2014-11-08, 18:22
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Du kan ju börja med 0.3 mg för att inte spy, men man brukar behöva ta lite mer än vanligt om man kör fler än en dag med sub.

Att inta en hyfsat stark anti-histamin är också rekommenderat, hjälper mot illamåendet. T.ex. Postafen som finns receptfritt på apoteket.

Ok, men som sagt, behöver jag ta mer än igår även fast min tolerans sen innan varit noll?

Ah, det ska jag komma ihåg! Däremot har jag inte alls ont av att spy när jag är subbad, snarare tvärtom, efter spyan mår man alltid så jävla bra!
Citera
2014-11-08, 18:37
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Ok, men som sagt, behöver jag ta mer än igår även fast min tolerans sen innan varit noll?

Ah, det ska jag komma ihåg! Däremot har jag inte alls ont av att spy när jag är subbad, snarare tvärtom, efter spyan mår man alltid så jävla bra!

Jag tycker inte du behöver ta så mycket till att börja med, då det finns risk att du börjar spy en massa igen. Men har du inget emot detta, så kör på med 0.5-0.7mg.
Citera
2014-11-08, 18:53
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Jag tycker inte du behöver ta så mycket till att börja med, då det finns risk att du börjar spy en massa igen. Men har du inget emot detta, så kör på med 0.5-0.7mg.

Aah, tack! Då smyger jag mig på det försiktigt!

Du vet inte vad mitt "sugande" kan bero på? Händer efter jag sovit ett tag... Suger som om jag skulle göra "sugmärken" i luften... Fan det låter ju helt efterblivet haha.
Citera
2014-11-08, 18:56
Medlem
Findmucks avatar
Citat:

Du vet inte vad mitt "sugande" kan bero på? Händer efter jag sovit ett tag... Suger som om jag skulle göra "sugmärken" i luften... Fan det låter ju helt efterblivet haha.

Ingen aning du, aldrig varit med om något liknande!
Citera
2014-11-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
pisis dessa svar va jag ute rfyrtyat en paus från fredsg till mondag

Om du mena att du skulle ha en paus mellan fredag och måndag så tycker jag det låter som en bra ide!
Om de e jobbigt kan du kanske ordna lite benso/lyrica? Kommer va värt det kan ja nästan lova!

Lycka till!
Citera
2014-11-09, 02:58
Medlem
Odamies avatar
Citat:

Det där "sugandet" brukade jag alltid göra på Tramadol i början när jag tog det. Tog det aldrig ofta men alltid i doser på +400mg. Vet inte exakt hur du menar men "i sömnen"/noddningen tog jag tungan upp i gommen och gjorde ett liksom smackande ljud. Vaknade alltid med ett sår i gommen, i ett enstaka tillfälle var jag rätt blodig i munnen...

Sen började jag ta det oftare, i mindre doser och aldrig mer än 300mg åt gången (utan tolerans). Sen dess har det inte hänt igen, vilket jag är glad över för jag har en rätt pinsam (skulle jag tro...) erfarenhet relaterad till just det där sug-ljudet.

Kan dra det kort då jag skrattar åt det i efterhand, jag hade slängt i mig minst 500mg (det var nog mer men det är fyra år sedan nu så jag minns inte) och jag var helt hundra på att det var depåt-tabletter.
Jag skulle åka på en längre kollektiv resa (+10 timmar) en stund senare så medan jag satt på stationen och väntade känner jag hur det börjar slå på, och det slår på utav fan. Jag har kvar blistern som jag kollar en gång till på och ser att det är ju inte depåt trots allt, utan vanliga hexal
Ska hoppa på kollektivtrafiken om en kvart och börjar bli helt väck. Dessutom blir det försenat så jag står där och försöker hålla ögonen öppna och väntar som en idiot.
Till sist kommer det och jag är nära på att missa det eftersom jag har fått sätta mig ner. Men jag kommer på i slutändan och min plats är mitt i hela röran, folk överallt runtomkring mig.
Det enda jag har kvar av resan är små fragment av att jag vaknar till av att jag gör smack-ljudet, och eftersom jag vaknade till av det måste det ha varit ett rätt högt ljud? Hade trots allt sår i gommen dagen efter.

Jag undrar vad FAN folk tänkte när dem sett och hört mig, jag var ju helt borta hela resan, satt och "sov" och gjorde konstiga smack-ljud som jag vaknade till av för att sen ha huvudet trilla ner igen i nästa nodd. Måste varit en konstig syn Det serverades till och med mat och dryck och där satt jag helt okontaktbar. Nu när jag tänker på det var den en jävla tur att ingen tillkallades för ett "nödläge".

Detta var som sagt på Tramadol och inte Buprenorfin då Tramadol var den enda opiaten jag hade testat medan detta "fenomen pågick".

Kan inte besvara din fråga om varför det händer men jag kan säga att du är den enda andra jag hör talas om som gör samma eller liknande sak. Jag har inte sökt på det men det finns nog fler. Verkar inte vara särskilt vanligt dock.
Senast redigerad av Odamie 2014-11-09 kl. 03:02.
Citera
2014-11-10, 13:07
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cOMANDER4
Om du mena att du skulle ha en paus mellan fredag och måndag så tycker jag det låter som en bra ide!
Om de e jobbigt kan du kanske ordna lite benso/lyrica? Kommer va värt det kan ja nästan lova!

Lycka till!
Nu i fredags så fick jag ta med mig hem över hela helgen, och så klart tar man allt man har. Typisk grej ja gör ialla fall när det gäller alla medeciner. Men i alla fall blev inte dålig för ens i dag, Eller dålig och dålig. Svetten börja rinna lite ovanligt mycke,
Men hämtade 4 mg i dag som ja så klart smusslade med mig hem och snorta i brist på verktyg.
Fan små noddar och mår ganska bra Så i framtiden ska ja bara ta suben när jag ska jobba eller liknande sitivationer. Nu mår man gud igen
Citera
2014-11-10, 13:14
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cOMANDER4
Ja asså när jag tar höga doser varje dag ett tag så försvinner ju ruset mer och mer, men då kan de räcka med bara några dagars uppehåll, ibland bara en dag så får man en fin kick sen när man kör igen och toleransen går även ner lite vill jag tro! Så det är värt det tycker jag! Gäller bara att försöka tänka att om jag inte tar idag så kommer ja känna fan så mkt mer imorgon istället för att jaga drake som man aldrig fångar!

Min uppfattning och erfarenhet är att väldigt små doser fortfarande håller abstinensen borta även om man har hög tolerans ! Du kan ju testa! Om det verkligen känns för jävligt sen är de bara o ta mer ju men abstinens lär försvinna sålänge man bara får i sig något korn.

Och halveringstiden är ju så lång så att man skulle kunna gå 72 timmaer sen ens sista dos utan att den fysiska abstinens tar vid! Så det är ju inteså svårt att ta subutex varannan dag iställlet för varje, inte om man jämför med opiater som heroin/morfin iallafall etc. Men generellt är det rätt svårt för många att göra så, inklusive mig men man får fan försöka!
Jag jorde ett expriment ifredags så snorta jag! 12 Mg inte direkt utan med jämna mellan rum, och sen tog jag inget på lör,sön.
Sen på Måndags morgonen var jag inte dålig men jag kände hur händerna börja kallna och svetten börja rinna, Så åkte och hämta subutexen fick en halv 8 denna gån som jag hassla med mig hem,
Snorta den och fan jag har fått så braefekt så små noddar ganska mycket ha ha så ska börja köra varanan dag tror jag
Citera
2014-11-10, 16:53
Medlem
Hej. Detta är min 3:e eller 4:e dag utan Sub och jag känner ingen speciell avtändning.

Jag har tagit morfin så som, tram och oxycontin i högadoser i 5 år, sen i 3-4 år tog jag sub 12-24mg dagligen.

Nu har jag flyttat och tagit mig långt bort från drogerna. Men jag har tänkt göra en egen nertrappning:
Jag har 10 kartor 200mg depot tramadol, ngra kartor 50mg kapslar, 40 st 5mg Oxycodon.

Tror ni jag klarar av detta? Jag är livrädd att AT'n ska komma från Subben den är så jävla extrem. Därför började jag ta tram direkt efter första dagen jag inte hade sub.

Vore jätte snällt om någon kunde säga att det jag gör är bra eller dåligt?
Andra idéer lyssnar jag också på.

Mitt liv hänger på detta, min familj och vänner står bakom mig och tror på mig, vissa vill jag ska in på hem men jag säger att jag klarar det på egen hand så länge jag bor ensam vilket jag gör i en etta.
Citera
2014-11-10, 20:54
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ
Hej. Detta är min 3:e eller 4:e dag utan Sub och jag känner ingen speciell avtändning.

Jag har tagit morfin så som, tram och oxycontin i högadoser i 5 år, sen i 3-4 år tog jag sub 12-24mg dagligen.

Nu har jag flyttat och tagit mig långt bort från drogerna. Men jag har tänkt göra en egen nertrappning:
Jag har 10 kartor 200mg depot tramadol, ngra kartor 50mg kapslar, 40 st 5mg Oxycodon.

Tror ni jag klarar av detta? Jag är livrädd att AT'n ska komma från Subben den är så jävla extrem. Därför började jag ta tram direkt efter första dagen jag inte hade sub.

Vore jätte snällt om någon kunde säga att det jag gör är bra eller dåligt?
Andra idéer lyssnar jag också på.

Mitt liv hänger på detta, min familj och vänner står bakom mig och tror på mig, vissa vill jag ska in på hem men jag säger att jag klarar det på egen hand så länge jag bor ensam vilket jag gör i en etta.

3-4 dagar efter att jag blev kickad ur programmet senast (24 mg i 19mån) så började jag inte känna mig dålig förns 6:e dagen, så var beredd på att det kommer. Som du säkert redan vet är ju bup at'n inte i närheten av lika intensiv som jonket, dock är det riktigt långvarig, fick LVM i samband med utskrivning ur programmet och låg dålig i minst 6-8 veckor. Så det är bättre att ställa in dig på att du kommer må piss.

För övrigt så kommer tramadolen hjälpa dig med den fysiska biten, dock kommer du ju fortfarande kallsvettas, ha värk etc men kommer bli mildare. Om du kört non-stop så länge som du påstår så skulle jag dock köpa på mig lite doll eller något starkare och köra en väldigt kort period sen när det mest intensiva på subben e borta så kör du tram men tryck inte i dig hela tiden utan ta när du verkligen inte klarar av att må piss...

För övrigt önskar jag dig all lycka till, och ber om ursäkt för att jag skriver luddigt är själv lite snurrig atm. Kan hjälpa att guida dig igenom detta om du vill då jag själv haft sub i programmet 4 gånger, även stått på metadon en kortare period, om det är något så bara skicka ett pm!

Ta smällen å kom tillbaka starkare än någonsin! Lycka till
Citera
2014-11-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
3-4 dagar efter att jag blev kickad ur programmet senast (24 mg i 19mån) så började jag inte känna mig dålig förns 6:e dagen, så var beredd på att det kommer. Som du säkert redan vet är ju bup at'n inte i närheten av lika intensiv som jonket, dock är det riktigt långvarig, fick LVM i samband med utskrivning ur programmet och låg dålig i minst 6-8 veckor. Så det är bättre att ställa in dig på att du kommer må piss.

För övrigt så kommer tramadolen hjälpa dig med den fysiska biten, dock kommer du ju fortfarande kallsvettas, ha värk etc men kommer bli mildare. Om du kört non-stop så länge som du påstår så skulle jag dock köpa på mig lite doll eller något starkare och köra en väldigt kort period sen när det mest intensiva på subben e borta så kör du tram men tryck inte i dig hela tiden utan ta när du verkligen inte klarar av att må piss...

För övrigt önskar jag dig all lycka till, och ber om ursäkt för att jag skriver luddigt är själv lite snurrig atm. Kan hjälpa att guida dig igenom detta om du vill då jag själv haft sub i programmet 4 gånger, även stått på metadon en kortare period, om det är något så bara skicka ett pm!

Ta smällen å kom tillbaka starkare än någonsin! Lycka till
Schysst av dig som ger mig sånt ärligt svar för det är exakt så jag känner just nu. Tagit 700mg tram, känner mig trammad ja, men fryser blir inte varm o go som subben gör en, humöret svänger upp o ner. Slår i väggar undrar sen va jag håller på med. Vill sova bort dagarna, ta alla Roche 2'or jag har och bara glömma dagarna men är rädd smällen bara blir hårdare o hårdare.
VARFÖR VET JAG INTE HUR JAG KÄNNER ELLER VAD JAG VILL? Jag blir så förbannad på mig själv.

Jag vill kanske in på programmet men vill inte in på ngt subutex program för då kommer jag aldrig sluta.

LVM?

Jag har 5mg'are Oxy som jag tänkte ta mot slutet. 5mg e ju ingenting.

PS: Ta ett bloss för mig med, tack för att du säger du kan hjälpa mig. Det värmer.
Har tagit moffe i 7 år i mitt liv rökt weed i snart 10 år slutade 3 dagar sen =/ vill ha en joint! Haha men de går över fort.. Benzo har jag också tagit då de funnits. Köpt 100-burkar och slukat i mig 3-7 st per dag tills dom tar slut. Jag är en dum missbrukare.
Nu sist kom ecstasy in i bilden. Nu bor jag långt bort från alla droger.
Senast redigerad av llimaJ 2014-11-10 kl. 21:25.
Citera
2014-11-10, 21:53
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ
Schysst av dig som ger mig sånt ärligt svar för det är exakt så jag känner just nu. Tagit 700mg tram, känner mig trammad ja, men fryser blir inte varm o go som subben gör en, humöret svänger upp o ner. Slår i väggar undrar sen va jag håller på med. Vill sova bort dagarna, ta alla Roche 2'or jag har och bara glömma dagarna men är rädd smällen bara blir hårdare o hårdare.
VARFÖR VET JAG INTE HUR JAG KÄNNER ELLER VAD JAG VILL? Jag blir så förbannad på mig själv.

Jag vill kanske in på programmet men vill inte in på ngt subutex program för då kommer jag aldrig sluta.

LVM?

Jag har 5mg'are Oxy som jag tänkte ta mot slutet. 5mg e ju ingenting.

PS: Ta ett bloss för mig med, tack för att du säger du kan hjälpa mig. Det värmer.
Har tagit moffe i 7 år i mitt liv rökt weed i snart 10 år slutade 3 dagar sen =/ vill ha en joint! Haha men de går över fort.. Benzo har jag också tagit då de funnits. Köpt 100-burkar och slukat i mig 3-7 st per dag tills dom tar slut. Jag är en dum missbrukare.
Nu sist kom ecstasy in i bilden. Nu bor jag långt bort från alla droger.

har du dokumenterat heroin missbruk, överdoser å testat alla behandlingsformer och du absolut inte kan hålla dig borta från opiater så är det nog dags att ansöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in