2014-11-08, 09:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Eller så förstorar båda sidor, var och en på sitt sätt. KJ´s ord "efter ett tag" är dessvärre omöjligt att tidsbestämma. Kan det vara så att de hade sex och hamnade i gräl efteråt och/eller att ett tidigare gräl under e.m nu eskalerade? Han kan ju ha kollat av hennes sms medan hon var i badrummet...
Givet hur sms:en sprider sig under timmen mellan 18.00 och 19.00 så är enda möjliga tolkningen att hon sms:at under sex...

Började de ha sex i slutet på programmet så har hon fortfarande skickat sms under sex, eftersom han anger tiden för sexet till 1-1,5 timme...
Citera
2014-11-08, 09:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Givet hur sms:en sprider sig under timmen mellan 18.00 och 19.00 så är enda möjliga tolkningen att hon sms:at under sex...

Började de ha sex i slutet på programmet så har hon fortfarande skickat sms under sex, eftersom han anger tiden för sexet till 1-1,5 timme...
En timme från 18:41 slutar före kl 20. Alltså behöver inte SMS ha skickats under sex.
Citera
2014-11-08, 09:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En timme från 18:41 slutar före kl 20. Alltså behöver inte SMS ha skickats under sex.
Fast nu är det ju när programmet börjat - inte i slutet - KJ anger att de har sex ... du får nog utgå från att han faktiskt vet det ... lite bättre än dig.
Citera
2014-11-08, 09:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fast nu är det ju när programmet börjat - inte i slutet - KJ anger att de har sex ... du får nog utgå från att han faktiskt vet det ... lite bättre än dig.
Har programmet inte börjat i slutet, menar du?
Citera
2014-11-08, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför håller du på och drar in mig i en diskussion med en helt annan skribent? Det är så juvenilt att man nästan fnisskissar i brallan.

Så kan man se det. . . .
Citat:
Var har jag påstått att utövandet av softairgun på något vis lett fram till mordet?

I stort sett vartenda jävla inlägg ifrån dig har du tagit upp hans "vapenfixering"
Sen kan man ju alltid försöka skriva bort det med en massa bakvända ord huller om buller
men ändock befinner du dig i samma kvalmiga och lama tanke! Typ såhär i ditt senast inlägg
angående din låsning vid ärtbössor :

"Har ett grovt våldsdåd väl inträffat kommer saken i ett annat läge. Nu vet vi att personen uppenbarligen begått ett mycket grovt brott och i frågan varför blir då allt som kan peka mot någon form av fixering vid våld och vapen. Det är trots allt ytterst få människor som kan begå ett så pass bestialiskt våldsdåd och efteråt stycka kroppen av ännu inte helt klarlagda anledningar."

Citat:
Märk väl: Jag har ingenstans påstått något som en person med normal läsförståelse skulle kunna tolka som att det förhåller sig så att intresset för vapen och våld verkligen spelade in på själva mordet. Det enda jag har gjort är att påpeka att om ett sådant finns så torde det utgöra en riskfaktor för att begå våldsbrott. Observera: En riskfaktor. Jag har inte sagt något om kausaliteten med det. Det kan vara en komplex väv. Jag tror t ex att människor med bristande empati och förmåga att förstå andra människor ofta utvecklar känslor av utanförskap och övergivenhet som i sin tur leder till aggressivitet. Sorg och ilska ligger ofta nära varandra. Aggressivitet kan delvis kanaliseras till ett intresse för våld och fantasier kring våld. De allra flesta människor har troligtvis hämndfantasier som involverar visst grad av våld mot människor vi upplever har kränkt oss, så det är inte så konstigt i sig. Vad jag talar om här är ett mönster där dessa tankar och impulser stärks. Valet av ett specialintresse som innebär att man får springa omkring och utöva låtsasvåld är inte helt ologiskt heller i en sån förklaringsmodell, men är givetvis inte i sig någon faktor som utlöser våld.

En massa amatörpsykologi, naturligtvis huller om buller i skrift och tanke.
Vi vet inte mycket om detta dåd men det lilla vi vet så undrar man, hur fan får du in
specialintresset "airsoft" i detta dåd ??

Och du. . . det är helt ologiskt för oss som inte är amatörer!!

Citat:
Däremot vet jag inte om jag skulle utesluta att detta låtsaskrigande kan ha bidragit till att gränsen mellan fantasi och verklighet delvis kan ha suddats ut i ett redan skört psyke. Det finns ju rapporter i FUP om hur han gått omkring i full stridsmundering ute på byn i Boden.

Och det, att KJ skulle gått i full stridsmundering, skulle vara en indikation på att här har
specialintresset gått överstyr och verkligheten överträffas av fantasin.
Snälla du att ens skriva detta, " då kommer saken i ett annat läge" Här har du tappat mig för länge sedan med dessa inkonsekventa tankar!

Citat:
Poängen med det jag skrivit är hur som helst att visa att Kristoffer har betydligt fler riskfaktorer för att begå ett grovt våldsdåd i största allmänhet än alternativteoretikernas favorit-GM har. Att säga att något är en riskfaktor innebär inte att man säger att det verkligen spelade in. Kanske var han t ex verkligen inte påverkad av alkohol när dådet skedde. Vi kommer inte att få veta det om han inte en dag bestämmer sig för att tala.

Ingalunda, tramsargument!! Du har sedan start hakat upp dig på att hans specialintresse skulle
haft inverkan på mordet, att rida på MB funkar inte! Må han vara ifred numera!

Sist men inte minst, har du googlat på farlighetsbedömningar och insett att journaler
inte endast är aktuella istället för att se helheten, domar, FUP, RPU o s v i
"uppmärksammade" mål ??

Sluta fnisskissa och tryck citera!
Senast redigerad av LKVN 2014-11-08 kl. 09:47.
Citera
2014-11-08, 11:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Att poliserna kan minnas att just köksgolv och hall/tamburgolv var städade till skillnad från resten av lägenheten säger att KJ visst städat och att det inte såg likadant ut i lägenheten den 8 maj som den 23 maj.

Diskussionen har varit upp tidigare, se Fup s. 1444. Boendestödjaren var på besök redan den 7 maj.
Citera
2014-11-08, 11:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Diskussionen har varit upp tidigare, se Fup s. 1444. Boendestödjaren var på besök redan den 7 maj.
Och de enda de gjorde var att ta två golv och skita i bänkar etc ...

Det faktum att skurmoppen stod framme men var borttagen när de fick komma in i lägenheten och inte syntes till talar för att KJ använde den och ställde undan den...
Citera
2014-11-08, 11:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och de enda de gjorde var att ta två golv och skita i bänkar etc ...

Det faktum att skurmoppen stod framme men var borttagen när de fick komma in i lägenheten och inte syntes till talar för att KJ använde den och ställde undan den...
Sid 1444: "Bo hjälpte honom att dammsuga, torkade av diskbänken, spisen och köksbordet".
Citera
2014-11-08, 11:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Nej, det är inte enda möjliga tolkningen om hånglet började i soffan under Vampire diaries.
När KJ ska uppge tiden för sexet menar han samtidigt att han inte tänker på tid i sådana situationer. Hans tidsuppskattning ska heller inte tas bokstavligt, eller hur? Gör en koll på hur han har uppskattat tid i andra sammanhang. En dryg halvtimme är iaf min gissning utifrån hans berättelse.
Citera
2014-11-08, 12:25
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Nej, det är inte enda möjliga tolkningen om hånglet började i soffan under Vampire diaries.
När KJ ska uppge tiden för sexet menar han samtidigt att han inte tänker på tid i sådana situationer. Hans tidsuppskattning ska heller inte tas bokstavligt, eller hur? Gör en koll på hur han har uppskattat tid i andra sammanhang. En dryg halvtimme är iaf min gissning utifrån hans berättelse.

Kj kollade uppenbarligen ofta på 6an, hur svårt är det att veta för dagens ungdomar när Simpson börjar. och vilket program som går före det. Att dom hade sex den kvällen har vi inget bevis för, låter som rena lögner. Detaljer vill han inte gå in på, man förstår varför. Hans minne är otroligt dåligt när det gäller själva sex akten. Då svamlar han rejält, men han har otroligt bra minne på andra punkter. Uppenbara lögner, även fast han lyckas lura några få begåvade i den här tråden.
Senast redigerad av henkess 2014-11-08 kl. 12:27.
Citera
2014-11-08, 12:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kj kollade uppenbarligen ofta på 6an, hur svårt är det att veta för dagens ungdomar när Simpson börjar. och vilket program som går före det. Att dom haft sex har vi inget bevis för, låter som rena lögner. Detaljer vill han inte gå in på, man förstår varför. Hans minne är otroligt dåligt när det gäller själva sex akten. Då svamlar han rejält, men han har otroligt bra minne på andra punkter. Uppenbara lögner, även fast han lyckas lura några få begåvade i den här tråden.
Vi vet inte om sexet är sant, men vi vet att åklagarens påstående om att VB måste ha messat under det påstådda sexet inte är sant.
Citera
2014-11-08, 12:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi vet inte om sexet är sant, men vi vet att åklagarens påstående om att VB måste ha messat under det påstådda sexet inte är sant.

Vi vet att under tidpunkten för det påstådda/påhittade sexet så messade VB. Men du har ju slutat att bemöta mina inlägg av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in