Citat:
Ursprungligen postat av
WolfieWST
Jag kan säga såhär, jag har en fake Rolex och en äkta. Vad jag hört att den bra kopia kallas för är en A- kopia. Det vill säga är en kopia som är så nära en riktig klocka som möjligt. Det är en Rolex GMT Master II. Sekundmätaren flyter fram som rinnande vatten och klockan i sig är tung. Många dåliga kopior brukar gå på batteri men just den är kopian ( A ) verkar inte ha de. Utan har hela mekaniken inuti. Skillnaden blir väll då att det inte är Rolex- ''mekaniken'', men ändå.
Du märker större skillnad om du har en riktig rolex och jämför med en kopia.
Vi alla har väl lite olika referenser när vi talar om en bra replikering. Ett urverk kan du köpa för några tior så att kalla det en bra replikering på grund av en flytande visare är väl kanske att ta ut svängarna lite. Vad gäller graderingen med A, A++++plussuper, osv... ignorera det, det finns inte, det är en myt. Har du någonsin sett en replika som är C+? Eller ens någon som inte är A?
Det finns dock en (mycket) liten sanning till graderingen. Inom vissa fabriker och sinsemellan kan de
internt benämna olika replikeringar med graderingssystem, men det har inget med det du pratar om att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
WolfieWST
Måste även fråga, säljer dem bra kopior på denna hemsida?
och hur lång tid är leverans tiden?
någon som köpt klockor därifrån och vet?
http://www.trusty-watch.com
Gärna snabbt svar! Tack
De är gröna. De säljer både bra och dåliga replikor. Frakten tar någon vecka ungefär om allt flyter som det ska. Snart är det jultider och då kommer frakten ta en mindre evighet. Hoppas det var snabbt nog