2014-11-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det, kan man gissa, är Polisens strategi. De är inte dumma.

Ja, Rami har ju redan fixat bevisning som styrker åtalet mot Madi, då det är styrkt att Yara dog i hemmet! Av Madis brödkavel.

Så de har Madi fast med både vittnesmål och teknisk bevisning. Det är bevisningen mot Rami som saknas. Blir hon tillräckligt rasande kan polisen utgå ifrån att hon ger dem Rami i en ny bekännelse!
Citera
2014-11-09, 14:22
Medlem
När Amani tillfrågas om morddagen vet hon bara att "Yara kom hem kl. 16.00 och såg ut så där". Alla frågor om tider i övrigt kan hon inte svara. Hon tjatar om knäskadan som om den skulle förklara allting.

Men när Amani tillfrågas om händelsen när Yara gjort sig illa i skolan då blir hon alert och vet precis hur det var med allting. Måhända lättare tala om en händelse där hon för en gångs skull var oskyldig.
Citera
2014-11-09, 14:26
Medlem
Jag noterar alltid dina inlägg Vresrosen - dom försvinner inte i ngt svammel

Men jag tror att de MGM har impulskontroll.
Dom har trots allt tagit sig hit till Sverige och farit runt kors och tvärs.
Stulit locktänger osv vi har ju kartlagt ganska bra tråden.

Yara hade inget värde i deras ögon och man behövde uppenbarligen inte visa respekt för bioföräldrarna.
Dom såg henne som "trash" och behandlade henne därefter
Citera
2014-11-09, 14:27
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror nog att hennes hjärnkapacitet hade räckt att städa och tvätta. Hon ville inte. Hon var mammaledig och uttråkad. Jag undrar vem som lagade maten i hennes familj. Eller åt man cornflakes bara.
Jag tror att dessa människor har multipla problem. Förutom att de bevisligen är grymma och empatilösa så har de också problem att ta hand om sig själva. Att leva så lider de ju själva av - inte bara barnen.

Det kan vara svår depression, missbruk, psykisk sjukdom eller störning. Kanske obehandlad förlossningspsykos e dyl, jag är inte psykolog och ska inte ställa diagnoser. Sådana saker kan förklara hur de levde - hur lägenheten såg ut etc. Men det förklarar inte misshandeln och mordet. Depression är en folksjukdom men man slår och mördar inte barn för det.

En normal människa med problem skulle ändå prioritera barnen och deras grundläggande behov och sedan skulle orken kanske inte räcka till så mycket mer. En djupt deprimerad mamma skulle "normalt" antagligen bruka sina sista krafter till att skicka barnen till skolan - ordentligt klädda, rena och mätta. Sen skulle hon kanske inte orka mer än att kolla The Real Housewives of New York tills barnan kom hem. Och kanske skulle det inte bli så mycket bullbak och julpyssel (eller vad familjerna gör för skoj i samband med Ramadan), men - ja ni förstår vad jag menar.

Det går att ordna en begagnad barnsäng även om man är fattig - går de till någon kyrka eller snälla människor skulle de kanske få den gratis till och med. Normala människor med problem gör sitt bästa för att barnen ska ha det så bra som möjligt. Man avstår från resor och kläder till sig själv men barnen får mat och slipper frysa.
Citera
2014-11-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag tror att han kallar sig "advocate" för mänskliga rättigheter i betydelsen förespråkare, förkämpe - dvs ingen skyddad titel precis - inte i betydelsen av den svenska titeln advokat.
Misstänker att det är en sådan där självtagen titel som kan vara en tjusigare omskrivning för arbetslös. Och vad jobbar du med? - Jag är konsult/free lance/stylist. Typ så.

Hans iver att sätta dit sin partner in crime och fru ställer honom inte i någon bättre dager - för det är knappast för Yaras skull. Det visar bara att han inte är lojal mot någon överhuvud taget, plus att han är helt iskall känslomässigt. Att han ens fundera i de banorna när en liten flicka han "har hand om" precis blivit mördad ... Finns det andra än psykopater som agerar så kallt?

Jag tolkar hans titel "advocate" precis som du gör, en förkämpe, och att ordet advokat har en annan betydelse i Sverige, är bara ett plus.

Hans intresse "mänskliga rättigheter" är av kapten klänning dignitet.
Citera
2014-11-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Rami Ash**r (oo) i Rotterdam är Ramis farbror. Hur det är med examinas äkthet har det stått om i tråden. Det ska tydligen gå att "köpa" sig en examen. Hur det är i Ramis fall vet vi inte.
Om det går att köpa examen i Algeriet, Bagdad eller Förenade Arabemiraten vet jag inte. Det är de olika ställen där han uppger sig ha studerat. Inte heller har jag sett att ens han själv påstår att han har någon examen, det vore nog alltför lättkontrollerat.
Däremot Yaras pappa, han uppger att han har en masterexamen från universitetet AWU. Det är ett webbaserat bluffuniversitet, registrerat i ett antal länder, men med adress till en privatperson i USA. Där kan man köpa en examen.
Citera
2014-11-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Om det går att köpa examen i Algeriet, Bagdad eller Förenade Arabemiraten vet jag inte. Det är de olika ställen där han uppger sig ha studerat. Inte heller har jag sett att ens han själv påstår att han har någon examen, det vore nog alltför lättkontrollerat.
Däremot Yaras pappa, han uppger att han har en masterexamen från universitetet AWU. Det är ett webbaserat bluffuniversitet, registrerat i ett antal länder, men med adress till en privatperson i USA. Där kan man köpa en examen.

Det blir också ekonomiskt fördelaktigt att köpa en examen eller titel om alla har samma namn!
Citera
2014-11-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det blir också ekonomiskt fördelaktigt att köpa en examen eller titel om alla har samma namn!
Här är en länk till Wikipedias artikel om Yaras pappas "universitet" http://en.wikipedia.org/wiki/American_World_University
Citera
2014-11-09, 15:16
Medlem
Iobberknolls avatar
Här är Ramis fakultets hemsida, översatt via google

https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.univ-sba.dz%2Ffdsp%2F&edit-text=

Faculté des droits et sciences politiques de Sidi Bel-Abbès är tydligen en del av http://www.univ-sba.dz/
Citera
2014-11-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Ser att den mannen har "vår" Rami bland sina vänner på facebook....

Det måste väl vara "vår" Ramis farbror i Holland... han som betalade Ramis sista resa dit...

2:a på pucken..ser att släktskapet redan framkommit
Senast redigerad av Silverte 2014-11-09 kl. 15:27.
Citera
2014-11-09, 15:29
Medlem
Citat:
Här är en länk till Wikipedias artikel om Yaras pappas "universitet" http://en.wikipedia.org/wiki/American_World_University
Är kanske OT, men diskuterades i samband med att Yaras pappa lämnade olika uppgifter till pressen i samband med Yaras dödsfall. Alla facebooksidor granskades av misstrogna fb-trådare i jakten på något halmstrå. Jag tyckte detta var rätt saftigt. Om en sådan "examen" går hem hos den palestinska myndigheten där han jobbade, så säger det en del om förhållandena.
Inget godkänt universitet i världen accepterar en grundexamen från den organisationen. Det finns en organisation som sägs ha godkänt AWU, och det är en organisation som AWUs ägare själv har skapat för att ge presumtiva studenter intryck av legitimitet.
Här är en norsk artikel om samma fenomen. http://universitas.no/nyhet/59131/advarer-mot-falske-vitnemal
Skrift från Högskoleverket om samma sak http://www.hsv.se/download/18.539a949110f3d5914ec800079431/0525r.pdf
Senast redigerad av Kulturellatantella 2014-11-09 kl. 15:45.
Citera
2014-11-09, 15:46
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Är kanske OT, men diskuterades i samband med att Yaras pappa lämnade olika uppgifter till pressen i samband med Yaras dödsfall. Alla facebooksidor granskades av misstrogna fb-trådare i jakten på något halmstrå. Jag tyckte detta var rätt saftigt. Om en sådan "examen" går hem hos den palestinska myndigheten där han jobbade, så säger det en del om förhållandena.
Inget godkänt universitet i världen accepterar en grundexamen från den organisationen. Det finns en organisation som sägs ha godkänt AWU, och det är en organisation som AWUs ägare själv har skapat för att ge presumtiva studenter intryck av legitimitet.
Här är en norsk artikel om samma fenomen. http://universitas.no/nyhet/59131/advarer-mot-falske-vitnemal

Man får hoppas att alla de som har betalt in pengar till AWU inte inbillar sig att de är utbildade på riktigt Kan få förödande effekter om man t.ex är"utbildad" byggingenjör som ska räkna ut hållfastheten på en skyskrapa

Underlättar de här "utbildningsbevisen" något i deras liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in