2014-09-20, 14:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Två riktigt smutsiga tattare slangande diesel från en lastbil vid 13-tiden vid Shell Dalahästen.

Stod brevid och beundrade detta spektalkel en stund medans jag fyllde käften full med korv.

Givetvis var den lettiska chaffisen med på de t hela, han erhöll en skitig sedel för besväret.

Var det två smutsiga tattare så var det nog inte irländare.
Citera
2014-09-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Var det två smutsiga tattare så var det nog inte irländare.

Fordonet var GB reggat. En pickup variant av en vit tansit. En uppåt ned vänd skottkärra låg där bak tillsammans med spadar och vita dunkar.

Männen var smutsiga, riktigt skita i trynet, typ olja i hela trynet. Slitna jeans och gråsvarta t-shirts. Har sett dessa tidigare i krokarna, undrar vart de slagit upp sitt läger. Jag stod såpass nära att jag hörde deras försök till samtal, lettens knackiga engelska mot pikeys obegripliga engelska.

Som man sett tidigare låter man händerna sköta snacket - någon form av internationell teckenspråk skulle jag tro.
Citera
2014-10-14, 14:44
Medlem
Man blir förvånad över hur pass nya och rena bilar de har. Och inte minst deras husvagnar, inga dåliga vagnar. Tydligen är de anpassade för höga hastigheter med, blev omkörd av en hel karavan på E4 norrgående Knivsta, jag körde kring 120...vilket även de gjorde. Men vagnarna såg ut som att var väl fyllda (kärringar/barn?) så de låg stabilt på vägen....
Citera
2014-10-21, 23:39
Medlem
madchances avatar
Dom är uppe i norra Stockholm om det är samma gäng...
Citera
2014-10-28, 15:05
Medlem
spoilers avatar
Tänker de övervintra precis som andra zigenare?

Citat:
I två fall, ett i Bromma och ett i Hässelby, ska ha villaägare ha fått besök av en engelsktalande hantverkare.
Mannen ska ha erbjudit sig att utföra arbeten med hängrännor och stuprör.

Priset man kommit överens om har varit 6 000–7 000 kronor, men när hantverkaren var klar blev han hotfull och krävde 80 000 kronor.

http://www.mitti.se/polisen-varnar-for-hotfull-hantverkare/
Citera
2014-10-28, 15:07
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Mitt i veckan knackade det på dörren till ett äldre par i Kullavik utanför Kungsbacka. Tre män utanför dörren påstod sig ha sett att det äldre paret hade en trasig takpanna och att denna skulle orsaka framtida vattenskador.
– De skulle kosta ungefär 9 000 kronor – men helt plötsligt skulle de byta hela taket och ha betalt för det, säger Lars Blom, stationsbefäl vid polisen i Kungsbacka.
För att riva hela taket skulle trion plötsligt ha 250 000 kronor. Men det äldre paret vägrade och då lämnade männen utan att åtgärda att en del av taket redan rivits bort.

http://www.expressen.se/gt/hantverksbluffarna-slog-till-mot-aldre-par/
Citera
2014-10-28, 15:38
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Jag har jobbat med irländska stenläggare. Jag raggade arbetstillfällen runtom Stenungsund och Tjörn. Vi frågade om de ville få sin uppfart prydda med stenar och när de svarade ja så åkte vi dit på morgonen dagen efter och började gräva. Många "missuppfattningar" löstes med ordväxlingar.

Det är zigenare och kriminella som utgör huvudparten av dessa människor.
Citera
2014-11-05, 00:52
Medlem
wishyouwereheres avatar
ungefär samma ... Irländska takarbetare eller eg irländska travelers som letar upp zigenare o skickar upp dem utan skyddslinor på taken
säger dem e asfaltläggare som "expanderat"
Citat:
Irländska asfaltsläggare är tillbaka i regionen. Men nu låter de arbetare tvätta villatak utan skyddsutrustning - och enligt uppgifter använder de sig bland annat av tiggande romer som arbetskraft.
http://www.jonkopingsposten.se/artikel/33115/irlandska-takarbetare-struntar-i-svensk-lag

kanske borde va egen tråd för dem säger roliga saker
Citat:
– Vi är i Sverige för att kunna tjäna massa pengar och för att vi vet att det är ett "soft" land där man kan göra vad som helst. Jag ska vara helt ärlig mot dig, det enda man inte kommer undan med i Sverige är om man skjuter någon, säger Patrick Doherty.
http://www.jonkopingsposten.se/artikel/33117/ar-har-for-att-tjana-massa-pengar
Senast redigerad av wishyouwerehere 2014-11-05 kl. 01:00.
Citera
2014-11-05, 04:22
Medlem
Skicka ut dom ur Sverige hela jävla bunten, jävla parasiter
Citera
2014-11-05, 04:44
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Voice
Skicka ut dom ur Sverige hela jävla bunten, jävla parasiter

När dom ändå bara stör ordningen, så undrar jag vad dom har för rätt att vara kvar här?
Citera
2014-11-10, 00:46
Bannlyst
Dom utpressar dom alltså efter att dom börjat "jobba" på tomterna..insane!
Citera
2014-11-10, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RefusedPolitics
Jag har jobbat med irländska stenläggare. Jag raggade arbetstillfällen runtom Stenungsund och Tjörn. Vi frågade om de ville få sin uppfart prydda med stenar och när de svarade ja så åkte vi dit på morgonen dagen efter och började gräva. Många "missuppfattningar" löstes med ordväxlingar.

Det är zigenare och kriminella som utgör huvudparten av dessa människor.

Varför väljer någon att jobba med dessa parasiter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in