2014-11-08, 22:34
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jag tycker att du ska ta av dig dina fördomsfulla glasögon en stund och betrakta fallet utifrån bevisningen och alla förhör. Att män inte kan vara kuvade sina fruar i arabiska kulturer är lite skrattretande, då vet du inte mycket om världen

Jag tror absolut Rami levde i sin egen värld och att han var "ointresserad" av familjen men inte för att han var arab utan för att de hade en dysfunktionell och depressiv tillvaro hemma. Det var ju bara bråk och misär. Vem vill inte fly undan det? Madis sätt att fly verkar vara via datorn och att sitta inne på rummet. Hon verkar inte direkt vara den där stereotypa arabiska hemmafrun som har det rent och snyggt hemma med en hel buffe på bordet.

Där har vi nog huvudet på spiken. Rami satt med all säkerhet nere i Golfen och rökte och lyssnade på arab-rock då suggan höll på att slå ihjäl hembiträdet. Grannen hörde ju då han kom hem igen, dörren som öppnades och stängdes, och hur han gav uttryck för sin reaktion då han upptäckte vad som hade hänt.
Citera
2014-11-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Hon drog med första ambulansen och kanske man initialt hade tankar på mannen i lägenheten före kvinnan då det gäller misshandel, finns väl viss statistik som talar i en sådan riktning.

Sen så kanske Rami helt enkelt överlämnade frivilligt sin mobil för han hade ju sina filmer där vilket skulle fria honom från misstanke, iaf trodde han så.

Jag har för mig att Rami lämnade in sin telefon under det första förhöret på polisstationen?!
Citera
2014-11-08, 22:39
Medlem
Citat:
Jag upplever henne mycket även som om att hon vill avleda och dra ut på tiden med sina känsloutbrott.

Det tror jag också. Hon försöker ta reda på så mycket information som möjligt ur förhören. Utan att säga något som innehåller någon substans över huvud taget.

Sakta tror jag nog hon börjar inse hur pyrt hon ligger till.

Rami verkar inte heller begripa att han är hennes medbrottsling och även ansvarig för att Yara mördades på detta grova våldsamma sätt.

Dom små barn som varit helt utelämnade till att åse allt elände i denna lägenhet har säkert också påverkats negativt. Också en misshandel.
Senast redigerad av Remark 2014-11-08 kl. 22:46.
Citera
2014-11-08, 22:43
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag har tjatat om det här, men jag vill verkligen understryka följande:

Rami vet antagligen lite om hur brottsplatsundersökningar och DNA-provning går till.

Det lämnar inga spår (på honom eller från honom) att slå ett barn som inte slår tillbaka, att stampa på någon som ligger under ett täcka (om blodet skulle flyga åt alla möjliga håll), att piska någon med en hoprullad elkabel (det är klart att hans fingeravtryck finns där, det är hans och han använder den), att trycka en kudde över någons ansikte, be Amani ta kaveln och "uppfostra barnet" för att han vill surfa mm.

Det finns otaliga sätt som han kan ha deltagit i misshandeln den aktuella kvällen utan att det har lämnat några spår. Kom ihåg att "Rami slår hårdast", cigarettbrännmärken mm.

Jag tycker att hans beteende är så j*** konstigt så man förstår ju att det är något han döljer, och Amani anser sig ha komprometterande information. Jag menar inte att Amani är mindre skyldig än trådens gängse uppfattning, men jag menar att han är mer skyldig.

Sen tycker jag fortfarande inte att vi har fått fram dödsögonblicket. Man kollar väl levertemperatur? (Den ska väl inte påverkas av att hon duschas varmt eller kallt?). Misshandeln kan ha skett vid 16.00 eller innan dess och sedan så ligger stackars flickebarnet och kvävs för att hon är så svag och illa åtgången, dels från misshandeln den aktuella kvällen och dels från tidigare misshandel. Att de båda (eller iaf Amani) hävdar att hon kom hem kl. 16.00 kan tala för att misshandeln skedde innan 16.00, för att de vill rentvå sig själva ifall polisen skulle få reda på dödsögonblicket eller tidpunkten för misshandeln ("okej, hon kanske blev misshandlad kl. 15.00, men då var hon inte hemma... så... vi är oskyldiga...")

Skulle du vilja förklara hur du tänker här. (det fetade alltså)
Citera
2014-11-08, 22:43
Medlem
Citat:
Jag har för mig att Rami lämnade in sin telefon under det första förhöret på polisstationen?!

Ramis mobil beslagtogs kl: 23.09 och Madi's kl: 01.10 enligt beslagsprotokollen.
Citera
2014-11-08, 22:48
Medlem
Farkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag antar att man inte misstänker kvinnan i första hand och hellre häktar mannen först. Sen kan det hända att de lät henne tro att faran var över tills de hittat folk som kunde ta hand om den yngste sonen. Han verkade fortfarande ammas flera ggr om dagen

Ja så är det säkert, här kan jag tycka att man ska tänka om, kvinnor kan också begå hemska brott. Vad hände med äldsta sonen? Han var väl med Rami när ambulanserna åkte? Självklart måste man se till att barnen inte drabbas mer än nödvändigt, men telefonen hade de kunnat ta tycker jag, men det är lätt att vara efterklok...
Citera
2014-11-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Skulle du vilja förklara hur du tänker här. (det fetade alltså)

Jag uppfattar det som att många i denna tråd anser att Ramis enda brott den aktuella kvällen var underlåtenhet att skydda Yara. Jag tror att han, åtminstone vid något tillfälle, har aktivt deltagit i misshandeln. Jag anser att han är än mer skyldig än andra kommentatorers uppfattning.

Det är ingen kritik, det är inget förminskande av Amanis gärning, utan det är vad jag tror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tror jag också. Hon försöker ta reda på så mycket information som möjligt ur förhören. Utan att säga något som innehåller någon substans över huvud taget.

Rami verkar inte heller begripa att han är hennes medbrottsling.

Hon använder sig av det klassiska "skrik och gråt" tricket som kanske går hem i Palestina men inte inför en svensk FL.
Hon körde ju med det även vid stölderna och det gav ju ett hyfsat utslag för hennes räkning den gången. Snatteri är ett ringa brott men det är inte mord.

Han verkar ha kikat lite på förstrött CSI för han gillar att hänvända sig till typ fingeravtryck och DNA och att dessa kommer saknas för honom men inte för Madi (Brödkaveln som ex.)

Som du skriver: "Rami verkar inte heller begripa att han är hennes medbrottsling",
precis, för hans juridiska kunskap går vitt isär med den svenska juridiken och ansvarsfrågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ramis mobil beslagtogs kl: 23.09 och Madi's kl: 01.10 enligt beslagsprotokollen.
Var dem inte redan på stationen då?
Citera
2014-11-08, 22:56
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkas
Ja så är det säkert, här kan jag tycka att man ska tänka om, kvinnor kan också begå hemska brott. Vad hände med äldsta sonen? Han var väl med Rami när ambulanserna åkte? Självklart måste man se till att barnen inte drabbas mer än nödvändigt, men telefonen hade de kunnat ta tycker jag, men det är lätt att vara efterklok...

Tror att jag har uppfattat att Amani har ringt till Rami i samband eller strax efter den ödesdigra misshandeln. Då finns det ju stor sannolikhet att båda har befunnit sig i lägenheten och då har ju Rami haft möjlighet att ringa "sig själv" på Amanis telefon. Hon var ju fullt upptagen med att slakta flickan. Tänker jag fel här?
Citera
2014-11-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Rami verkar inte heller begripa att han är hennes medbrottsling och även ansvarig för att Yara mördades på detta grova våldsamma sätt.

Dom små barn som varit helt utelämnade till att åse allt elände i denna lägenhet har säkert också påverkats negativt. Också en misshandel.

Precis så tror jag också. Hon växlar mellan att hånskratt, spydiga kommentarer, utbrott och fiska information. Hagga!!!
Citera
2014-11-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag antar att man inte misstänker kvinnan i första hand och hellre häktar mannen först. Sen kan det hända att de lät henne tro att faran var över tills de hittat folk som kunde ta hand om den yngste sonen. Han verkade fortfarande ammas flera ggr om dagen

När hon lämnade - den nu äldsta - sonen i Gaza och for till Sverige var den sonen 9 månader. Den nu yngste sonen är 13 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in