2014-11-10, 12:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
"Själv bedömde han sin vikt till under 70 kg" Vad sa dom på invägningen på häktet? Ja man vägs in, det tror jag mer på än vad KJ säger om du ursäktar.
Jag vet inte vad de sa. Men inte ens vid 77 var han ett muskelknippe.
Citera
2014-11-10, 12:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Belägg för att jag har påstått att det inte behövt muskelstyrka? Jag har ifrågasatt att KJ klarar av att bryta av ett lårben med bara händer och muskelstyrka, inte att han klarar av att göra det med en kniv. Han vägde 77 kg och var 191 cm lång en dryg månad efter gripandet, och då hade han ätit upp sig. Själv bedömde han sin vikt vid gripandet till under 70 kg. Han var alltså inget muskelknippe.

Om vi ska sluta med trådsanningar, varför inte börja med dig?
Relevansen i den frågan - givet att kniv och/eller yxa - annat redskap - har använts?

Enda skälet till att börja tjata om det är ju att du försöker starta en trådsanning som säger att benen bröts med handstyrka som inte KJ skulle besitta ...

Att han skulle ha gått upp över 7 kilo på häktesmaten på ca 1 månad är ju ett stort skämt...
Citera
2014-11-10, 13:04
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Belägg för att jag har påstått att det inte behövt muskelstyrka? Jag har ifrågasatt att KJ klarar av att bryta av ett lårben med bara händer och muskelstyrka, inte att han klarar av att göra det med en kniv. Han vägde 77 kg och var 191 cm lång en dryg månad efter gripandet, och då hade han ätit upp sig. Själv bedömde han sin vikt vid gripandet till under 70 kg. Han var alltså inget muskelknippe.

Om vi ska sluta med trådsanningar, varför inte börja med dig?

Varför ska vi andra komma med belägg, då du själv saknar belägg och drar till med trådsanningar stup i kvarten. Nivån sjunker, vad håller du på med egentligen. Du säger emot dig själv och försöker skapa trådsanning "igen". Att KJ inte har muskelstyrka för att bryta av ett lårben. Och länkar bild på KJ som en sillmjölk. Tycker att man kan jämföra med Luka magnotta, kapade sin killes kropp i 10 delar, inklusive huvudet. Med Skruvmejsel och kniv. Han var 175, vägde 65kg. Knaggliga försök till att få det till att enbart Starka MB, har kunnat utföra styckningen.
Citera
2014-11-10, 13:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför ska vi andra komma med belägg, då du själv saknar belägg och drar till med trådsanningar stup i kvarten. Nivån sjunker, vad håller du på med egentligen. Du säger emot dig själv och försöker skapa trådsanning "igen". Att KJ inte har muskelstyrka för att bryta av ett lårben. Och länkar bild på KJ som en sillmjölk. Tycker att man kan jämföra med Luka magnotta, kapade sin killes kropp i 10 delar, inklusive huvudet. Med Skruvmejsel och kniv. Han var 175, vägde 65kg. Knaggliga försök till att få det till att enbart Starka MB, har kunnat utföra styckningen.
Nu förvränger du vad jag säger. Jag har ifrågasatt att KJ bröt av ett lårben med bara händerna. Att jämföra med någon som använde kniv är inte relevant, och varför blandar du in MB? Vad har han med det att göra?
Citera
2014-11-10, 13:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nu förvränger du vad jag säger. Jag har ifrågasatt att KJ bröt av ett lårben med bara händerna. Att jämföra med någon som använde kniv är inte relevant, och varför blandar du in MB? Vad har han med det att göra?

Vem har uttryckligen skrivit att det gått till på det viset? "Med bara händerna" ordagrant alltså?
Citera
2014-11-10, 13:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Jag säger som pastakrydda, vadå enbart händerna?
Citera
2014-11-10, 13:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vem har uttryckligen skrivit att det gått till på det viset? "Med bara händerna" ordagrant alltså?
Inte ordagrant, men jag tror inte PekkariP1 menade med bara fötterna här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-11-10, 13:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Inte ordagrant, men jag tror inte PekkariP1 menade med bara fötterna här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Du förvränger alltså orden? För ingenstans har skribenten skrivit "med bara händer" utan talar om kraft. Som jag sa tidigare så kan det krävas kraft för att använda sig av vissa verktyg. Yxa och såg är två av dom som faktiskt kräver lite styrka. Bara en yxa i sig är tung tycker jag tex.

Vi kan alltså bortse från tramset om att någon sagt att man med enbart händer brutit av ett ben. Tack.
Citera
2014-11-10, 13:29
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Varför skulle det inte vara relevant med en som använt sig av Kniv och muskelstyrka. Jag är lessen jag förstår inte vad du menar. Har KJ inte använt sig av något slags vapen?
Citera
2014-11-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med bara händerna?
Var står det?

Du svarar med att länka till en medlem ..

Inlägget jag ifrågasatte var inte ens riktat till den medlemmen utan till en annan som konstaterade att KJ kommer vara ute i samhället igen om fem år -- och som i princip säger att det är ren löja med detta försöka att framställa KJ som fysiskt oförmögen:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Ditt svar på det är en bild och en fråga om han skulle kunna bryta lårben med bara händerna ..

Sluta göra bort dig genom att trassla in dig i ytterligare lögner nu..

KJ är inte fysiskt oförmögen vilket jag tycker framgår i FUP på flera ställen.
Denna "mes" hade inga problem att klättra både här och där, dels med kompisar i olika utforskningar och airsoft övningar med kompisar, vid söket i Åbergets östra sida så klättrade han upp den svåraste vägen där andra i sökgruppen inte klarade av.

Han klättrade upp på sin balkong (vån2) när han tappat nyckeln men hade lämnat balkongdörren öppen. Det framgår i förhören.
Det framgår ingenstans i FUP att han skulle vara fysiskt svagare än normalt för sin ålder, 20+.
Citera
2014-11-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Relevansen i den frågan - givet att kniv och/eller yxa - annat redskap - har använts?

Enda skälet till att börja tjata om det är ju att du försöker starta en trådsanning som säger att benen bröts med handstyrka som inte KJ skulle besitta ...

Att han skulle ha gått upp över 7 kilo på häktesmaten på ca 1 månad är ju ett stort skämt...

Att han gick upp kraftigt kan man ju se tydligt på bilder. Han verkar ju onekligen haft ett blygsamt förhållande till mat innan häktningen. På sin höjd 1 mål om dagen. Verkar väl vara i linje med hans problematik att klara av vardagen och ta hand om sig själv.

Sedan tror jag medicineringen under häktningen spelar in mycket också. Är ju väldigt vanlig att man rusar upp i vikt då man tar kraftig psykofarmaka. Så 7 kg på en månad känns nog ganska rimligt.

I o f så vet jag inte om det gör någon skillnad. Nog stark att använda en yxa, såg och kniv var han nog iaf. Släpa på kropp mm låter jag vara osagt då jag inte vet hur det gått tillväga.
Citera
2014-11-10, 14:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Du förvränger alltså orden? För ingenstans har skribenten skrivit "med bara händer" utan talar om kraft. Som jag sa tidigare så kan det krävas kraft för att använda sig av vissa verktyg. Yxa och såg är två av dom som faktiskt kräver lite styrka. Bara en yxa i sig är tung tycker jag tex.

Vi kan alltså bortse från tramset om att någon sagt att man med enbart händer brutit av ett ben. Tack.

Men det är vad folk har försökt sagt till Q sen i morse. Varför skulle hen förstå det nu, ca 5 timmar senare, 7 sidor med inlägg. Jag börjar förstå varför tråden är så pass lång som den är. Med rätt verktyg så räcker det att väga 70kg, vara "svag" och heta KJ.
Senast redigerad av henkess 2014-11-10 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in