Citat:
Ursprungligen postat av
GoEk
Har för mig att det i den här tråden finns rykten om just det och att han dök upp på regeringsmöten dyngpackad flera gånger så SÄPO-gubbarna fick ta hand om honom. Min åsikt är att det gick snabbt utför, med multikulti-vurm, SD-hat och allmänna underligheter direkt efter skilsmässan. Han är väl människa som alla andra men man kan inte ha en Statsminister som är så känslomässigt men också intellektuellt labil.
Det är nu det skulle vara intressant att undersöka exakt när det slog slint i huvudet på Reinfeldt. Min uppfattning, som många i min bekantskapskrets delar, är att Reinfeldt var duktig under sin första mandatperiod men att det mellan 2010 och 2014 barkade utför. Vad hände? SDs intåg i riksdagen, Per Schlingmanns "tack och adjö" skedde 2010. Makarna Reinfeldt skiljer sig i juli 2012 (går igenom februari 2013). I november 2012 begår en säkerhetsvakt självmord i Reinfeldts hem. I december 2012 dyker hans namn upp i en kvinnlig prostituterads anteckningar.
Jag vill påstå att det är just invandringen man skall fokusera på för att se när Fredrik blev galen. Givet uttalanden som "öppna era hjärtan" och "I Sverige finns det plats" tycker jag att Reinfeldt har gjort just invandringen till hans stora fråga. Studerar man
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Fakta-om-innvandring-til-Sverige_-som-svenskene-ikke-vil-snakke-om-7813694.html ser man att det inte är förrän 2011-2012 asylmottagningen och invandringen kraftigt börjar öka.
Med detta som bakgrund skulle jag säga att det är just SDs intåg i riksdagen som fick Reinfeldt att tappa fattningen helt. Lägg till att Per Schlingmann avgick efter riksdagsvalet (och inte längre är medlem i M) tycker jag talar för att det var denne man som kunde hålla Reinfeldt i något så när schack. Den migrationspolitiska överenskommelsen som skedde med MP efter valet 2010 var en direkt reaktion mot SD och SD får Reinfeldt att se rött enligt Sydsvenskan (
http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-far-reinfeldt-att-se-rott/).
Summa summarum för de som inte orkar läsa mitt foliehattsinlägg: SDs intåg i riksdagen 2010 gjorde Reinfeldt galen. Per Schlingmanns avhopp strax därefter gjorde att det inte fanns någon som kunde hålla Reinfeldt i schack och därefter har det bara blivit en djupare och djupare spiral av galenskap där Reinfeldt tar till flaskan, skiljer sig från Filippa, köper sex och har ihjäl säkerhetsvakter på löpande band.