Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag tror nog att hennes hjärnkapacitet hade räckt att städa och tvätta. Hon ville inte. Hon var mammaledig och uttråkad. Jag undrar vem som lagade maten i hennes familj. Eller åt man cornflakes bara.
Jag tror att dessa människor har multipla problem. Förutom att de bevisligen är grymma och empatilösa så har de också problem att ta hand om sig själva. Att leva så lider de ju själva av - inte bara barnen.
Det kan vara svår depression, missbruk, psykisk sjukdom eller störning. Kanske obehandlad förlossningspsykos e dyl, jag är inte psykolog och ska inte ställa diagnoser. Sådana saker kan förklara hur de levde - hur lägenheten såg ut etc. Men det förklarar inte misshandeln och mordet. Depression är en folksjukdom men man slår och mördar inte barn för det.
En normal människa med problem skulle ändå prioritera barnen och deras grundläggande behov och sedan skulle orken kanske inte räcka till så mycket mer. En djupt deprimerad mamma skulle "normalt" antagligen bruka sina sista krafter till att skicka barnen till skolan - ordentligt klädda, rena och mätta. Sen skulle hon kanske inte orka mer än att kolla The Real Housewives of New York tills barnan kom hem. Och kanske skulle det inte bli så mycket bullbak och julpyssel (eller vad familjerna gör för skoj i samband med Ramadan), men - ja ni förstår vad jag menar.
Det går att ordna en begagnad barnsäng även om man är fattig - går de till någon kyrka eller snälla människor skulle de kanske få den gratis till och med. Normala människor med problem gör sitt bästa för att barnen ska ha det så bra som möjligt. Man avstår från resor och kläder till sig själv men barnen får mat och slipper frysa.