2014-11-07, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Dessa fall som vi har när vuxna torterar och dräper eventuellt använt sexuellt men som dödats,
hur många sådana fall har vi i Sverige och hur många av dessa tillhör biologiskt till föräldrarna som dödar barnet?

Jag har för mig att fallet bobby så var ungen svart eller mulatt? Var Bobbys vårdnadshavare som döda han hans biologiska föräldrar?

Eller var det som detta fallet?

I det fallet så var det ännu en styvförälder som fick styra och ställa.
Mamman var vit, men Bobbys biopappa var svart, Bobbys sadiststyvfar var också vit, och den som styrde och ställde.
Och visst var dessa båda i fallet Yara lika dumma? De hade ju kunnat gömma kroppen varsomhelst och skylla på någon annan? Men så gjordes inte i detta fallet Yara.
Citera
2014-11-07, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Nu har jag kollat genom massa förhör, men var hittar jag infon om porrsurfande?

De finns på två ställen i Aminas förhör den ena gången med fokus på Yara (ev. bestraffning efter att ha tittat på "porr") den andra med ett större fokus på att R är en dålig man (alltså som ännu en komponent i försöken av att bryta Aminas fixering).

Minns 3 a och 1 a tror jag.
Citera
2014-11-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
De finns på två ställen i Aminas förhör den ena gången med fokus på Yara (ev. bestraffning efter att ha tittat på "porr") den andra med ett större fokus på att R är en dålig man (alltså som ännu en komponent i försöken av att bryta Aminas fixering).

Minns 3 a och 1 a tror jag.

Okej, då ska jag leta, tack!

Hittade!*
Senast redigerad av juli2010 2014-11-07 kl. 03:04.
Citera
2014-11-07, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Här är ett fall med ett barn som blev torterad och dödad av styvpappan och mamman
(FB) Michael, 4, torterades till döds 1990

Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
I det fallet så var det ännu en styvförälder som fick styra och ställa.
Mamman var vit, men Bobbys biopappa var svart, Bobbys sadiststyvfar var också vit, och den som styrde och ställde.
Och visst var dessa båda i fallet Yara lika dumma? De hade ju kunnat gömma kroppen varsomhelst och skylla på någon annan? Men så gjordes inte i detta fallet Yara.

Jag vet inte hur många fall vi har i Sverige där barn mördas men då har vi Micheal, Bobby och nu Yara som alla har gemensamt att det har funnits minst en styvförälder eller vårdnadshavare som inte har biologiska band till barnet. Dessa 3 fall har barnen blivit torterade sedan blivit berövad livet.

Kom att tänka på det bara.

Vi har flera fall där ungar blivit utnyttjade när de placerats och placeras ut av sociala myndigheter hos diverse hem.
Senast redigerad av penkapappa 2014-11-07 kl. 02:16.
Citera
2014-11-07, 04:34
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Jag har som sagt inte hunnit läsa igenom allt i fallet men jag ser ändå det som en stor sannolikhet att Madi ensam är mördaren och att hon i grunden har någon grövre personlighetsstörning(eventuellt även ptsd) samt att hon i samband med första sonen fått en förlossnings och amningspsykos vilket resulterat i att hon enklare kunnat lämna kvar sonen i Gaza för att söka asyl i Sverige. Med andra sonens födelse har hennes problem accelererat och en del av mönstret som syns rörande Yaras hemmamiljö beror på en psykos som blivit alltmer ohanterlig och sedan fått följden i bestialiskt våld vid flertalet tillfällen mot flickan (vilken Madis paranoia ökat emot) vilket resulterade i att hon till sist avled. Jag tror att Madi är skyldig, trots att hon är kvinna och vilket vanligtvis förövaren inte är i sådana här fall. Jag tror att en svår psykos är motivet och orsaken, inte psykopati. Dessutom är det som flera gjort antydningar kring, att de skulle röra sig om två psykopater, ett helt osannolikt scenario. Då sådant aldrig sker. Ändå utgår jag inte ifrån att Rami är oskyldig, tvärtom, som "frisk" blir han om min teori skulle stämma, den verkligt skyldige. I sådan fall har han hela tiden sett kraftiga indikationer på att hans fru var bortom vettet och mycket oberäknelig individ att vistas kring och definitivt inte någon att lämna ensam med barn. Sedan finns det även en del andra faktorer kring deras förehavanden som är suspekta, men när det gäller själva mordet känns psykos som det rätta svaret.

Madi var först till Sverige och ordnade så att Rami o sonen kunde komma efter henne. Hon borde naturligt vara mer social istället sitter hon hemma dygnet runt o ser på serier, utan att städa, tvätta, ta hand om barnen och troligtvis inte äta eller sköta sin hygien heller utan att hon beordras om det. Hon lämnar extremt osammanhängande förhör, med tecken på paranoia. Hon har försökt sända meddelanden till Rami via böcker utan att räkna ut att de kommer läsas samt inte nå honom. Hon har grava minnesproblem och minns inte ens hur många år hon varit gift. Listan kan göras hur lång som helst, och visst hon kan vara tidernas absolut sämsta lögnare. Men på den här nivå borde hon då samtidigt vara ordentligt efterbliven och inte någon med kapaciteten att ensam ta sig till ett främmande land där hon ändock har anhöriga och ordna migrationsprocessen för make och son.
Citera
2014-11-07, 06:47
Medlem
Man har alltså hittat en kasse med pass i deras lgh

Då kanske vi har svaret på Ramis alla resor utomlands.
Han smugglade inte själv men det var han som knöt kontakterna.(=raggade upp köpare)
Och Amani åker sedan och hämtar gruppen och smugglar ut dom till Norden, Holland osv

Det här vore intressant att höra mer om. Är det kanske detta hon hotar att berätta i rätten om Rami skiljer sig från henne?

Jag tror inte alls att detta par är utvecklingsstörda. Dom är kriminella listiga överlevare som har tjänat en rejäl slant på trafficking.
Yara var inte värd någonting i deras ögon. Hon var deras slav med Mohammed och Madelens godkännande
(LaScala och Klarabella har skrivit ngt om detta tidigare?)
Citera
2014-11-07, 08:05
Medlem
Klarabella79s avatar
Var någon som undrade om jag kunde tolka 3 årige sonens ord på arabiska i förhöret, om det var till en manlig eller kvinnlig person han sa älskling. Det jag och en arabisk kollega tolkade inatt så var det till en manlig gestalt han menar. Men själva förhöret kunde vi inte fatta så mkt av då pojken verkade helt överstimulerad och myror i brallan.

Fick en av våra överläkare att läsa obduktionsprotokollet ang 0,5cm märkena på Yaras kropp och han höll med att det kan vara typiska cigarettmärken med brännskador i läkningsprocess. Angående frågan OM två läkare och andra vårdkunniga kan missta en benpipa för muskulatur, fett osv, var svaret NEJ det går inte, men som någon annan sa så var det möjligt att vid lyft, vridningar, tillrättalägga benen osv så kan benet hamna på "plats" igen utan att man lägger märke till det senare.

Har informerat denna läkare om denna tråd, och eventuellt så kommer han in som medlem och besvarar lite frågor, vet dock inte han dyker upp, men han skulle iallafall gå igenom hela tråden och alla dokument.
Citera
2014-11-07, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Man har alltså hittat en kasse med pass i deras lgh

Jag hittar inte kassen med pass i FUP, kan någon länka exakt?
Intresserad av namnen i passen, hur många osv. Har letat i Röd mapp utan att hitta detta.
Citera
2014-11-07, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Var någon som undrade om jag kunde tolka 3 årige sonens ord på arabiska i förhöret, om det var till en manlig eller kvinnlig person han sa älskling. Det jag och en arabisk kollega tolkade inatt så var det till en manlig gestalt han menar. Men själva förhöret kunde vi inte fatta så mkt av då pojken verkade helt överstimulerad och myror i brallan.

Fick en av våra överläkare att läsa obduktionsprotokollet ang 0,5cm märkena på Yaras kropp och han höll med att det kan vara typiska cigarettmärken med brännskador i läkningsprocess. Angående frågan OM två läkare och andra vårdkunniga kan missta en benpipa för muskulatur, fett osv, var svaret NEJ det går inte, men som någon annan sa så var det möjligt att vid lyft, vridningar, tillrättalägga benen osv så kan benet hamna på "plats" igen utan att man lägger märke till det senare.

Har informerat denna läkare om denna tråd, och eventuellt så kommer han in som medlem och besvarar lite frågor, vet dock inte han dyker upp, men han skulle iallafall gå igenom hela tråden och alla dokument.
Intressant om brännmärkena!
Jag har en fråga till dig:
I ett av förhören med Rami så citerar han Amani, att hon ska ha kallat Yara för "den smutsiga". Vad kan det vara för uttryck han har använt, och vad kan det stå för?
Citera
2014-11-07, 08:37
Medlem
Titianas avatar
Varför ringer Amani till Rami 21:13?
Edit ..verkar vara något fel med tiden...det är 20 samtal till Rami efter 112-samtalet
eller rättare sagt ringde hon 112 tre gånger.
Senast redigerad av Titiana 2014-11-07 kl. 08:40.
Citera
2014-11-07, 08:37
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Intressant om brännmärkena!
Jag har en fråga till dig:
I ett av förhören med Rami så citerar han Amani, att hon ska ha kallat Yara för "den smutsiga". Vad kan det vara för uttryck han har använt, och vad kan det stå för?

Har inte hunnit läsa alla förhör, för tyckte att deras tolkar var bedrövliga i svenskan. Har de ens gått klart SFI innan de blir tolk?

Men antagligen att hon sett Yara eller som Rami påstår att hon gjort med Yara i duschen, det Yara sagt om att ngn tog henne i underlivet osv så kan det anses att flickan blivit besvärtad och oren. Fast det inte är kvinnans fel så anser man att flickan/kvinnan är smutsig om hon genomfört ngt som anses som en sexuell handling innan sitt brölopp.. Ska läsa igenom allt lite senare när jag fått sova lite efter nattjobb och återkommer..
Citera
2014-11-07, 08:38
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Och ingen av er som reagerar på att Rami gör avbrott i sitt chattande med Ida för att knulla Madi (Madi tar väl då en paus i misshandlandet av Yara) för att efter sexet som varade i cirka 6 minuter återgå till sysslorna, Rami chattar med Ida och Madi plågar sista livet ur Yara.
Jag satt i natt och försökte pussla ihop en rimlig tidslinje med utgångspunkt från polisens tidslinje över mobilsamtal och chattar och förhören med Rami. Det går att få det hela att stämma förhållandevis bra om man tar hänsyn till att man sällan under dagen tittar på klockan och att det handlar om ett försök att minnas tuordning och tidpunkter för olika saker man gjort under en dag. (Allt skulle naturligtvis också kunna vara en efterhandskonstruktion, men han borde knappast ha haft tid till det eftersom det första förhöret äger rum kl 01.30 på natten efter Yaras död och Ramis uppgifter i de följande förhören stämmer väl med det första. Däremot kan han, om han var inblandad i misshandeln, givetvis ha utelämnat just detta.)

I polisens tidslinje finns då ett timslångt utrymme då detta samlag skulle kunna ha ägt rum, och det är mellan 17:32 och 18:37. Då förekommer (om jag har förstått uppgifterna i tidslinjen rätt) inga chattar eller mobilsamtal. Därefter har Rami dagens första chattkontakt med IF och Amani öppnar Skype.

Rami uppger att han kom hem från arabiska affären och Willys vid ca 16:30, gjorde sallad, stekte fisk och åt i vardagsrummet. Därefter gick han, enligt sin egen uppgift, in till Amani i deras gemensamma sovrum och de låg och pratade och hade sex. Eftersom det rimligen inte kan ha tagit mer än en timme för honom att steka fisken och äta den, så måste det nästan vara under den ovan nämnda timmen som samlaget ägde rum.
Senast redigerad av Pethrus 2014-11-07 kl. 08:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in