Citat:
Ursprungligen postat av
Lustitia
Fick höra det av en säker källa (känns fånigt att säga så, men så är det). Personen (en han) som skjutsa hade inte märkt något konstigt mer än att R varit lite nedstämd. Jag antar att det var R eftersom K bor i stan om jag inte missuppfattat det hela.
De måste alltså ha skilts åt efter händelsen, och sedan av någon anledning träffats i Öjebyn. Min gissning är att det är K som gjort dådet och de sedan har de skilts åt i panik. R hem till sig och K hem till sig. Väl hemma har de sedan insett vad som hänt och bestämmer sig för att träffas för att diskutera hur fan de ska ta sig ur skiten! K har förmodligen innan det varit hemma å duschat, bytt kläder och gjort sig av med bevisen. Men detta är enbart en gissning från min sida.
K's flickvän var skriven på Nygatan tidigare. Nu i Jävrebyn, Bor K i en lägenhet på Nygatan måntro? På ratsit bor han på hamnplan. Men han kan ju vara skriven där och att lägenheten på Nygatan är hans verkliga bostad. Man vet fan aldrig i pundarkretsar. Hur många timmar efter dådet greps dom? Han har ju knappast hunnit hem, duschat, bytt kläder dragit till öjebyn och börjat diskutera precis efter ett mord. Hög på mest troligt benzo samtidigt som han var full. Men men, man vet ju aldrig...
Förövrigt, varför finns ingen information om nuvarande flickvännen. Bara en massa jävla käbbel om något flera år gammalt ex. Mer gräv om den 20- åriga gamla tösen till mördares flickvän tack.