2014-11-04, 11:38
Medlem
McDonalds-WIFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Var ganska nöjd med denna. Betalade runt $300, men är idag såld
http://i.imgur.com/RuRx5Cn.jpg

Mycket fin klocka, är själv mycket förtjust i Hublot Big Bang men tycker att dom är överprisade, svårt att hitta någon under 350$ som faktiskt håller en hög standard.
Citera
2014-11-04, 12:41
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonalds-WIFI
Mycket fin klocka, är själv mycket förtjust i Hublot Big Bang men tycker att dom är överprisade, svårt att hitta någon under 350$ som faktiskt håller en hög standard.

Att saker som håller hög standard är dyrare än de med lägre standard är föga märkligt. Priset återspeglar mycket det pris som utvecklingen har kostat, tid/material, etc. Olika handlare har också olika priser baserade på relationen de har med tillverkaren i fråga, om de har hjälpt till med feedback i utvecklingsfasen t.ex.

Min poäng är att priserna är inte slumpmässiga, utan det finns en logisk förklaring bakom varför A är dyrare än B. Fundera över vad du vill ha ut av en replika och fundera därefter på vad du är beredd på att betala för det. Kanske spelar det inte jättestor roll om datumhjulet har fel font, eller att sexans markör inte är rätt längd. Är du ok med lite lägre krav så är sannolikheten stor att du blir nöjd med en billigare Hublot. Ytterligare ett tips kan vara att kolla på andra märken än just Hublot, för det är verkligen inte en snygg klocka
Citera
2014-11-05, 15:43
Medlem
Kommandos avatar
Citat:

Den klockan finns i min önskelista men hört problem med numreringen på bezeln.
Citera
2014-11-05, 15:46
Medlem
Kommandos avatar
Vet någon om en 21j kan bytas ut mot en dg2813 eller miyota 8215? Hört massa olika bud.

21j är synonymt med dg2813, som i sin tur är en kopia på en miyota 8215.
Citera
2014-11-06, 15:56
Medlem
Såg denna klockan på en affisch i spanien och har nu hittat den i sverige men den är alldeles för dyr. Undra nu om det finns någon replica utav klockan?

Länk: http://www.uret.se/rado-svart-keramisk-o42-mm-p-61487.html

Tack i förhand!
Citera
2014-11-06, 16:08
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommando
Vet någon om en 21j kan bytas ut mot en dg2813 eller miyota 8215? Hört massa olika bud.

Jag har själv köpt DG2813 och tryckt i när 21j-verk gått sönder, så visst är det fullt möjligt.
Citera
2014-11-06, 20:25
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommando

Ser inte varför det inte skulle gå att göra. Borde inte vara några problem.
Citera
2014-11-10, 04:41
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Var köpte du den? Jag tycker jag har letat med ljus och lykta efter den modellen...
Citera
2014-11-10, 11:46
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Var köpte du den? Jag tycker jag har letat med ljus och lykta efter den modellen...

Maila några av de dealers som tas upp i tråden så kan de skicka dig en Vet inte om de slutat tillverka den dock, vilket i så fall kan göra det svårare. Den finns i alla fall på deras hemsidor.
Citera
2014-11-10, 15:29
Medlem
Jag kan säga såhär, jag har en fake Rolex och en äkta. Vad jag hört att den bra kopia kallas för är en A- kopia. Det vill säga är en kopia som är så nära en riktig klocka som möjligt. Det är en Rolex GMT Master II. Sekundmätaren flyter fram som rinnande vatten och klockan i sig är tung. Många dåliga kopior brukar gå på batteri men just den är kopian ( A ) verkar inte ha de. Utan har hela mekaniken inuti. Skillnaden blir väll då att det inte är Rolex- ''mekaniken'', men ändå.

Du märker större skillnad om du har en riktig rolex och jämför med en kopia.
Citera
2014-11-10, 15:41
Medlem
Måste även fråga, säljer dem bra kopior på denna hemsida?

och hur lång tid är leverans tiden?

någon som köpt klockor därifrån och vet?

http://www.trusty-watch.com

Gärna snabbt svar! Tack
Citera
2014-11-10, 16:14
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfieWST
Jag kan säga såhär, jag har en fake Rolex och en äkta. Vad jag hört att den bra kopia kallas för är en A- kopia. Det vill säga är en kopia som är så nära en riktig klocka som möjligt. Det är en Rolex GMT Master II. Sekundmätaren flyter fram som rinnande vatten och klockan i sig är tung. Många dåliga kopior brukar gå på batteri men just den är kopian ( A ) verkar inte ha de. Utan har hela mekaniken inuti. Skillnaden blir väll då att det inte är Rolex- ''mekaniken'', men ändå.

Du märker större skillnad om du har en riktig rolex och jämför med en kopia.

Vi alla har väl lite olika referenser när vi talar om en bra replikering. Ett urverk kan du köpa för några tior så att kalla det en bra replikering på grund av en flytande visare är väl kanske att ta ut svängarna lite. Vad gäller graderingen med A, A++++plussuper, osv... ignorera det, det finns inte, det är en myt. Har du någonsin sett en replika som är C+? Eller ens någon som inte är A?

Det finns dock en (mycket) liten sanning till graderingen. Inom vissa fabriker och sinsemellan kan de internt benämna olika replikeringar med graderingssystem, men det har inget med det du pratar om att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av WolfieWST
Måste även fråga, säljer dem bra kopior på denna hemsida?

och hur lång tid är leverans tiden?

någon som köpt klockor därifrån och vet?

http://www.trusty-watch.com

Gärna snabbt svar! Tack

De är gröna. De säljer både bra och dåliga replikor. Frakten tar någon vecka ungefär om allt flyter som det ska. Snart är det jultider och då kommer frakten ta en mindre evighet. Hoppas det var snabbt nog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in