2014-11-10, 01:46
Medlem
Havdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
wuut... vad lever du i för värld ? :O 4 miljoner får man ju för fan jobba flera år för att skrapa ihop...

Man får jobba rätt hårt för att förlora dem också.
Citera
2014-11-10, 02:26
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysterieus
Jag har under påverkan av antidepressiv medicin förlorat ca 4 miljoner på börsen. Medicinen har gjort att jag tappade omdömet vilket resulterade i en kedjereaktion. Och sen så blev det som resultat av detta att en annan affär inte kunde genomföras som jag nu får betala ett skadestånd på nästan en miljon.

Hur tar man sig upp från detta?
Jag vill tro att jag kan lyckas få ihop några miljoner igen (när jag mår bättre)

Mår ju skit, det enda jag önskar är att ha aktieaffärerna ogjorda, men det är ju inte möjligt.

Att någon sätter in några överblivna miljoner på mitt konto kommer ju inte heller hända.

Ungefär lika gärna som att du kommer bli ersatt av någon om du i fyllan och villan hivar en väska med 4 miljoner rakt in i en brasa, ungefär lika stor är chansen att du kan skylla kassa affärer på att du käkat medicin.
Citera
2014-11-10, 03:04
Medlem
Con-artists avatar
Tråkigt att höra, men TS får faktiskt ta ansvar för sitt eget agerande. Löjligt att skylla på att man varit påverkad av något. Ska alla som spelar blackjack på krogen gå tillbaka till krogen dagen efter och säga "jag var full när jag spelade, jag vill ha pengarna tillbaka"? Ska alla brott som begåtts när gärningsmannen varit påverkad benådas? Svaret på båda frågorna är nej, ansvar måste man alltid ta.
Citera
2014-11-10, 06:43
Medlem
Diablo1118s avatar
Ts hur lyckas du förlora 4 miljoner på en månad?

Vad investerade du i och hur mycket? Hur mycket pengar har du kvar?
Vilken aktiemäklare använde du?
Citera
2014-11-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Con-artist
Tråkigt att höra, men TS får faktiskt ta ansvar för sitt eget agerande. Löjligt att skylla på att man varit påverkad av något. Ska alla som spelar blackjack på krogen gå tillbaka till krogen dagen efter och säga "jag var full när jag spelade, jag vill ha pengarna tillbaka"? Ska alla brott som begåtts när gärningsmannen varit påverkad benådas? Svaret på båda frågorna är nej, ansvar måste man alltid ta.

Stämmer, precis.
Citera
2014-11-10, 11:35
Medlem
Förlora 4 milj på en mån, låter väl mycket med bästa omdömet. Vilka Aktier handlade det om?
Citera
2014-11-10, 13:29
Medlem
Knepigt du. För att du skall kunna rulla tillbaka dina affärer med stöd i din tillfälliga förvirring så måste du i princip kunna visa att motparten i de transaktionerna var medveten om ditt tillstånd, eller borde ha rimligen insett det, och agerade i ond tro genom att otillbörligen dra nytta av ditt försvagade sinnestillstånd.

Du måste troligen även kunna visa att du aldrig skulle genomfört de affärerna om du varit vid dina sinnens fulla bruk. Det kan också bli svårt, speciellt om du sysslar med värdepappersspekulation "till vardags", eftersom den verksamheten naturligen har ett moment av risktagande i sig.
Citera
2014-11-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havdahl
Man får jobba rätt hårt för att förlora dem också.

jaså?
Citera
2014-11-10, 18:44
Medlem
Mini Futures och index.

Hur, ja den frågan ställer jag mig själv, också hur kunde jag förlora alla pengar???

Jag skulle göra min livs affär, säljer av hela mitt innehav för att säkra den kommande affären senare på året som jag har skrivit kontrakt om.

Lite senare så köper jag för hundra tusen, vilket är okej, det har jag råd att riskera.
Senare går jag in med hela kapitalet i något som jag då tror ska gå bra. Hade jag inte ätit medicin så hade jag suttit på händerna och get fan i att röra pengarna, jag hade bara väntat tills den stora affären skulle slutföras. Men med medicinen har jag blivit mer impulsiv och gör saker jag annars inte skulle ha gjort. Självklart börjar den investeringen gå fel, förlorar några hundra tusen, nu har jag inte pengar att genomföra affären (i detta läge fanns två andra lösningar) istället för att se de andra lösningarna så grips jag av panik och försöker lösa problemet och handlar produkter med ännu större hävstång vilket blir mitt fall.

Mitt hopp nu är läkemedelsförsäkringen som kan ersätta skador som uppstår när man tar medicin.

Att rulla tillbaka affärerna hos mäklaren går ej.
Citera
2014-11-10, 19:06
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysterieus
Mini Futures och index.

Hur, ja den frågan ställer jag mig själv, också hur kunde jag förlora alla pengar???

Jag skulle göra min livs affär, säljer av hela mitt innehav för att säkra den kommande affären senare på året som jag har skrivit kontrakt om.

Lite senare så köper jag för hundra tusen, vilket är okej, det har jag råd att riskera.
Senare går jag in med hela kapitalet i något som jag då tror ska gå bra. Hade jag inte ätit medicin så hade jag suttit på händerna och get fan i att röra pengarna, jag hade bara väntat tills den stora affären skulle slutföras. Men med medicinen har jag blivit mer impulsiv och gör saker jag annars inte skulle ha gjort. Självklart börjar den investeringen gå fel, förlorar några hundra tusen, nu har jag inte pengar att genomföra affären (i detta läge fanns två andra lösningar) istället för att se de andra lösningarna så grips jag av panik och försöker lösa problemet och handlar produkter med ännu större hävstång vilket blir mitt fall.

Mitt hopp nu är läkemedelsförsäkringen som kan ersätta skador som uppstår när man tar medicin.

Att rulla tillbaka affärerna hos mäklaren går ej.

Fortfarande, vad är namnet på din medicin? Så kan jag kolla upp den lite
Citera
2014-11-10, 20:13
Medlem
sertralin
Citera
2014-11-10, 20:47
Medlem
Havdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
jaså?

Ja, det är tämligen häpnadsväckande att förlora 4 miljoner på börsen när det går bra, på en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in