2014-11-10, 08:36
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvarsaker
Varför väljer någon att jobba med dessa parasiter?
Jag var bostadslös och behövde pengar. Det är inget jag är stolt över.
Citera
2014-11-20, 14:11
Medlem
Tjena!
De som sköter om området jag bor i har anställt irländare till att asfaltera 10st parkeringar samt laga massa asfaltsskador.
När de hade jobbat klart för dagen igår gick jag fram å kollade på maskinerna, de har en volvo grävmaskin av mindre slag men bort skruvat tändningslås och 2-3st kablar som är lösa till tändningslåset. Sen så har dom även en asfaltsvält elr vad det nu heter som saknar tändningslås och har bara olika switchar och hängande kablar.

Kan det vara en stor chans att maskinerna är stulna?
Men om de skulle vara stulna känns det som att jag inte lär ha varit den första som märkt det under alla deras arbeten.

Ska man tipsa snuten om det?
Citera
2014-11-20, 17:03
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamannens
Tjena!
De som sköter om området jag bor i har anställt irländare till att asfaltera 10st parkeringar samt laga massa asfaltsskador.
När de hade jobbat klart för dagen igår gick jag fram å kollade på maskinerna, de har en volvo grävmaskin av mindre slag men bort skruvat tändningslås och 2-3st kablar som är lösa till tändningslåset. Sen så har dom även en asfaltsvält elr vad det nu heter som saknar tändningslås och har bara olika switchar och hängande kablar.

Men om de skulle vara stulna känns det som att jag inte lär ha varit den första som märkt det under alla deras arbeten.

Risken är att du golar ned din granne också.
Citera
2014-11-20, 17:12
Medlem
Du menar den snåle fan som anlitat irländarna?
Det bryr jag mig inte så mycket om men arbetet de gör lär väl inte vara det bästa? Tagit 3dagar för de att göra 7st parkeringar. Grävt upp och lagt asfalt m.m
Citera
2014-11-20, 17:30
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Citat:
Du menar den snåle fan som anlitat irländarna?
Det bryr jag mig inte så mycket om men arbetet de gör lär väl inte vara det bästa? Tagit 3dagar för de att göra 7st parkeringar. Grävt upp och lagt asfalt m.m
Det är bara att skratta när vissa uppblåsta borgare vill "tjäna en slant".
Citera
2014-11-20, 18:16
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Tjena!

Ring genast 11414 och tipsa polisen! Berätta hur det gick!
Citera
2014-11-20, 18:20
Medlem
Gick ut nu när de åkt och då sitter nyckeln kvar i grävmaskinen helt öppet i en vändzon. Så vettefan om man kan ringa snuten då :/
Citera
2014-11-20, 18:21
Medlem
Så den kanske inte är stulen men tändningslåset är ändå halvt utkopplat
Citera
2014-11-20, 19:11
Medlem
Lawlines avatar
Nog kan den vara stulen i alla fall. Skulle någon ta den så stjäl dom bara en ny. Troligen så är den stulen utomlands och svår att spåra för svenska polisen så därför känner dom sig säker. Anmäl och låt polisen kolla serienr. Den går att spåra på många olika sätt. Det är bra att dom vet att folk håller ögonen på dom.
Citera
2014-11-20, 20:42
Medlem
Aa tror de blir ett samtal till polisen. Kan ju vara så att de köpt ett tändningslås vid sidan om så de slängt de gamla och har det andra med nyckel hängandes för att göra allt lättare.
Hoppas även idioten som anställde dom åker fast på det
Citera
2014-11-21, 21:11
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Återkom gärna med hur kvalitén är sen i vår.... eller efter första frosten.
Citera
2014-11-22, 02:04
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Återkom gärna med hur kvalitén är sen i vår.... eller efter första frosten.

Skojar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in