2014-11-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jag tror inte alls vi kommer få se Madi berätta allt oavsett om Rami skiljer sig från henne eller säger allt ont om henne han kan komma på. Att berätta skulle betyda ett erkännande av misshandeln som ledde till Yaras död. Hon kan inte skylla ifrån sig för att hon vet att hon är ansvarig därför kör hon "jag vet inte" spelet. Jag tror Rami är oskyldig till att Yara gick bort ( Misshandel: Nej! Passivitet: Ja!) Rami uppfattar Yara död när han går in första gången efter att Madi går ut och säger jag har "fostrat" henne. Det är då han skriker och säger "vad har du gjort du har dödat henne!" Efter det kommer Madi och försöker väcka Yara och tar in henne i badrummet, då Rami plockar fram mobilen och filmar.

Så jag tror att han visste om att hon var död mycket tidigt men Madi hoppades att det inte skulle bara så (FÖR SIN EGEN DEL SÅKLART) och körde hela skådespelet med att "Jag ringde ambulans och jag försökte rädda henne så jag kan inte vara mördare".

Det finns ju även i förhören med grannen att han säger "Hon har dödat henne!" när ambulansen var där.

Ja visst är det tricky. Nu tror inte jag att Rami var en passiv åskådare utan en aktiv deltagare i det mesta och troligtvis också under morddagen.

Men för att återgå till Amani så tror jag ett fokus kan vara att tala om hur "svår" Yara var. Och hur bra Amani är. Vilken god och lojal hustru hon är. Och hur väl Amani tagit hand om sin mans systerdotter. Detta barn som visade vara så oerhört svårt, bråkigt och dåligt. Att man förstår hur Amani har ansträngt sig. Och att hon alltid velat det bästa för barnet. Och vilken lojal hustru hon är till sin man. Och till sina älskade barn. Hittepå såklart. Men jag tror att i Amanis sjuka huvud så dog Yara för att Yara var ond. Amani har bara försökt uppfostra henne och så gick det så illa. Det är Amanis sadism och egen ondska projicerad på barnet.

Sedan är hon en mycket god hustru hennes lojalitet med sin man är imponerande. Men Amani måste också tänka på sin Gud och sina barn. Och hur viktigt det är att Amani gör det. Apropå sin man. Som inte är så bra och faktiskt gjorde ett och annat.

Roar mig lite i en vidrig historia och leker också lite med möjliga diagnoser. Men någonstans i sitt sjuka huvud så har ju Amani en alldeles logisk förklaring till att hon misshandlade och mördade Yara. En förklaring där hon fortfarande kan behålla sin självbild intakt. Om hon nu gjorde det ensam vilket jag inte är så särdeles övertygad om.
Citera
2014-11-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Och ambulanspersonalen (narkossköterskan) tyckte att det var konstigt att han kunde sitta i trapphuset så där med tanke på vad som hade hänt.

R kan lite om forensisk utredning, så det är nog inte konstigt att M har lämnat mest spår, det skulle inte lämna något spår att exempelvis kväva någon med en kudde (inte konstigt om R:s hår, dna eller så skulle återfinnas på kudden, han bor ju där!) eller stampa på ett barn som ligger under ett täcke.

Min åsikt är att R är mer inblandad än vad en del i tråden tycks tro.

(Exempelvis, filma från höften när andra menar att han filmade från huvudhöjd, hans konstiga beteende i förhör, de frågor han hade ställt innan om bevis i familjevåldssituationer mm).

Jag tror också att han har mer del i allt än vad han vill påskina men jag tror ändå inte han har del i själva misshandeln som ledde till flickans död. Även bevisningen talar för att han talar sanning. de fanns inget blod från Yara på hans kläder, bara under hans tofflor. Då spelar det ingen roll hur mycket kunskap han har om hur en forenskisk utredning gå till. Hade han varit delaktig i misshandel , då menar jag att utdela slag så hade bevis återfunnits som pekar på det.

Att han sitter på trappan och inte gör något kan tyda på chock, dessutom hur många är det som stör vårdpersonal mitt under en återupplivning?
Citera
2014-11-08, 12:59
Medlem
Citat:
Jag klarade inte av att läsa obduktions rapporten så noga men har det ens fastställts att det finns sådana ärr på Yaras fötter?

Kroppen är för illa tilltygad som jag förstår det för att det ska gå att fastställa några brännmärken. Att Rami fimpade sina cigaretter på henne har Yara berättat för sina kamrater.
Citera
2014-11-08, 13:03
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ja visst är det tricky. Nu tror inte jag att Rami var en passiv åskådare utan en aktiv deltagare i det mesta och troligtvis också under morddagen.

Men för att återgå till Amani så tror jag ett fokus kan vara att tala om hur "svår" Yara var. Och hur bra Amani är. Vilken god och lojal hustru hon är. Och hur väl Amani tagit hand om sin mans systerdotter. Detta barn som visade vara så oerhört svårt, bråkigt och dåligt. Att man förstår hur Amani har ansträngt sig. Och att hon alltid velat det bästa för barnet. Och vilken lojal hustru hon är till sin man. Och till sina älskade barn. Hittepå såklart. Men jag tror att i Amanis sjuka huvud så dog Yara för att Yara var ond. Amani har bara försökt uppfostra henne och så gick det så illa. Det är Amanis sadism och egen ondska projicerad på barnet.

Sedan är hon en mycket god hustru hennes lojalitet med sin man är imponerande. Men Amani måste också tänka på sin Gud och sina barn. Och hur viktigt det är att Amani gör det. Apropå sin man. Som inte är så bra och faktiskt gjorde ett och annat.

Roar mig lite i en vidrig historia och leker också lite med möjliga diagnoser. Men någonstans i sitt sjuka huvud så har ju Amani en alldeles logisk förklaring till att hon misshandlade och mördade Yara. En förklaring där hon fortfarande kan behålla sin självbild intakt. Om hon nu gjorde det ensam vilket jag inte är så särdeles övertygad om.

Jag tror att det är precis så som du beskriver. Det är främst Amanis sjuka idéer som har varit det drivande motivet.

Det finns ingen annan anledning att döda Yara, dvs om man bortser från risken att hon sladdrar för sina föräldrar/grannar/lärare.

Det finns väl knappast någon annan anledning heller till att Rami antingen medverkar eller förhåller sig passiv? HAn måste vara koko oavsett vilket han har gjort.
Citera
2014-11-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag tror att det är precis så som du beskriver. Det är främst Amanis sjuka idéer som har varit det drivande motivet.

Det finns ingen annan anledning att döda Yara, dvs om man bortser från risken att hon sladdrar för sina föräldrar/grannar/lärare.

Det finns väl knappast någon annan anledning heller till att Rami antingen medverkar eller förhåller sig passiv? HAn måste vara koko oavsett vilket han har gjort.

Det kan vara så många förklaringar, men ligger det inte ändå närmast till hands att det rör sig om ett raseri, och all frånvaro av impulskontroll?

Ett raseri som är obegripligt för oss som inte kan bli så rasande?
Citera
2014-11-08, 13:15
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Det där var ett ställe i förhören där hon verkligen avslöjade hur hänsynslöst egocentrisk hon är. Hon ber om en annan människa i häktescellen, indisk eller vad som helst, säger hon, bara hon slipper vara ensam. Helt kocko (hur nu det ordet stavas) tanke, orimlig om man tänker en tiondels sekund på saken, och hon har ett halvår på sig.
Jag tror inte rättegången får henne att säga sanningen, hon finns inte i samma värld som vi.

Madi är så provokativ och ger flera spydiga svar under förhören. Ex. "Nästa gång jag mördar någon, ska jag komma ihåg vad jag åt innan". Så störd. Tror inte heller hon ändrar sig i rättegången, men vi får se..

Undrar också, som en del andra, varför det skrivs så lite i medierna nu när rättegången börjat?..
Senast redigerad av Zicksack 2014-11-08 kl. 13:21.
Citera
2014-11-08, 13:18
Medlem
Citat:
Jag tror också att han har mer del i allt än vad han vill påskina men jag tror ändå inte han har del i själva misshandeln som ledde till flickans död. Även bevisningen talar för att han talar sanning. de fanns inget blod från Yara på hans kläder, bara under hans tofflor. Då spelar det ingen roll hur mycket kunskap han har om hur en forenskisk utredning gå till. Hade han varit delaktig i misshandel , då menar jag att utdela slag så hade bevis återfunnits som pekar på det.

Att han sitter på trappan och inte gör något kan tyda på chock, dessutom hur många är det som stör vårdpersonal mitt under en återupplivning?

Frågan är om sorgen har med att älsklingsflickan Yara är död eller att hans egen framtid dog. Man behöver inte vara raketforskare eller skarp avocado för att fatta att det kommer konsekvenser, när man dödat ett barn.

Han trampade tunt i Yaras blod och satte sig och väntade. Vad annars kunde han göra, när han visste att flickan var död. Och att döden hade sin orsak i misshandeln. Vad som är ett naturligt beteende efter att ett barn slagits ihjäl kan i alla fall inte jag ta ställning till.
Citera
2014-11-08, 13:19
Medlem
Citat:

Att hon hon inte smutskastar sin man ser jag inte som lojal utan jag tolkar det som att hon inte har något annat val eftersom hon vet att hon är den skyldiga. För att vara ingen ska missförstå, när jag talar om att Rami är oskyldig så menar jag BARA till själva misshandel på morddagen och inget annat. Han är skyldig till att han lät sin fru behandla flickan illa och därför även skyldig till att hon dog.
Jag tror också att Rami talar sanning om att han inte kände till alla slag som Madi gav Yara, jag tror hon tog varje tillfälle i akt att slå Yara och att hon försökte dölja det så mycket som möjligt för sin man. Till skillnad från de många teorierna i början av tråden så sa många att de trodde att Madi var/är en underkuvad kvinna men jag hävdade motsatsen. Jag tror att hon använde hot och sin hysteri för att få igenom det hon ville i sitt äktenskap. Utifrån förhören verkar hon vara en lat och självupptagen kvinna där både Yara och Rami fick passa upp henne medans hon satt vid datorn. Även förhörsledarna anmärkte på det och sa "Gör du inget hemma?" Tittar ma på bilderna så ser man att hon inte var någon direkt housewife!

Min teori är att Madi är en narcissist, ingen av hennes syskon tycker om henne, dålig självkänsla som yttrar sig i depressiva inslag, och en självömkande psykopat som inte har empati för andra levande varelser mer än sig själv. Detta kan man se även i förhören där grannarna vittnar om att hon har näsan i vädret och inte vill hälsa och inte vill dricka ur deras vattenglas. Hon är för fin för det. Hon oroar sig mer för att allmänheten ska se henne i bara trosor än att Yara är död, en renodlad narcissist men andra ord. Jag har en i min närhet som har precis samma beteende så jag känner igen det så väl.
Citera
2014-11-08, 13:26
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan vara så många förklaringar, men ligger det inte ändå närmast till hands att det rör sig om ett raseri, och all frånvaro av impulskontroll?

Ett raseri som är obegripligt för oss som inte kan bli så rasande?

Absolut, men för att ett sånt raseri ska kunna existera funderade jag på om det inte måste finnas någon slags inre övertygelse om att man har rätt att fostra en flicka så hårt?
Hos en normaltänkande människa hade väl spärrarna satt stopp för alltihop betydligt tidigare?

Rami nämnde något om att det alltid var tjafs och gapande när han var hemma. Om det är sant kan det väl ha skett en slags normalisering av deras sjuka beteenden. Det måste ha gått väldigt långt innan nåt sånt händer, eller?

...och jag lider med barnen som har haft tecknad film som enda stimulans under dagarna. Det borde banne mig vara lag på att alla barn ska gå på dagis/förskola för att slippa så dåliga starter i livet. I det här fallet så tycks varken BVC eller vårdcentraler haft någon kontakt med familjen.
Citera
2014-11-08, 13:26
Medlem
Citat:
Kroppen är för illa tilltygad som jag förstår det för att det ska gå att fastställa några brännmärken. Att Rami fimpade sina cigaretter på henne har Yara berättat för sina kamrater.

Jo fast ett ärr från ett brännmärke borde ju ändå finnas kvar på huden?! Det går ju inte att "slå bort"

stackars Yara fyyy!!!
Citera
2014-11-08, 13:32
Medlem
Citat:
Att hon hon inte smutskastar sin man ser jag inte som lojal utan jag tolkar det som att hon inte har något annat val eftersom hon vet att hon är den skyldiga. För att vara ingen ska missförstå, när jag talar om att Rami är oskyldig så menar jag BARA till själva misshandel på morddagen och inget annat. Han är skyldig till att han lät sin fru behandla flickan illa och därför även skyldig till att hon dog.
Jag tror också att Rami talar sanning om att han inte kände till alla slag som Madi gav Yara, jag tror hon tog varje tillfälle i akt att slå Yara och att hon försökte dölja det så mycket som möjligt för sin man. Till skillnad från de många teorierna i början av tråden så sa många att de trodde att Madi var/är en underkuvad kvinna men jag hävdade motsatsen. Jag tror att hon använde hot och sin hysteri för att få igenom det hon ville i sitt äktenskap. Utifrån förhören verkar hon vara en lat och självupptagen kvinna där både Yara och Rami fick passa upp henne medans hon satt vid datorn. Även förhörsledarna anmärkte på det och sa "Gör du inget hemma?" Tittar ma på bilderna så ser man att hon inte var någon direkt housewife!

Min teori är att Madi är en narcissist, ingen av hennes syskon tycker om henne, dålig självkänsla som yttrar sig i depressiva inslag, och en självömkande psykopat som inte har empati för andra levande varelser mer än sig själv. Detta kan man se även i förhören där grannarna vittnar om att hon har näsan i vädret och inte vill hälsa och inte vill dricka ur deras vattenglas. Hon är för fin för det. Hon oroar sig mer för att allmänheten ska se henne i bara trosor än att Yara är död, en renodlad narcissist men andra ord. Jag har en i min närhet som har precis samma beteende så jag känner igen det så väl.

Det kan vara så som du skriver, men det kan också vara så att Rami kalkylerade med att han skulle bli trodd om han skyllde allt på frun, och såg till att "bevisa" med film och dramatiska repliker. Madi är en sällsynt vidrig person, en sak som inte får tala till Ramis fördel!

Klanen verkar tro på Rami, och åklagaren har svårt att få fram Ramis delaktighet i misshandeln.

Det är vårdnadshavarens ansvar åklagaren anser att hon är säkrast i åtalet mot Rami. Det enda som kan bättra på bevisläget är att Madi börjat slåss för sin framtid.
Citera
2014-11-08, 13:35
Medlem
Citat:

Jag håller med dig. Jag har inte heller gått med på att Madi skulle vara en kuvad kvinnan eller ett offer. Någonstans i tråden finns polisens förhör med henne efter att hon greps för stöld. Även då försökte hon spela förvirrad och hintade att hon skulle bli slagen - kanske av Rami - om det kom fram att hon hade stulit. Jag tror inte att Rami skulle ha brytt sig. I själva verket tror jag att Rami varit på väg att lämna henne sedan länge, kan vara därför han inte ville få hit Yara . Men på männens vis ville han först skaffa sig en ny kvinna. Han ville inte bo ensam. Kanske blev han ''gisslan'' i sitt äktenskap efter att han hade blivit vårdnadshavare för Yara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in