2014-12-07, 21:06
Medlem
Enydrions avatar
Nej ganska svårfattligt, är nog inget miljöpartiet tex skulle gilla - att bebygga all åkermark i Sverige och kalhugga all skog (ger syre till atmosfären) och bebygga den marken också... Verkar inte helt sane... De skulle nog inte gilla att han uppmar alla att börja flyga över Sverige för att kolla hur det ser ut utanför Stockholm. Vi som inte bor i Stockholm vet redan hur det ser ut på landsbygden.
Citera
2014-12-07, 21:31
Bannlyst
Vad är det för fel på hans barn? De ser ju ut som blattar. Ok, att varken Filip eller Fredrik är jätteljusa men inte i närheten av barnen. Är det cirkusnegergenerna som har blimmat ut?
Citera
2014-12-07, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Reinfeldts senaste uttalande om att Sverige skall ha hög invandring för att han, som flygit över Sverige, sett att det minsann är fullt av tomma fält och skogar är bisarrt och kokrat på så många olika plan att man börjar undra om karlen helt enkelt är en tom kostym som skapades av Schlingmann. När Schlingmann avgick så tappade Reinfeldt greppet eftersom det inte fanns någon som kunde styra honom. Är han bortkopplad från verkligheten eller bara korkad?

Jag skulle säga att Reinfeldt både är korkad och bortkopplad från verkligheten. Han var fan bra fram till 2010 men sen gick det utför. Det är säkert som du säger, att Schlingmann höll honom på rätt bana men när Schlingmann avgick var det ingen som kunde tygla stridshingsten och därför började han löpa amok.

Edit: Det sjuka är väl att Reinfeldt avgått. Han har abdikerat till förmån för AKB men dikterar fortfarande villkoren Alliansen. Är det ingen som har bollar nog att be Reinfeldt hålla käften och låta Alliansen göra vad de själv tycker är bäst?
Citera
2014-12-08, 09:52
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Jag skulle säga att Reinfeldt både är korkad och bortkopplad från verkligheten. Han var fan bra fram till 2010 men sen gick det utför. Det är säkert som du säger, att Schlingmann höll honom på rätt bana men när Schlingmann avgick var det ingen som kunde tygla stridshingsten och därför började han löpa amok.

Edit: Det sjuka är väl att Reinfeldt avgått. Han har abdikerat till förmån för AKB men dikterar fortfarande villkoren Alliansen. Är det ingen som har bollar nog att be Reinfeldt hålla käften och låta Alliansen göra vad de själv tycker är bäst?

http://www.friatider.se/reinfeldts-utspel-om-invandring-h-nas

Exakt. Han uppvisar alla tecken på någon som förlorat fotfästet, genom missbruk eller depression. Det där "internationella toppjobbet" han trodde låg och väntade kan han nog glömma med sitt senaste uttalande.
Citera
2014-12-08, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
http://www.friatider.se/reinfeldts-utspel-om-invandring-h-nas

Exakt. Han uppvisar alla tecken på någon som förlorat fotfästet, genom missbruk eller depression. Det där "internationella toppjobbet" han trodde låg och väntade kan han nog glömma med sitt senaste uttalande.

Skvallrades det inte om att Fredde, likt sin far Bruno, tittade lite väl djupt i flaskan emellanåt? Det skulle kunna förklara hans ganska udda utspel.
Citera
2014-12-08, 14:25
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Skvallrades det inte om att Fredde, likt sin far Bruno, tittade lite väl djupt i flaskan emellanåt? Det skulle kunna förklara hans ganska udda utspel.

Har för mig att det i den här tråden finns rykten om just det och att han dök upp på regeringsmöten dyngpackad flera gånger så SÄPO-gubbarna fick ta hand om honom. Min åsikt är att det gick snabbt utför, med multikulti-vurm, SD-hat och allmänna underligheter direkt efter skilsmässan. Han är väl människa som alla andra men man kan inte ha en Statsminister som är så känslomässigt men också intellektuellt labil.
Senast redigerad av GoEk 2014-12-08 kl. 14:27.
Citera
2014-12-08, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Har för mig att det i den här tråden finns rykten om just det och att han dök upp på regeringsmöten dyngpackad flera gånger så SÄPO-gubbarna fick ta hand om honom. Min åsikt är att det gick snabbt utför, med multikulti-vurm, SD-hat och allmänna underligheter direkt efter skilsmässan. Han är väl människa som alla andra men man kan inte ha en Statsminister som är så känslomässigt men också intellektuellt labil.

Det är nu det skulle vara intressant att undersöka exakt när det slog slint i huvudet på Reinfeldt. Min uppfattning, som många i min bekantskapskrets delar, är att Reinfeldt var duktig under sin första mandatperiod men att det mellan 2010 och 2014 barkade utför. Vad hände? SDs intåg i riksdagen, Per Schlingmanns "tack och adjö" skedde 2010. Makarna Reinfeldt skiljer sig i juli 2012 (går igenom februari 2013). I november 2012 begår en säkerhetsvakt självmord i Reinfeldts hem. I december 2012 dyker hans namn upp i en kvinnlig prostituterads anteckningar.

Jag vill påstå att det är just invandringen man skall fokusera på för att se när Fredrik blev galen. Givet uttalanden som "öppna era hjärtan" och "I Sverige finns det plats" tycker jag att Reinfeldt har gjort just invandringen till hans stora fråga. Studerar man http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Fakta-om-innvandring-til-Sverige_-som-svenskene-ikke-vil-snakke-om-7813694.html ser man att det inte är förrän 2011-2012 asylmottagningen och invandringen kraftigt börjar öka.

Med detta som bakgrund skulle jag säga att det är just SDs intåg i riksdagen som fick Reinfeldt att tappa fattningen helt. Lägg till att Per Schlingmann avgick efter riksdagsvalet (och inte längre är medlem i M) tycker jag talar för att det var denne man som kunde hålla Reinfeldt i något så när schack. Den migrationspolitiska överenskommelsen som skedde med MP efter valet 2010 var en direkt reaktion mot SD och SD får Reinfeldt att se rött enligt Sydsvenskan (http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-far-reinfeldt-att-se-rott/).

Summa summarum för de som inte orkar läsa mitt foliehattsinlägg: SDs intåg i riksdagen 2010 gjorde Reinfeldt galen. Per Schlingmanns avhopp strax därefter gjorde att det inte fanns någon som kunde hålla Reinfeldt i schack och därefter har det bara blivit en djupare och djupare spiral av galenskap där Reinfeldt tar till flaskan, skiljer sig från Filippa, köper sex och har ihjäl säkerhetsvakter på löpande band.
Citera
2014-12-09, 02:53
Medlem
flaess avatar
Citat:
Det är nu det skulle vara intressant att undersöka exakt när det slog slint i huvudet på Reinfeldt. Min uppfattning, som många i min bekantskapskrets delar, är att Reinfeldt var duktig under sin första mandatperiod men att det mellan 2010 och 2014 barkade utför. Vad hände? SDs intåg i riksdagen, Per Schlingmanns "tack och adjö" skedde 2010. Makarna Reinfeldt skiljer sig i juli 2012 (går igenom februari 2013). I november 2012 begår en säkerhetsvakt självmord i Reinfeldts hem. I december 2012 dyker hans namn upp i en kvinnlig prostituterads anteckningar.

Jag vill påstå att det är just invandringen man skall fokusera på för att se när Fredrik blev galen. Givet uttalanden som "öppna era hjärtan" och "I Sverige finns det plats" tycker jag att Reinfeldt har gjort just invandringen till hans stora fråga. Studerar man http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Fakta-om-innvandring-til-Sverige_-som-svenskene-ikke-vil-snakke-om-7813694.html ser man att det inte är förrän 2011-2012 asylmottagningen och invandringen kraftigt börjar öka.

Med detta som bakgrund skulle jag säga att det är just SDs intåg i riksdagen som fick Reinfeldt att tappa fattningen helt. Lägg till att Per Schlingmann avgick efter riksdagsvalet (och inte längre är medlem i M) tycker jag talar för att det var denne man som kunde hålla Reinfeldt i något så när schack. Den migrationspolitiska överenskommelsen som skedde med MP efter valet 2010 var en direkt reaktion mot SD och SD får Reinfeldt att se rött enligt Sydsvenskan (http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-far-reinfeldt-att-se-rott/).

Summa summarum för de som inte orkar läsa mitt foliehattsinlägg: SDs intåg i riksdagen 2010 gjorde Reinfeldt galen. Per Schlingmanns avhopp strax därefter gjorde att det inte fanns någon som kunde hålla Reinfeldt i schack och därefter har det bara blivit en djupare och djupare spiral av galenskap där Reinfeldt tar till flaskan, skiljer sig från Filippa, köper sex och har ihjäl säkerhetsvakter på löpande band.
Tecknen på hans galenskap syntes redan omkring riksdagsvalet 2006. Jag minns att jag och några började prata om att han framstod som lite psykopatisk redan då. Sedan blev det tydligt under hans första mandatperiod. Hans oerhörda vurmande för mångkulturen, hans "skådespeleri" i debatter och intervjuer, hans brist på empati och känslor, arrogansen m.m. gjorde så att allt fler förstod att Reinfeldt inte var fullt frisk. Dessutom så samarbetade Alliansen redan då med MP. De gjorde en uppgörelse om en mer liberal arbetskraftsinvandring 2008 t.ex. Det var Reinfeldts personlighet och massinvandringspolitiken som ledde till att SD tog steget in i riksdagen.

Men sedan håller jag med dig om att han flippade ur totalt. Det är nog inte bara SD:s framgångar som ligger bakom. Även jag håller med om att Schlingmanns avhopp är en bidfragande faktor. Skilsmässan definitivt. Men det finns nog mer än så tror jag. Han har svart en svart förfader, som kanske har lett till något slags självhat och identitetskris? Kanske är han också alkoholist, som sin far?

Det är så otroligt mycket med den här mannen som väcker frågor. Jag hoppas att journalisterna börjar granska hans liv grundligt. Jag är långt ifrån den enda som tänker i samma banor.
Citera
2014-12-12, 21:44
Medlem
GoEks avatar
Han var med på Hjältar-galan i TV4:a idag, ska den fan sitta i "morronsofforna" precis som Mona Sahlin nu också, urrrkkk......
Citera
2014-12-13, 09:00
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Det stämmer nog inte, har kollega som sett honom på SATS med SÄPO i följe. Flera gånger. Reinfeldt håller sig i form. Han ser ju heller inte fylleplufsig eller rödsprängd ut. Tror dessutom karln är alldeles för mycket control freak för att bli alkad eller ens redigt tankad. Hans problem är nog snarare någon sorts storhetsvansinne och bristande verklighetsförankring.

Exakt hur det står till i skallen på honom och hur han resonerar skulle vara intressant att veta. Han verkar tro att han besitter någon sorts djupare insikt om hur Sverige skall organiseras, en insikt som vanliga Svenssons är för dumma att begripa. Problemet är bara att han resonerar som en fjortis men ändå lyckas tala ner till folk när han diskuterar invandring. När Herr Doktor Persson tröttnade på att vara politiker så avgick han och drog sig tillbaka. Sket i sossarna. Blev godsägare.

Reinfeldt verkar däremot inte släppa taget, kanske försöker sig på att bli någon sorts grå eminens hos moderaterna när inget annat bjuds? Som någon sa, det där glassiga FN eller EU-jobbet verkar låta vänta på sig. Kanske man inom EU tycker att det räcker med massinvandringsdåren Cecilia Malmström?
Senast redigerad av Herostratos 2014-12-13 kl. 09:03.
Citera
2014-12-14, 17:45
Medlem
haha vilken dåre reinfeldt är vi ska öppna våran hjärtan men själv bor han i täby som tar emot minst flyktingar i hela stockholm. Har ni varit i täby c? inte en svarting så långt ögat når, helt sjukt eller som det ska vara rättare sagt, lugnt och skönt inte massa skrik och äckliga lukter som i kista centrum.
Citera
2014-12-18, 21:36
Medlem
Herostratoss avatar
Nu slutar Reinfeldt som riksdagsledamot. Han skall skriva en bok:

http://www.expressen.se/nyheter/klart-reinfeldt-slutar-som-riksdagsledamot/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem