Citat:
Ursprungligen postat av
eagleinthesky
Men för helvete ,anhöriga kan väl inte rå för vad idioterna gjort. Eller är det din familjs fel att du saknar hjärna och borde varit en blöt fläck på lakanet?
Tack! Någon som fattar att man ibland inte kan skilja en mördare från en ickemördare och att mördare kan vara skitsnälla och oskyldiga i andra situationer!
De flesta verkar tro att alla som någonsin umgåtts med de här grabbarna visste att detta skulle ske och var positiva till det, men de flesta tror jag är grymt chockade över att dessa pojkar var kapabla till detta.
Detta ej riktat till dig jag quotade: Varför skulle det inte vara synd om mördarnas anhöriga?
Vissa av dem är människor som just nu sitter och undrar hur fan det här kunde hända, hur dessa killar som är så snäll mot dem kunde gå och göra något så fruktansvärt.
Inte bara föräldrar, utan vänner, bekanta, gamla lärare och diverse andra. Klart folk tycker att det är tragiskt eftersom man kanske trodde det fanns hopp för dem fortfarande, eller för att man trott att misshandel var den absoluta gränsen. Vissa kanske inte ens visste om deras förflutna, och är chockade för att någon som tillsynes var så go var kapabel till något så hemskt.
Klart att det är tragiskt att dessa killar hamnat snett någon gång i livet och vänt sig till droger och kriminalitet och att det nu gått käpprätt åt helvete.
Jag kan tänka mig att deras nära och kära pendlar mellan att sakna dem och hata dem, att förneka att det har hänt och att tänka att det bara var en tidsfråga, att hoppas att detta var ett konstigt missförstånd och att de får sitta en kort tid, och att tycka att de förtjänar att sitta inne resten av livet och så är det säkert massa andra känslor som snurrar runt.
Man behöver verkligen inte tycka synd om mördarna, de har ju valt detta öde själv och har ju begått ett hemskt brott som påverkar jättemånga oerhört negativt och man får självklart tycka att de är vidriga lowlives. Men deras anhöriga är inte skyldiga till något brott, och de har också förlorat någon de älskar på grund utav denna incidenten.