2014-11-09, 10:20
Medlem
Jag instämmer också. Det kan ha varit denna kallelse från skolan som var den utlösande faktorn, att MGM trodde att Yara hade beklagat sig och skvallrat för sin lärare i skolan.
Då har dom åtminstone förstått att dom kunde ligga pyrt till från skolans håll. Att den här uppfostringsmetoden är förbjuden i Sverige sedan lång tid tillbaka.

Den här lilla flickan visade att hon var beredd att berätta om sina hemförhållanden för utomstående. Det gjorde hon när hon berättade för sin klasskompis och dennes förälder.
Om denna förbannade socialtjänst hade gjort sitt förbannade jobb och gjort vad det står att dom ska göra dvs "vi har fokus på barnen och vad som är bäst för barnen". Då hade socialtjänsten åkt dit, vilket dom också gjorde, men istället för att sitta och dricka kaffe i köket med lyckliga familjen som har ett litet fumligt flickebarn som ramlar och bryter benen stup i kvarten så skulle dom ha tagit med sig flickan och talat med henne. Och sedan inte skickat dit henne igen.

Det är fler barn i Sverige som har det svårt och där socialsekreterare väljer att ta den enkla bekväma lösningen.
Den tiden är förbi när man hade respekt för dessa kärringar. Har dårarna upptäckt att ingenting händer trots inblandning av familjerätt och social - då är det fritt fram.
När Yara fick besök av kärringarna - hon måste ha upplevt det som att vara strandsatt på en öde ö utan vatten och mat. Plötsligt kommer ett flygplan och kretsar hon vinkar förtvivlat och dom vinkar glatt tillbaka - och flyger iväg igen...

Om Rami inte har begripit eller förstått vad som har pågått i hans eget hem mitt framför näsan på honom - då måste han vara förståndshandikappad?
Och varför inte - en förståndshandikappad palestinsk advokat som gillar sex med frun efter att frun precis har slagit ihjäl ett åttaårigt barn?
Citera
2014-11-09, 10:23
Medlem
...och naturligtvis handlar det om pengar i slutänden
Det är hyckleri att säga vi tänker på barnen
Citera
2014-11-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
...och naturligtvis handlar det om pengar i slutänden
Det är hyckleri att säga vi tänker på barnen

...och hörde nyss ett boktips på TV4 av Edgar Allan Poe Det skvallrande hjärtat en skräcknovell som handlar om ett mord där mördaren först intalar sig att han känner ingen skuld till detta men hur hans samvete sedan mer och mer gör sig påmindt iform av ett dunkande hjärta i hans huvud.

Den tycker jag alla inblandade ska läsa
Citera
2014-11-09, 11:03
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det behövs ingen Hjärpe för att förklara att det inte är mannen som är gisslan i ett arabiskt hem. Profeten Mohammed har tagit hand om dilemmat med ilskna fruar som tråkar ut männen, genom att tillåta och uppmuntra månggifte.

I denna sak ser vi att Rami levde sitt eget liv, på egna villkor, typ som en ungkarl. Rami var ointresserad av familjen, och det tog sex minuter då han knullade Madi, medan helvetet och chattandet på nätet, pågick i hemmet.

Ja, vi bör inte underskatta Ramis ointresse och lathet som förklaring till hans beteende.

Alltså, dessa så kallade "vårdnadshavare" kan inte ens numret till 112. Om man måste googla numret till larmtjänst säger det sig självt att man aldrig betraktat sig själv som ansvarig för en annan människas liv.
Citera
2014-11-09, 13:19
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror inte att vi oavsett förhörsledare / förhörsteknik kan förvänta oss ett erkännande från Amani. Då skulle hon frånsäga sig möjligheten att senare kunna hävda att hon blev oskyldigt dömd, vilket hon med största sannolikhet har för avsikt att hävda fram till sin död.

Tror inte heller att hon kommer att antyda något som kan skuldbelägga Rami av det enkla skälet att hon har allt att förlora – men inget att vinna på att så göra.

Möjligen har hon hon någon hållhake på Rami men den kommer hon att spara tills det gagnar hennes syften. Och nej, Amani är inte så korkad som hon väljer att framstå i nuvarande skådespel.
Att en person uppenbarligen har brist på empati, är egoistisk och i viss mån beräknande betyder inte att h*n handlar rakt igenom rationellt. Att misshandla Yara så svårt var knappast långsiktigt rationellt även om man ser det 100% egoistiskt ur deras synpunkt. Om flickan överlevt hade hon förr eller senare berättat för föräldrarna och kanske skola/myndigheter om deras misshandel. Att hon dog gagnar dem ännu mindre.

Det kan vara elakhet, ondska, blint ursinne/brist på kontroll, psykiskt sjukdom och eller personlighetsstörning, sadism etc, men handlingarna är inte i deras eget intresse. Om Madi "bara" varit elak men beräknande hade hon väl slagit henne så det inte blir bevisbart, använt psykisk misshandel osv för att styra flickan men inte sådant som kan bevisas och bli farligt för henne och Rami själva.

Det jag vill komma till är att om hon blir hämndlysten/bitter/känner sig sviken av Rami så kan hon mycket väl ge igen och dra honom med sig i fallet, även om det inte skulle gagna henne själv. Kanske t o m fastän fallet blir värre för henne själv. Det är vad jag tror.

Har ni hört fabeln om skorpionen som får "lift" med en groda över en vattendamm? Mitt ute på vattnet sticker skorpionen ihjäl grodan så båda drunknar. Varför gör den så, det är ju jättedumt? För att det är i dess natur, lyder sensmoralen.
Citera
2014-11-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Ja, vi bör inte underskatta Ramis ointresse och lathet som förklaring till hans beteende.

Alltså, dessa så kallade "vårdnadshavare" kan inte ens numret till 112. Om man måste googla numret till larmtjänst säger det sig självt att man aldrig betraktat sig själv som ansvarig för en annan människas liv.
Tack för att du noterade mitt inlägg mitt i svamlet om att en lat karlslok från Gaza är plötsligt ett offer!

Det jag funderar på är hans utbildning till avocado i Algeriet, utan språkkunskaper. Visst har de sharialagar i civilrätten, och arabiska som officiellt språk. Men franskan är fortfarande juridikens källmaterial i Algeriet, med en fransk rättstradition, där det är omöjligt att studera juridik utan att kunna franska. På det universitets hemsida, som Rami anger att han har gått är all information på franska.
https://www.facebook.com/pages/Faculté-des-droits-et-sciences-politiques-de-Sidi-Bel-Abbès/231713626881807

Det finns en man som också har samma namn i Rotterdam och gått på samma skola i Algeriet, enligt egna uppgifter på Facebook. Det som skiljer är utseende, Rotterdam killen är direkt fet, och stavar namnet med två oo;n i stället för ou, i efternamnet Ashour. Skulle inte förvåna mig att de är flera som delar pass, fejkade identitet, fejkade CVn, och allt som behövs för att etablera sig som medborgare i EU länder.

https://www.facebook.com/rami.ashour.963
https://www.facebook.com/rami.ashoor.10?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnr ef=friends.all

Min uppfattning är att man kan inte studera ämnen som juridik, utan att ha bra språkkunskaper och en grundutbildning som visar på att man inte är så korkad som Rami. Jag är av den bestämda uppfattningen att om man har examen så har man också intressen som speglar att man studerat. Ramis intressen i övrigt är så banala att jag har svårt att tro att det finns någon seriös vilja att tillgodoräkna sig information om något som kräver att han anstränger sig.

En Facebook med bara banaliteter och trams, inga studiekamrater eller andra kontakter som har med utbildningen eller yrket att göra. Jag undrar fortfarande varför inte hela högen topsats!
Citera
2014-11-09, 13:50
Medlem
cheringens avatar
Ser att den mannen har "vår" Rami bland sina vänner på facebook....
Citera
2014-11-09, 13:53
Medlem
Citat:
Tack för att du noterade mitt inlägg mitt i svamlet om att en lat karlslok från Gaza är plötsligt ett offer!

Det jag funderar på är hans utbildning till avocado i Algeriet, utan språkkunskaper. Visst har de sharialagar i civilrätten, och arabiska som officiellt språk. Men franskan är fortfarande juridikens källmaterial i Algeriet, med en fransk rättstradition, där det är omöjligt att studera juridik utan att kunna franska. På det universitets hemsida, som Rami anger att han har gått är all information på franska.
https://www.facebook.com/pages/Faculté-des-droits-et-sciences-politiques-de-Sidi-Bel-Abbès/231713626881807

Det finns en man som också har samma namn i Rotterdam och gått på samma skola i Algeriet, enligt egna uppgifter på Facebook. Det som skiljer är utseende, Rotterdam killen är direkt fet, och stavar namnet med två oo;n i stället för ou, i efternamnet Ashour. Skulle inte förvåna mig att de är flera som delar pass, fejkade identitet, fejkade CVn, och allt som behövs för att etablera sig som medborgare i EU länder.

https://www.facebook.com/rami.ashour.963
https://www.facebook.com/rami.ashoor.10?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnr ef=friends.all

Min uppfattning är att man kan inte studera ämnen som juridik, utan att ha bra språkkunskaper och en grundutbildning som visar på att man inte är så korkad som Rami. Jag är av den bestämda uppfattningen att om man har examen så har man också intressen som speglar att man studerat. Ramis intressen i övrigt är så banala att jag har svårt att tro att det finns någon seriös vilja att tillgodoräkna sig information om något som kräver att han anstränger sig.

En Facebook med bara banaliteter och trams, inga studiekamrater eller andra kontakter som har med utbildningen eller yrket att göra. Jag undrar fortfarande varför inte hela högen topsats!

Rami Ash**r (oo) i Rotterdam är Ramis farbror. Hur det är med examinas äkthet har det stått om i tråden. Det ska tydligen gå att "köpa" sig en examen. Hur det är i Ramis fall vet vi inte.

Varför skulle "hela högen" topsas? I första hand är det väl MGM samt Yara och småbarnen i utredningssyfte angående brottet mot Yara. Att det sen verkar komma fram konstigheter med asylskäl, pass osv., får väl tas upp i en annan brottsutredning (vilket jag inte tror kommer att ske tyvärr).
Citera
2014-11-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Att en person uppenbarligen har brist på empati, är egoistisk och i viss mån beräknande betyder inte att h*n handlar rakt igenom rationellt. Att misshandla Yara så svårt var knappast långsiktigt rationellt även om man ser det 100% egoistiskt ur deras synpunkt. Om flickan överlevt hade hon förr eller senare berättat för föräldrarna och kanske skola/myndigheter om deras misshandel. Att hon dog gagnar dem ännu mindre.

Det kan vara elakhet, ondska, blint ursinne/brist på kontroll, psykiskt sjukdom och eller personlighetsstörning, sadism etc, men handlingarna är inte i deras eget intresse. Om Madi "bara" varit elak men beräknande hade hon väl slagit henne så det inte blir bevisbart, använt psykisk misshandel osv för att styra flickan men inte sådant som kan bevisas och bli farligt för henne och Rami själva.

Det jag vill komma till är att om hon blir hämndlysten/bitter/känner sig sviken av Rami så kan hon mycket väl ge igen och dra honom med sig i fallet, även om det inte skulle gagna henne själv. Kanske t o m fastän fallet blir värre för henne själv. Det är vad jag tror.

Har ni hört fabeln om skorpionen som får "lift" med en groda över en vattendamm? Mitt ute på vattnet sticker skorpionen ihjäl grodan så båda drunknar. Varför gör den så, det är ju jättedumt? För att det är i dess natur, lyder sensmoralen.

Jag håller med dig, det handlar om en kvinna som inte är rationell. I total avsaknad av impulskontroll. Madi kan inte kontrollera sitt raseri, och raseriet är en direkt följd av att hon inte ens har kontroll över små saker i livet som ett hem med normala rutiner på den lägsta nivån. Madi har ett raseri som inte går att förklara av lekmän.

Det har inte med att hon är arabisk, eller någon annan dum orsak. Ingen människa orkar ha barn utan sängar att lägga dem i! Eller barn som är gnälliga för att de inte äter riktiga måltider. Eller sakna skåp och byråer för att sortera barnens kläder i.

Jag tror att om någon kan nå Madi, eller om hon blir rasande på Rami kan allt hända, som inte går att förutsäga. Hon bryr sig inte om konsekvenser när hon har ett raseriutbrott.
Citera
2014-11-09, 14:02
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ramis tilltro till den tekniska bevisningen är att det handlar om bevisning bortom rimlig tvivel i brottmål. En sak han borde känna till som avocado och det förklarar varför han såg till att den tekniska bevisningen mot Madi inte städades bort. I sin iver att påverka utredningen filmade han och försåg polisen med ytterligare bevis på att Madi var skyldig. Det visar också att Rami räknar med att hans egen trovärdighet är större än Madi.

Det är just för Ramis nit att få fram bevis på Madis skuld, som kommer fälla båda. Det är bevisat att misshandeln ägde rum i deras lägenhet. Inte som Madi påstår att Yara kom hem med skador.
...

Jag tror att han kallar sig "advocate" för mänskliga rättigheter i betydelsen förespråkare, förkämpe - dvs ingen skyddad titel precis - inte i betydelsen av den svenska titeln advokat.
Misstänker att det är en sådan där självtagen titel som kan vara en tjusigare omskrivning för arbetslös. Och vad jobbar du med? - Jag är konsult/free lance/stylist. Typ så.

Hans iver att sätta dit sin partner in crime och fru ställer honom inte i någon bättre dager - för det är knappast för Yaras skull. Det visar bara att han inte är lojal mot någon överhuvud taget, plus att han är helt iskall känslomässigt. Att han ens fundera i de banorna när en liten flicka han "har hand om" precis blivit mördad ... Finns det andra än psykopater som agerar så kallt?
Senast redigerad av TigerKid 2014-11-09 kl. 14:08.
Citera
2014-11-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Rami Ash**r (oo) i Rotterdam är Ramis farbror. Hur det är med examinas äkthet har det stått om i tråden. Det ska tydligen gå att "köpa" sig en examen. Hur det är i Ramis fall vet vi inte.

Varför skulle "hela högen" topsas? I första hand är det väl MGM samt Yara och småbarnen i utredningssyfte angående brottet mot Yara. Att det sen verkar komma fram konstigheter med asylskäl, pass osv., får väl tas upp i en annan brottsutredning (vilket jag inte tror kommer att ske tyvärr).

Därför att det försvinner barn, och det har påståtts att det var en annan unge som var med på stöldräden på COOP. Ett oredovisat flickebarn.
Citera
2014-11-09, 14:11
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
...
Jag tror att om någon kan nå Madi, eller om hon blir rasande på Rami kan allt hända, som inte går att förutsäga. Hon bryr sig inte om konsekvenser när hon har ett raseriutbrott.
Det, kan man gissa, är Polisens strategi. De är inte dumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in