2014-11-10, 21:08
Medlem
Jobbigt. Det går ta igen. Känner en trader som utan någon större ansträngning kan göra 1000% på en månad. Ja det finns sådana givetvis även om de är undantag. Handlar mest om disciplin.

Håller på att lära mig och ska försöka hjälpa till senare. Gratis givetvis.
Citera
2014-11-10, 22:20
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Jobbigt. Det går ta igen. Känner en trader som utan någon större ansträngning kan göra 1000% på en månad. Ja det finns sådana givetvis även om de är undantag. Handlar mest om disciplin.

Lycka till.... du lever i en drömvärld. Så du menar att du känner en som kan månad efter månad kan få 1000% avkastning på börsen och dessutom utan ansträngning?..

Han måste vara världens rikaste man eller början han om från en krona varje månad....
Citera
2014-11-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Lycka till.... du lever i en drömvärld. Så du menar att du känner en som kan månad efter månad kan få 1000% avkastning på börsen och dessutom utan ansträngning?..

Han måste vara världens rikaste man eller början han om från en krona varje månad....

Givetvis ökar han inte sitt kapital med 1000% varje månad.
Men ja han är väldigt förmögen.
Citera
2014-11-11, 16:57
Medlem
Citat:
Givetvis ökar han inte sitt kapital med 1000% varje månad.
Men ja han är väldigt förmögen.

Hur kan det mystiska man göra detta?
Är det ren bullshit, eller lögner + bullshit?
Citera
2014-11-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmeja101
Hur kan det mystiska man göra detta?
Är det ren bullshit, eller lögner + bullshit?

Antagligen för att de flesta förlorar och några få vinner dessa pengar. Det är väl mer eller mindre en naturlag i marknader.
Citera
2014-11-11, 19:25
Medlem
sasos avatar
ojdå stackarn
blev du mer deprimerad?

hoppas innerst inne att du trollar
Citera
2014-11-11, 19:44
Medlem
Croissants avatar
Bakom depressionen kanske det fanns en bipolär sjukdom som svängde över till en mani i samband med antidepressiv behandling. Du kanske blivit felbehandlad på ett sätt som utlöst det där förloppet. Man behandlar inte de depressionerna likadant.
Citera
2014-11-11, 20:12
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Antagligen för att de flesta förlorar och några få vinner dessa pengar. Det är väl mer eller mindre en naturlag i marknader.
Synnerligen märkligt om din vän vore vinnare varje månad. Troligare är väl i så fall att han går upp 1000% en månad för att förlora 91% nästa månad.
Citera
2014-11-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
ojdå stackarn
blev du mer deprimerad?

hoppas innerst inne att du trollar

Jag hoppas att det bara är en mardröm... men det är en verklig sådan.
Nä man blir ju självklart mer uppåt... eller inte
Citera
2014-11-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croissant
Bakom depressionen kanske det fanns en bipolär sjukdom som svängde över till en mani i samband med antidepressiv behandling. Du kanske blivit felbehandlad på ett sätt som utlöst det där förloppet. Man behandlar inte de depressionerna likadant.

Jag kan väl känna att jag upplevde mycket som kan beskrivas som maniskt i somras. Sen har jag inte kunskap eller vetskap om några andra sjukdomar.
Citera
2014-11-12, 21:02
Medlem
Citat:

Om han anstränger sig då? 2000%-10000%?
Jag ger honom 1000kr som han gärna får förvalta i 4 månader och sedan kan vi dela broderligt, jag tar 3.3 miljoner, tradern får 3.3milj. och du får även en del av kakan motsvarande 3.3milj. resterande del kan vi skänka till olika välgörenhetsprojekt. PM om du är intresserad.

Till TS så hoppas jag inte att du är allvarlig - måste vara ofattbart tungt. Du kommer repa dig men avstå att handla under påverkan eller om ditt känslotillstånd kan få dig att tänka irrationellt.
Låter mer som ett spelberoende där du handlat med alltför tung hävstång för att tjäna tillbaka förlorade pengar?
Läxan är lärd. Tyvärr kommer du inte få det ogjort men förhoppningsvis är du på banan igen.
Gjort är gjort så älta inte ditt misstag utan se framåt. Lycka till!
Citera
2014-11-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klartecken
Till TS så hoppas jag inte att du är allvarlig - måste vara ofattbart tungt. Du kommer repa dig men avstå att handla under påverkan eller om ditt känslotillstånd kan få dig att tänka irrationellt.
Låter mer som ett spelberoende där du handlat med alltför tung hävstång för att tjäna tillbaka förlorade pengar?
Läxan är lärd. Tyvärr kommer du inte få det ogjort men förhoppningsvis är du på banan igen.
Gjort är gjort så älta inte ditt misstag utan se framåt. Lycka till!

Tyvärr är det på riktigt.

Tanken är lätt att tänka, gjort är gjort gå vidare nu... men så lätt är det inte, kommer ta ett tag att komma över. Ena delen är förlusten av pengar, andra delen är man nu har en större skuld och den tredje delen är den missade drömaffären. Sen är väl del 4 att man kommer få förändra lite saker i livet och att allt är jobbigt just nu.

Spelberoende eller manisk, skulle ju inte annars i normalt hälsotillstånd riskera en annan drömaffär för att tjäna lite extra pengar... men när man har förlorat lite så att man inte ser hur man kan lösa finansieringen av drömaffären så grips man av panik (gjorde jag) och handlade helt irrationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in