2014-11-09, 19:44
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge11
Musiken i denna film är helt jävla magisk! Enligt mig Hans Zimmers bästa soundtrack!
Speciellt musiken som spelas
https://www.youtube.com/watch?v=wqnnRIwoxB8
Blir iallafall effektfullt under actionscenerna med musik som det här i tryckande surroundljud:
https://www.youtube.com/watch?v=kdComTp7KsA&feature=player_detailpage#t=22 3
https://www.youtube.com/watch?v=0iteQE7KEyU
Senast redigerad av DenLede 2014-11-09 kl. 20:06.
Citera
2014-11-09, 20:05
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Nolan-hysterin har börjat på mitt facebook-feed nu.

Massor av folk som postar statusar som "Alltså... Interstellar... FAN vad bra", "Det bor en sci-fi-nörd i mig.... INTERSTELLAR" och dylikt där de i princip hyllar Nolan som ett konstnärligt geni utan dess like. Värt att nämnas är väl att dessa personer är typiska kulturhipsters och vänstermänniskor. Jag blir äcklad, för så bra var faktiskt inte Interstellar. Jag tyckte att den var en bra film, men inte superbra. Det märks så himla tydligt att folk skriver om Interstellar bara för att det gör en "cool" och "trendig".

Jag har inget emot att folk postar statusar om en film de sett på bio, men det blir lite FÖR uppenbart att Interstellar är en del av kulturvänsterns nya trendgrej inom filmvärlden. Ungefär som med The Hobbit-filmerna, de ligger också väldigt högt på listan över filmer som ger en "kulturstatus" av att prata gott om.
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Ja det är som en sekt. Skitnödigt värre.

Vilken del av "kulturvänstern" och hipstervärlden har ni kontakt med. Det låter ju helt orimligt.

__

Nu är ju den här tråden väldigt tjafsig precis som väntat, men ändå lite skoj att det typ är någon förutom jag och en till som sätter ett ljummet betyg. Antingen 10/10 eller fullständigt usel.
Citera
2014-11-09, 20:27
Moderator
zanteras avatar
Jag älskade filmen men kan självklart identifiera små fel, eller små detaljer i filmen som kunde varit bättre eller mer utvecklade. Men samtidigt brukar jag som person ha ganska lätt att ha överseende med sånt om filmen är ambitiös och man verkligen försöker sig på något storslaget. Älskar Interstellar på samma sätt jag älskade Cloud Atlas, som också hade sina små fel och problem, men överlag så är konceptet, ambitionen och alla höjdpunkterna såpass bra att det överväger det lilla.

Sedan har vi ju tidigare diskuterat Nolan och att han har en stor skara fans som älskar allt han gör, och en allt större skara haters som älskar att hitta felen i hans filmer och poängtera det för oss övriga. Personligen tycker jag inte att plot holes eller små fel behöver förstöra en film. Vissa av mina favoritfilmer har plot holes, men jag älskar de filmerna ändå. Personligen hade jag i nuläget gett den 8.5 av 10 möjligtvis. Känner att jag behöver se den igen för att det ska kunna öka (eller sänkas, beroende på hur den åldras såklart)
Citera
2014-11-09, 20:32
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge11
Musiken i denna film är helt jävla magisk! Enligt mig Hans Zimmers bästa soundtrack!
Speciellt musiken som spelas
https://www.youtube.com/watch?v=wqnnRIwoxB8

Den låten är verkligen otrolig. Rör en väldigt djupt. Ett mycket vackert stycke filmmusik!
Citera
2014-11-09, 21:52
Medlem
Ingen superöppning precis, 50 miljoner dollar i USA och 83 miljoner dollar i övriga världen. Alltså totalt 132 miljoner dollar och det med en inspelning på 165 miljoner dollar.

Stora action/dramafilmer med välkända skådespelare är inte något recept på bra vinst nu för tiden istället är det skitfilmer (skräckfilmer() såsom Annabelle och The Conjuring som drar in ofattbara vinster i förhållande till inspelningskostnad. Till exempel kostade Annabelle 6,5 miljoner dollar att spela in och hittills spelat in 244 miljoner worldwide, alltså nästan 38 gånger pengarna.
Citera
2014-11-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Den låten är verkligen otrolig. Rör en väldigt djupt. Ett mycket vackert stycke filmmusik!

Bra men Time i Inception är ljusår bättre!
Citera
2014-11-09, 21:59
Bannlyst
Citera
2014-11-09, 22:21
Medlem
Mojoyoyos avatar
Är jag dum i huvudet?

Citera
2014-11-09, 22:26
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Det är verkligen som en sekt eller kult. Så fort människor hör att nu jävlar kommer det en asbra film, och som de ser har 9.1 på IMdB, ja, då är filmen asbra. Tycker man annorlunda så kan man inte film och blir förlöjligad.

Nu har jag inte sett Interstellar men sen inträffar det väl även att en film faktiskt är jävligt välgjord och genomtänkt sett ur ett objektivt perspektiv, därav det höga betyget. Med det sagt vill jag poängtera att jag inte tillhör den skalan som hyllar filmer endast för att andra anser att filmerna är bra, jag avskyr alla Batmanfilmer samt hela Star Wars-hexalogin, och det är väl två relativt omtyckta filmserier.

Du har en poäng och jag håller med dig till viss del, däremot är det tvärtom på Flashback och lika dumt här, om man anser att The Shawkshank Redemption är en utav de bättre filmer man sett (vilket jag gör, den är klart top 10 och inte längst ned) så kan man inte film och någon länkar en svartvit film från 1956 och uppmanar till lite kulturkännedom, det är lika patetiskt det. Vilka filmer får man egentligen lov att gilla?
Citera
2014-11-09, 22:31
Medlem
Bästa film jag någonsin sett 10 av 10.
Kan inte sluta tänka på filmen. Såå bra. Ett geni som satt ihop filmen. Tror ni allt går att göra som gjordes i filmen inom snar framtid?

Jag undrar bara vad som hände här på jorden? Var det pga av genmodifierade grödor som slagit tillbaka på mänskligheten? var kom allt mjöldagg ifrån?

Tycker man skulle fått reda på vad som hänt med jorden?

Sen hur kan bränslet räcka
För så långa resor? Att stanna en sådan farkost kostar mycket bränsle

Kan man få gravitation i en rymdkapsel som roterar?
Citera
2014-11-09, 22:34
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoyoyo
Är jag dum i huvudet?

Citera
2014-11-09, 22:40
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Sen hur kan bränslet räcka
För så långa resor? Att stanna en sådan farkost kostar mycket bränsle

Kan man få gravitation i en rymdkapsel som roterar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in