Citat:
Ursprungligen postat av
purpleSoul
Det är det vi måste fråga oss. Varför får dem inte fram en bevisning? Kan det vara så att han faktiskt inte har varit delaktig. Om jag inte minns fel så tror jag tom att åklagaren har uttalat sig om att den största bevisningen pekar mot kvinnan men att Rami är delaktig pga att han inte gjorde något för att stoppa det.
Jag har tjatat om det här, men jag vill verkligen understryka följande:
Rami vet antagligen lite om hur brottsplatsundersökningar och DNA-provning går till.
Det lämnar inga spår (på honom eller från honom) att slå ett barn som inte slår tillbaka, att stampa på någon som ligger under ett täcka (om blodet skulle flyga åt alla möjliga håll), att piska någon med en hoprullad elkabel (det är klart att hans fingeravtryck finns där, det är hans och han använder den), att trycka en kudde över någons ansikte, be Amani ta kaveln och "uppfostra barnet" för att han vill surfa mm.
Det finns otaliga sätt som han kan ha deltagit i misshandeln den aktuella kvällen utan att det har lämnat några spår. Kom ihåg att "Rami slår hårdast", cigarettbrännmärken mm.
Jag tycker att hans beteende är så j*** konstigt så man förstår ju att det är något han döljer, och Amani anser sig ha komprometterande information. Jag menar inte att Amani är mindre skyldig än trådens gängse uppfattning, men jag menar att han är mer skyldig.
Sen tycker jag fortfarande inte att vi har fått fram dödsögonblicket. Man kollar väl levertemperatur? (Den ska väl inte påverkas av att hon duschas varmt eller kallt?). Misshandeln kan ha skett vid 16.00 eller innan dess och sedan så ligger stackars flickebarnet och kvävs för att hon är så svag och illa åtgången, dels från misshandeln den aktuella kvällen och dels från tidigare misshandel. Att de båda (eller iaf Amani) hävdar att hon kom hem kl. 16.00 kan tala för att misshandeln skedde innan 16.00, för att de vill rentvå sig själva ifall polisen skulle få reda på dödsögonblicket eller tidpunkten för misshandeln ("okej, hon kanske blev misshandlad kl. 15.00, men då var hon inte hemma... så... vi är oskyldiga...")