Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mayhem
Det är verkligen som en sekt eller kult. Så fort människor hör att nu jävlar kommer det en asbra film, och som de ser har 9.1 på IMdB, ja, då är filmen asbra. Tycker man annorlunda så kan man inte film och blir förlöjligad.
Nu har jag inte sett Interstellar men sen inträffar det väl även att en film faktiskt är jävligt välgjord och genomtänkt sett ur ett objektivt perspektiv, därav det höga betyget. Med det sagt vill jag poängtera att jag inte tillhör den skalan som hyllar filmer endast för att andra anser att filmerna är bra, jag avskyr alla Batmanfilmer samt hela Star Wars-hexalogin, och det är väl två relativt omtyckta filmserier.
Du har en poäng och jag håller med dig till viss del, däremot är det tvärtom på Flashback och lika dumt här, om man anser att The Shawkshank Redemption är en utav de bättre filmer man sett (vilket jag gör, den är klart top 10 och inte längst ned) så kan man inte film och någon länkar en svartvit film från 1956 och uppmanar till lite kulturkännedom, det är lika patetiskt det. Vilka filmer får man egentligen lov att gilla?