2014-11-07, 00:58
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
En sådan enormt lång tråd för att några stolpskott envist vill hävda att oönskad uppmärksamhet, kommentarer, uppvaktande och förföljande ska ses som något kvinnor ska acceptera och till och med vara glada för. Nöj er med och acceptera att kvinnor ogillar denna sorts obehaglig respektlös behandling som gör att en vanlig förflyttning från A till B blir ett gatlopp som måste genomlidas och där man inte vet om det stoppar vid slippriga kommentarer eller om männen blir aggressiva.

Ännu är detta inte vanligt här i Sverige och jag hoppas att det inte tillåts bli det utan att det bokstavligen slås ner. Det är ingen positiv uppmärksamhet som ges utan ett stolt uppvisande av hur respektlös män är mot kvinnor och vilka friheter de tar sig.

Varför vill ni att kvinnor ska må dåligt?

Eftersom det är en propagandafilm som filmats på ett visst sätt i ett specifikt område så är detta verkligen inte något slags omfattande problem. Och en bra beskrivning på den här videon och den västerländska feminismen - som ligger bakom som grund - är ju att "hittar man inga problem så skapar man några". Att du ska överdriva och kalla det för "gatlopp" gör bara att det blir ännu löjligare. Att du tycker att uppmärksamhet från män är något obehagligt som måste genomlidas får stå för dig, det finns redan en del tips i denna tråd om du vill undvika detta "hemska".

"Tar sig friheter".. ja än så länge har vi i alla fall friheten att kontakta andra människor. Det som är mer skrämmande är det som ni förespråkar, ett ännu kallare samhälle där man inte får kontakta andra. Det blir en slags polis ute bland folk som ser till att vi inte får försöka prata med nytt folk... fascismen och "1984" drar sig närmare.

Att kvinnor ska må dåligt av tafatta försök till kontakt från motsatt kön är endast något feministerna har tutat i er.

Med ökad invandring så kan nog detta fenomen öka, men då får ni väl sätta pli på människor med er "kontaktpolis"..

Lär dig citera på rätt sätt någon gång förresten, så himla svårt är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av kastanjekriget
Trakasserier som dessa sker även i Sverige, även om det inte är lika vanligt. Dessutom stannar inte tjejerna normalt sätt upp för att prata med de som visslar på dem i new York heller.

Jag tycker för övrigt att man kan lära av varandra. Den ene behöver inte absolut vara bättre än det andra.
Om någon kommer och med vettiga argument förklarar för mig varför man ska vissla på tjejer när det tydligen inte är uppskattat kanske jag ändrar min uppfattning. Det är även därför jag är inne på forum som flashback, det finns folk som resonerar på andra sätt än vad jag gör. Samtal är bra för demokrati.

Jag har själv fått busvisslingar från tjejer men har mest skrattat åt det, fast nu är jag väl en mer normal människa också och inte en paranoid dåre som ser hemska våldsmänniskor överallt.

Har redan gett tips till hur man ska undvika denna jobbiga uppmärksamhet - man kan klä sig mer modest och inte ha sådana tajta kläder som visar upp sin kurviga figur på detta sätt. En kvinnas kurvor triggar våra instinkter, enkel biologi.

Hur ska de som visslar veta om målet för deras uppskattning gillar det eller inte då? Hör och häpna - en del gillar faktiskt detta.

Om ni envisas med att visa upp eran figur ändå så för ni väl sätta en neon skylt på huvudet med texten "Ragga inte på mig" eller något..
Citera
2014-11-07, 01:02
Medlem
FlamingBacons avatar
Varför ska det vara olagligt att (eventuellt) närma sig en kvinna i syfte tillskansa sig frivilligt sex med samtycke?
Citera
2014-11-07, 09:38
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Varför ska det vara olagligt att (eventuellt) närma sig en kvinna i syfte tillskansa sig frivilligt sex med samtycke?

Helt ok om kvinnan finner dig attraktiv. Så grundregeln är ganska enkel. Problemet är väl att mindre attraktiva inte förstått den principen.
Citera
2014-11-07, 15:08
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Helt ok om kvinnan finner dig attraktiv. Så grundregeln är ganska enkel. Problemet är väl att mindre attraktiva inte förstått den principen.

Japp, är du ful ska du veta din plats, är du Brad Pitt så är det fritt fram.
Citera
2014-11-07, 16:25
Medlem
salty-sailors avatar
kollade nyss videon med snubben, usch vilka djur kvinnor är, står där i grupp och brölar ur komentarer för att få killen att känna sig otrygg, och på så vis boosta sina egna maktkänslor,
Citera
2014-11-07, 18:25
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Det ligger nog något i detta.

https://www.youtube.com/watch?v=N5vGFCUWyFQ

Det är ju bara förtryck om mannen inte är rik eller har hög status!
Citera
2014-11-07, 20:48
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Man visslar på hunden.
Menar du på fullaste allvar att en kvinna ska uppskatta detta?
Pröva att vissla på en servitris. Återkom med ett inlägg sedan över hur hon visade sin uppskattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Ja, kvinnor uppskattar att bli sedda och få känna sig vackra.

Att vissla på en servitris eller servitör har en helt annan innebörd, för det är ett helt annat sammanhang. Det signalerar ju snarare att man vill få dit servitrisen, inte att man lite lätt lägger märke till att det är en vacker kvinna där.

Menar du att det är fel i att vissla på en servitris? Men rätt att vissla på en kvinna du inte känner?
Citera
2014-11-07, 21:05
Medlem
AgentJoyBoys avatar
http://csfvideos.com/women-are-thirsty-too-guy-walks-through-new-york-to-see-how-many-times-he-would-get-harassed/

Hahaha, damerna är inte mycket bättre.
Citera
2014-11-07, 23:26
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
http://csfvideos.com/women-are-thirsty-too-guy-walks-through-new-york-to-see-how-many-times-he-would-get-harassed/

Hahaha, damerna är inte mycket bättre.

Tydligen är de det, eftersom majoriteten i det här klippet också var killar typ.
Citera
2014-11-07, 23:28
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Menar du att det är fel i att vissla på en servitris? Men rätt att vissla på en kvinna du inte känner?

Intressant när du ställer frågan så. För det tyder ju på att folk har uppfattningen att det är totally fine att vissla på tjejer man inte känner, vilket det generellt helt enkelt inte är.
Citera
2014-11-07, 23:51
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul
Jag har själv fått busvisslingar från tjejer men har mest skrattat åt det, fast nu är jag väl en mer normal människa också och inte en paranoid dåre som ser hemska våldsmänniskor överallt.

Har redan gett tips till hur man ska undvika denna jobbiga uppmärksamhet - man kan klä sig mer modest och inte ha sådana tajta kläder som visar upp sin kurviga figur på detta sätt. En kvinnas kurvor triggar våra instinkter, enkel biologi.

Hur ska de som visslar veta om målet för deras uppskattning gillar det eller inte då? Hör och häpna - en del gillar faktiskt detta.

Om ni envisas med att visa upp eran figur ändå så för ni väl sätta en neon skylt på huvudet med texten "Ragga inte på mig" eller något..

Påstår du att män inte kan stå emot sina biologiska drifter?
Som jag påpekat flera, flera gånger i den här tråden behöver man dessutom inte gå i tighta kläder för att folk ska vissla efter en. (Se mina andra inlägg i tråden. Orkar inte skriva för 511e gången )

Vissa gillar att bli förnedrade, slagna och hånade. Ska man tillåta ett sådant beteende för att "hör och häpna-en del gillar faktiskt detta"?
Citera
2014-11-11, 12:37
Medlem
pannsexuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Tydligen är de det, eftersom majoriteten i det här klippet också var killar typ.

Men de fick ju lika mycket material under 3 timmar som kvinnan fick på 10. De kan alltså ta den längden gånger 3.3 och få en ännu längre video, med ännu fler obehagliga damer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in