en idiot.
Till sist kommer det och jag är nära på att missa det eftersom jag har fått sätta mig ner. Men jag kommer på i slutändan och min plats är mitt i hela röran,
folk överallt runtomkring mig.
Det enda jag har kvar av resan är små fragment av att jag vaknar till av att jag gör smack-ljudet, och eftersom jag vaknade till av det måste det ha varit ett rätt högt ljud? Hade trots allt sår i gommen dagen efter.
Jag undrar vad FAN folk tänkte när dem sett och hört mig, jag var ju helt borta hela resan, satt och "sov" och gjorde konstiga smack-ljud som jag vaknade till av för att sen ha huvudet trilla ner igen i nästa nodd. Måste varit en konstig syn

Det serverades till och med mat och dryck och där satt jag
helt okontaktbar.
Nu när jag tänker på det var den en jävla tur att ingen tillkallades för ett "nödläge".
Detta var som sagt på Tramadol och inte Buprenorfin då Tramadol var den enda opiaten jag hade testat medan detta "fenomen pågick".
Kan inte besvara din fråga om varför det händer men jag kan säga att du är den enda andra jag hör talas om som gör samma eller liknande sak. Jag har inte sökt på det men det finns nog fler. Verkar inte vara särskilt vanligt dock.