2014-11-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serben666
länk
Reinfeldt om sitt nya liv – vill skriva en bok

Jag måste bara förhandla klart ett kontrakt så att jag kan börja skriva.
Svårt att föreställa sig Fredrik Reinfeldt som en poet
eller blir ett nytt "Satis polito" i en moderat tappning.
Citera
2014-11-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Får dessa lov att bära tjänstevapen?

Skyddsvakter från G4S, Securitas, Svensk Bevakningstjänst plus någon eller några bolag till får bära vapen, JA. Kolla bara skyddsvakterna på Rosenbad från Svensk bevakningstjänst...
Citera
2014-11-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Den kommer heta, "Fredrik - stridshingsten"
Citera
2014-11-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Den kommer heta, "Fredrik - stridshingsten"

Nej, den blir nog mer i stil med August Strindbergs "En dåres försvarstal"
Citera
2014-11-10, 16:14
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Nej, den blir nog mer i stil med August Strindbergs "En dåres försvarstal"

Min förhoppning är att han skulle döpa den till "Mitt liv som Alfons" och ge ut den på ett danskt förlag, men det lär väl tyvärr aldrig hända

Har han gjort något framträdande alls på sistone? Känns lite som att han gått under jorden.
Citera
2014-11-10, 17:04
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Min förhoppning är att han skulle döpa den till "Mitt liv som Alfons" och ge ut den på ett danskt förlag, men det lär väl tyvärr aldrig hända

Har han gjort något framträdande alls på sistone? Känns lite som att han gått under jorden.
Om du läst nåt mera än Flashback borde du vetat att Reinfeldt framträdde i London nyss.
Citera
2014-11-10, 21:16
Medlem
Enydrions avatar
Jaså ska han skriva en bok, han kommer väl att låta inkomsterna från den gå till nåt bolag, så han kan behålla hela riksdagspensionen, det verkar alltså som om han kommer att tillämpa bidragslinjen när det gäller honom själv?

Skaffa dig ett jobb och spara in våra skattepengar istället för att planera att lata dig på vår bekostnad!
Citera
2014-11-10, 23:39
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Fredrik själv kommer nog inte skriva så mycket - snarare så skaffar han sig en spökskrivare medan han själv berättar historier och ger över anteckningar.
Citera
2014-11-12, 12:45
Medlem
Reinfeldt informerade inte partiet i förväg om utspelet att svenska folket ska ”öppna sina hjärtan” och får hård intern kritik.
http://www.dn.se/nyheter/borg-och-reinfeldts-misstag-drev-m-valjare-till-sd/

Reinfeldt är inte så populär bland sina egna 'anhängare'.
Citera
2014-11-21, 23:44
Medlem
Fredrik "The Destroyer of Sweden" Reinfeldt kommer gå till historien som statsministern som ändrade Sverige för evigt.
För att fritt tolka Winston Churchill.

...Aldrig förr har så få förstört för så många...
Senast redigerad av Medburgare 2014-11-21 kl. 23:46.
Citera
2014-11-22, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medburgare
Fredrik "The Destroyer of Sweden" Reinfeldt kommer gå till historien som statsministern som ändrade Sverige för evigt.
För att fritt tolka Winston Churchill.

...Aldrig förr har så få förstört för så många...

Fredrik Reinfeldt strategi har alltid varit att smutskasta oppositionen och media för att slippa prata om sakfrågor.

Citat:
Moderatledaren Fredrik Reinfeldt undviker att svara på interna krav på en omprövning av partiets migrations- och integrationspolitik. I stället angriper han massmedier för att ge för mycket utrymme åt invandringsfrågor.
Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/reinfeldt-tiger-om-den-interna-kritiken/
Citera
2014-12-07, 20:11
Medlem
Herostratoss avatar
Reinfeldts senaste uttalande om att Sverige skall ha hög invandring för att han, som flygit över Sverige, sett att det minsann är fullt av tomma fält och skogar är bisarrt och kokrat på så många olika plan att man börjar undra om karlen helt enkelt är en tom kostym som skapades av Schlingmann. När Schlingmann avgick så tappade Reinfeldt greppet eftersom det inte fanns någon som kunde styra honom. Är han bortkopplad från verkligheten eller bara korkad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in