2014-11-09, 22:24
Medlem
Jag har under påverkan av antidepressiv medicin förlorat ca 4 miljoner på börsen. Medicinen har gjort att jag tappade omdömet vilket resulterade i en kedjereaktion. Och sen så blev det som resultat av detta att en annan affär inte kunde genomföras som jag nu får betala ett skadestånd på nästan en miljon.

Hur tar man sig upp från detta?
Jag vill tro att jag kan lyckas få ihop några miljoner igen (när jag mår bättre)

Mår ju skit, det enda jag önskar är att ha aktieaffärerna ogjorda, men det är ju inte möjligt.

Att någon sätter in några överblivna miljoner på mitt konto kommer ju inte heller hända.
Citera
2014-11-09, 22:32
Medlem
HerroFruBolls avatar
Gå till din bank o tala med din kontakt och/el bankjuristen.
Citera
2014-11-09, 22:35
Medlem
moraltanten88s avatar
https://www.mrgreen.com/
Citera
2014-11-09, 22:39
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten88
https://www.mrgreen.com/

Bra ide.
Satsa allt på svart och ge mig aktieutdelning.
Citera
2014-11-09, 23:05
Medlem
Passepartouts avatar
Kan du visa att köpen varit under påverkan av psykisk störning? Det kanske går att häva aktieköpen men jag är tyvärr inte kunnig inom området. Pröva att starta en tråd i juridikforumet med frågan om det kan gå att häva aktieköp relaterat till psykisk störning. Jag skulle kontakta en jurist när det rör sig om så stora summor.

https://lagen.nu/1924:323

Edit: Hoppas det ordnar sig.
Citera
2014-11-09, 23:08
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Vad är det för medicin du tar?
Citera
2014-11-09, 23:11
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Hur lyckas man förlora 4 miljoner på en månad när börsen ändå ligger på plus? Hur stort kapital har du?
Citera
2014-11-09, 23:15
Medlem
Om du hade plussat 4mkr under medicinering hade du återbetalat pengarna pga irrationellt investerande och sanslös utdelning?
Citera
2014-11-10, 00:22
Medlem
Antidepressiv

Det finns andra produkter än rena aktier, sen så har börsen varit nere och på -4% och nu upp över +7% så man har haft en total rörelse på ca 25% på OMX30 den senaste månaden.

Nu har jag i princip noll.

Nu gjorde jag ett antal handlingar som jag inte skulle ha gjort om jag inte hade varit påverkad av medicin. Att handla med pengar som ska användas till en annan affär är en sådan sak jag inte skulle gjort om jag var vid mina sinnes fulla bruk.

Se det som någon som kör ner i diket med bilen, personen får ut pengar på försäkringen, kör personen inte ner i diket så behöver personen inte betala motsvarande pengar till försäkringsbolaget som personen skulle fått om den körde ner i diket.
Citera
2014-11-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysterieus
Antidepressiv

Det finns andra produkter än rena aktier, sen så har börsen varit nere och på -4% och nu upp över +7% så man har haft en total rörelse på ca 25% på OMX30 den senaste månaden.

Nu har jag i princip noll.

Nu gjorde jag ett antal handlingar som jag inte skulle ha gjort om jag inte hade varit påverkad av medicin. Att handla med pengar som ska användas till en annan affär är en sådan sak jag inte skulle gjort om jag var vid mina sinnes fulla bruk.

Se det som någon som kör ner i diket med bilen, personen får ut pengar på försäkringen, kör personen inte ner i diket så behöver personen inte betala motsvarande pengar till försäkringsbolaget som personen skulle fått om den körde ner i diket.

Nu körde dock chauffören ner i diket på drograttfylla.. If you catch my drift..
Citera
2014-11-10, 00:43
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysterieus
Antidepressiv

Jo men vad heter den? Jag menar sån medicin brukar inte ge en personlighetsförändring, berusad eller liknande. Finns många många som äter det idag, hur skulle det se ut om alla började skylla på sin medicin så fort man gör något fel val i livet?
Senast redigerad av SkitArgDuva 2014-11-10 kl. 00:45. Anledning: rättstavning
Citera
2014-11-10, 00:45
Medlem
wuut... vad lever du i för värld ? :O 4 miljoner får man ju för fan jobba flera år för att skrapa ihop...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in