2014-11-07, 18:55
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaakompis
Det är alltså relevant att Tanja, som Krille har varit tillsammans med för något år sen, har benzo på recept? I ett mordfall?

Ja, jag röker ibland. Men är inte pundare för det. Ses

Som jag helt halvvetenskapligt ser saken kan mycket väl psychobloggaren och "änglamamman" T vara orsak till att K f*ckade upp sitt liv med de för jävliga konseskvenser som detta orsakade.
Citera
2014-11-07, 19:23
Medlem
Gr4vitYBonGs avatar
[quote=peheis666|51011789]
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley

jo, tror nog att den ena av dom kommer få livstid (krille) sen landar den andra på en 6.5 år...men dock bara spekulationer från mig. Dock kommer Krille att få sitta jävligt länge i fängelse, det känns ju fint iof. )

Men med tanke på hur ond han är som människa (och varit senaste 5-7 åren) så borde ju dödstraff vara mer lämpligt. Utan prob hade jag kunnat klippa han då!! Synd att det ej finns i vår straffskala.

Många som antyder på att K var den som utförde själva gärningen?
Är detta något som bekräftats eller är det bara spekulationer?
Citera
2014-11-07, 19:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annelisp
Jag vet inte hur de tagit sig, jag påpekar bara att det är fullt möjligt att de gått. Vädret var inte svinkallt eller full snöstorm, och det finns både vägar och gångvägar till Öjebyn som inte är fullt upplysta (om vi bortser från det faktumet att det var mörkt vid den tiden och en hel del gatubelysning dragits in på).
Själv hade jag nog tagit småvägarna till kyrkogården på Annelund, sen genat över stallet och tagit den vägen då det inte är någon som helst trafik där på natten och inte heller några hus. Sammanlagd promenad på ca 30 min om man går i normal takt. Tänker man sig att man springer delvis så blir det ju fortare.
Fast självklart kan de ha ringt någon eller tagit taxi. I vanliga fall lär det ju inte vara det mest logiska om du har blod på kläderna och det har begåtts ett mord, men har de varit narkotikapåverkade är ju logik knappast nåt som förekommit.

Om det inte var en rejäl genväg så är 30 min på 6 km inte gångfart.. man brukar räkna gånghastighet på platt mark 5km/h. OT iofs men det är varje jäkla inlägg om benzo också.
Citera
2014-11-07, 21:14
Medlem
Lustitias avatar
En kompis eller en släkting ska ha skjutsat hem den ena. Den andra måste alltså ha tagit sig dit senare på annat sätt.
Citera
2014-11-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustitia
En kompis eller en släkting ska ha skjutsat hem den ena. Den andra måste alltså ha tagit sig dit senare på annat sätt.

Hur vet du detta? Vet du om denne har sett något avvikande, tex blod på kläderna etc?
Citera
2014-11-07, 22:42
Medlem
Lustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Hur vet du detta? Vet du om denne har sett något avvikande, tex blod på kläderna etc?

Fick höra det av en säker källa (känns fånigt att säga så, men så är det). Personen (en han) som skjutsa hade inte märkt något konstigt mer än att R varit lite nedstämd. Jag antar att det var R eftersom K bor i stan om jag inte missuppfattat det hela.

De måste alltså ha skilts åt efter händelsen, och sedan av någon anledning träffats i Öjebyn. Min gissning är att det är K som gjort dådet och de sedan har de skilts åt i panik. R hem till sig och K hem till sig. Väl hemma har de sedan insett vad som hänt och bestämmer sig för att träffas för att diskutera hur fan de ska ta sig ur skiten! K har förmodligen innan det varit hemma å duschat, bytt kläder och gjort sig av med bevisen. Men detta är enbart en gissning från min sida.
Citera
2014-11-08, 01:36
Medlem
jokalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustitia
Fick höra det av en säker källa (känns fånigt att säga så, men så är det). Personen (en han) som skjutsa hade inte märkt något konstigt mer än att R varit lite nedstämd. Jag antar att det var R eftersom K bor i stan om jag inte missuppfattat det hela.

De måste alltså ha skilts åt efter händelsen, och sedan av någon anledning träffats i Öjebyn. Min gissning är att det är K som gjort dådet och de sedan har de skilts åt i panik. R hem till sig och K hem till sig. Väl hemma har de sedan insett vad som hänt och bestämmer sig för att träffas för att diskutera hur fan de ska ta sig ur skiten! K har förmodligen innan det varit hemma å duschat, bytt kläder och gjort sig av med bevisen. Men detta är enbart en gissning från min sida.

K's flickvän var skriven på Nygatan tidigare. Nu i Jävrebyn, Bor K i en lägenhet på Nygatan måntro? På ratsit bor han på hamnplan. Men han kan ju vara skriven där och att lägenheten på Nygatan är hans verkliga bostad. Man vet fan aldrig i pundarkretsar. Hur många timmar efter dådet greps dom? Han har ju knappast hunnit hem, duschat, bytt kläder dragit till öjebyn och börjat diskutera precis efter ett mord. Hög på mest troligt benzo samtidigt som han var full. Men men, man vet ju aldrig...

Förövrigt, varför finns ingen information om nuvarande flickvännen. Bara en massa jävla käbbel om något flera år gammalt ex. Mer gräv om den 20- åriga gamla tösen till mördares flickvän tack.
Senast redigerad av jokalish 2014-11-08 kl. 02:00.
Citera
2014-11-08, 02:10
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Förövrigt, varför finns ingen information om nuvarande flickvännen. Bara en massa jävla käbbel om något flera år gammalt ex. Mer gräv om den 20- åriga gamla tösen till mördares flickvän tack.

Ja, det finns en viss brist på information om de som är mer nära inblandade i denna härva: MGMs nuvarande knullobjekt, plus BO.
Citera
2014-11-08, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
K's flickvän var skriven på Nygatan tidigare. Nu i Jävrebyn, Bor K i en lägenhet på Nygatan måntro? På ratsit bor han på hamnplan. Men han kan ju vara skriven där och att lägenheten på Nygatan är hans verkliga bostad. Man vet fan aldrig i pundarkretsar. Hur många timmar efter dådet greps dom? Han har ju knappast hunnit hem, duschat, bytt kläder dragit till öjebyn och börjat diskutera precis efter ett mord. Hög på mest troligt benzo samtidigt som han var full. Men men, man vet ju aldrig...

Dom greps väl ca 4 timmar efter mordet om jag inte missminner mig?!
Citera
2014-11-08, 07:44
Medlem
Killyourselfs avatar
Förövrigt, varför finns ingen information om nuvarande flickvännen. Bara en massa jävla käbbel om något flera år gammalt ex. Mer gräv om den 20- åriga gamla tösen till mördares flickvän tack.[/quote]

Svårt att hitta något på henne. Före hon stängde sin Facebook såg jag att även hon har haft problem med droger. Kommer ursprungligen från Stockholm men flyttade upp till Arvidsjaur med familjen. Nu bosatt i Pite trakten. Två äldre systrar. Minst en av dom äldre syrrorna har haft problematik med alkohol/droger. Föräldrarna är gamla horsare.

Längre än så har jag inte kommit än..
Citera
2014-11-08, 10:49
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Och för bara någon dag sedan visade ratsit Nygatan..

Lena Mich*ela L*grelius Nygatan 3* B lgh 1101 Piteå - Ratsit
www.ratsit.se/...Mich*ela_L*grelius.../qw...
3 jul 1994 - Här finns taxeringsuppgifter på Lena Mich*ela L*grelius på Nygatan 31 B lgh 1101 i Piteå.

Edit: Fel info!

Hon har dock en syster i jävrebyn ser jag. Dock på annan adress än den hon är skriven på numera.
Senast redigerad av Killyourself 2014-11-08 kl. 10:53.
Citera
2014-11-08, 11:34
Medlem
kattvraks avatar
Dödsknarkare, är det cannabis eller hasch det är frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in