2014-11-07, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Som du skriver så innebär sexuella övergrepp mer än penetration så kanske får de några dommar på det.

Angående penetration så kan hon ju blivit tvungen att eventuellt få ta emot lem eller fingrar i andra öppningar än det "traditionella". Araber har en tendens att låta flickor ha oskulden i behåll tills efter giftermålet och då tar de människor oavsett kön i analen. Där har de jämlikhet som pk-ister vurmar om. Kanske bara fingrar , vem vet, det är ju sadister . .

Ja, men visst.
Obduktionen gav vid handen att Yaras "privata delar" var orörda. Och vi i Sverige har ju fått lära oss numera att t. ex ngn mödomshinna finns inte.
Men som sagt så finnes där andra kroppsöppningar.
Och det vilar här också i detta med "sexuella övergrepp" bara åsynen av(från då den pedofile/ pedofila)ett barn i då t. ex olika slags poser+ olika slags roller, o. s. v.
Att flickan här, hon Yara, var utsatt för sexuella övergrepp hyser då jag i alla fall inga som helst tvivel om. Vilket då diskvalificerar även mig som varandes just svensk.
Mord kommer icke och aldrig brottsrub. här att bli.
Än mindre överlagt mord, trots då Yaras alla och även gamla skador.
Yara, flickan här, användes och utnyttjades för diverse ändamål. Så jä- a enkelt är det.
Men SÅ komplicerat skall det visst vara att trots att ett barn här blivit mördat, så...?

Yara var skit och skräp och som sådan fick hon också döden möta.
Citera
2014-11-07, 00:47
Medlem
Har helt varit fördjupad i Amanis olika förhör mm i hopp om att ja jag vet inte vad. Hitta någon möjlig ingång kanske. Men hon verkar ha tagit klivet in i en magisk värld och är förmodligen inte nåbar. Får väl erkänna att jag egentligen inte tror att mina egna hoppkok av möjliga utgångar med skyddad identitet eller börja om på annan kontinent skulle ha någon egentlig effekt. Kanske har de försökt.

Hon verkar också övertygad om sin egen oskuld. Eller så är Yara ointressant eftersom allt kretsar kring Amina. Eller så är Rami skyldig fast teknisk bevisning pekar på Madi. Eller så är hon bara spritt språngande galen. Märkligt att hon är så kompetent ibland som med sitt obehagliga smugglande.

Risken är väl att Rami klarar sig och han kommer dessutom ha vett att ansöka om de skydd som står till buds.

Kommer inte bli någon bra utgång. Inte om det här bedöms som normal misshandel utan uppsåt och man inte räknar in den övriga misshandeln och Yaras långvariga lidande.
Citera
2014-11-07, 00:52
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
detta facebokkonto hade inlägg så sent som i går....mysko dock...alla med samma lejon...och som "varnar" att mottagen kommer att få min profilinfo...fast allt står på arabiska...vad är detta?

Edit...är det ett horoskop????

Det är ett joroskop som uppdateras automatiskt.. Usch! han ser så jävla sliskig ut..
Citera
2014-11-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Det har varit och är mycket runt Yara som för mig är obegripligt. Ondskan i ev fimparen/ ev barn och ev kvinnomisshandlaren morbror Rami och knölpåken Madi...

Bioföräldrarna?
Förhörde de sig inte om Yaras MAT, SOVPLATS, HÄLSA/HYGIEN, KAMRATER och liv i övrigt när det skypades var och varannan dag?
Som ansvarsfull/kärleksfull förälder är man lyhörd för sitt barns behov!

Våra s k skyddsnät? Socialtjänst?
Bioföräldrarna förhörde sig om Yara.
Detta kan man få veta en del om när man läser förhöret med biopappan.
Jag började skriva av det, men jag tycker faktiskt att man kan skaffa info själv också, så var så goda, det finns här:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fminfil.org%2Fp5O5geb9bf%2 FForhor_med_Mohammed.pdf

Men som en "trailer" kan jag kopiera in en del här (fortsättningen blir ganska intressant).

s.60 i FUP, 7 i protokollet
Om kontakten mellan familjen i Gaza och Yara /ofta på Skype, men mest med mamman eftersom han själv jobbade/:
"Vänta lite, hon har inte sagt att hon har alltid en rädsla i ögonen. Men låt mig fortsätta beskriva för honom. When I looked to the webcam, she looked. She supposed to look to the webcam; always she ... she supposed to look at the cam, so her eyes must be on the cam when we talk. When we talk we, I fell always someone behind the cam. Telling her, because she always look at cam, she
(tekniska problem, sedan tar F upp tråden och säger "Du beskriver att hon flackar med blicken"
Pappan: Jag sa inte, jag sa inte att hon flackar med blicken. Jag sa att hon var rädd.
/F du upplevde att det fanns någon annan bakom henne/
Behind the webcam; ja alltså, det var så ...hon var rädd, men efter ett tag sa att hon tittade på tecknade filmer. Men hon var ju i köket och det finns ingen som har en TV i köket."

Tekniska problem så stora att man måste skjuta upp till en annan dag

frågan tas upp den 10/6
Pappan demonstrerar för F hur det var:
"Nu vill jag titta på dina ögon som om du var en webcamera. Jag tittar på henne och försöker liksom och ha ögonkontakt då hennes ögon flackar lite dit. Det verkar som om det fanns någon person bakom kameran som säger till henne eller delegerar henne hur hon ska bete sig.
/F. ... att hon var onaturlig när hon gjorde detta?/
Pappa "ja,mycket. Och det kritiserade jag mer än en gång.
... de senaste 6-8 månaderna ...Jag frågade dem, jag sa till dem varför tittar hon på det sättet? Då säger dem hon sitter och tittar på tecknat. Tecknade filmer. Men jag sa' nej, det gör hon inte.
/förändring över tiden?/
Nej nej, samma sak, Samma blick. Till och med specifikt när jag själv personligen varje gång talade med flickan, jag som hennes pappa. Då började Amani skrika,tala högt irritera sig över små saker. Och jag brukade säga till dem snälla, när jag pratar med min dotter då vill jag att det ska vara lugnt. Det kändes som att varje gång jag skulle prata med henne, att det var någon som skrek, någon som höjde rösten. Jag bad om att det skulle vara lugn och ro.

/senaste tiden såg ni skador? var hon ledsen eller annat?/
Ledsen, nej aldrig. Men märken det har vi sett. Och hennes mamma var mycket arg över detta: Dem märkena har vi frågat om i skolan ...
Citera
2014-11-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Varför tar de upp i förhören med Amani att R tittar på porrfilm möjligtvis med Amina själv? Förstår inte syftet. Avskyr och tror egentligen inte på det som kallas pedofilspåret här men nått är jäkligt märkligt med deras frågor.

Likaledes är det för många andra barn. Det här släktbarnet som kom samtidigt med Yara borde väl ha levererats på en gång till ev. släkting. Varför skulle det bo med paret ens en kort tid? Paret tycker inte om att passa andras barn. Stöldflickan (ej Yara, födelsedagsbilden från Gaza torde bevisa att det inte är Yara. Om Yara inte åkt fram och tillbaks till Gaza ett antal gånger vilket inte torde vara fallet) är trots allt märklig. Det är då som det försiggår något vi bara ser fragment av.

Sedan att den här galna, hjälplösa och desorienterade kvinnan Madi åker iväg och organiserar någon form av smuggelresa i flera veckor. Det är inte precis småpotatis att organisera den typen av resor med allt vad det innebär av organisation och kontakter. Men hon kanske skriker sig igenom den också.

Samtidigt funderar jag på om inte saker är vad de verkar. Två störda individer som lever i misär och där en eller båda flippar och begår ett extremt våldsamt mord på ett litet barn. Medans de rensar fisk och trolig GM chattar med barnets mor i godan ro. Ja, ja det är inte mycket som stämmer.

Nu har jag kollat genom massa förhör, men var hittar jag infon om porrsurfande?
Citera
2014-11-07, 01:12
Avslutad
Sedan en sak till:
Detta hoppandet och skuttandet av 3- åringen här(detta höll ju i sig ända än i förhörsrummet, eller hur?), är det bara jag som ser? Eller har jag kanske sett för mycket? : Flickan ligger ned, som då enligt mig alltför många gånger tidigare. 3 år och spänd på och över livet, men vad får denne 3- åringen se?
I detta tumultet och i denna våndan och nöden i detta kaotiska KAOSET, så var 3- åringen här nyfiken?
3- åringen borde här ha anat den fara som faktiskt förelåg....... OCH dragit sig undan så pass en 3- åring faktiskt har medvetande om.
Men inte här. Här stod 3- åringen nyfiket och väntade på att se det 3- åringen här redan fått se, d. v. s vad händer med Yara? Vad händer med Yara där hon som brukligt då ligger just ned?
Man kanske inte kan lita till vad 3- åringen här säger, men man kan lita till 3- åringens här beteende och uppträdande?
Citera
2014-11-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läst flera timmar nu av Fup. Med risk för att vara snurrig men vems är alla passen de hittar i kassen och gömda i sovrum? Namnen står i beslagsprotokoll röd mapp, inte familjemedlemmarnas. Yara hade ett pass utfärdat i Palestina som hittats. Var inte det just pass som hon saknade när hon kom hit?

Hur har familjen familj råd med flertalet datorer, surfplatta, telefoner och massa simkort (Rami säger att de fått dem av Islam), Arabisk tecknad tv kanal Cartoon Network osv.

Kanske har missuppfattat eller läst fel? Men fick de inte pengar för Yara varje månad, barnbidrag, underhåll osv?
Uppenbarligen har INTE en enda krona gått till Yara, inte ens en säng, ( en begagnad madrass fick hon sova på) eller nya kläder, leksaker, flickan såg ju inte ens ut att ha fått tillräckligt med mat!
Citera
2014-11-07, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Kanske har missuppfattat eller läst fel? Men fick de inte pengar för Yara varje månad, barnbidrag, underhåll osv?
Uppenbarligen har INTE en enda krona gått till Yara, inte ens en säng, ( en begagnad madrass fick hon sova på) eller nya kläder, leksaker, flickan såg ju inte ens ut att ha fått tillräckligt med mat!

Minns inte nu, men var det 2 hekto flickan, den växande, och som åttaåring, hade ökat på ett(1) helt år?
21 kilo vägde hon i vart fall när hon slogs ihjäl.
Och vad anbelangar just madrassen så räckte det kanske med just bara en madrass?
Flickan var tunn, ja. Alldeles för tunn var hon.
Citera
2014-11-07, 01:34
Medlem
Är det någon som håller med mig om att det är väldigt konstigt att Madi flyr från Gaza och får asyl i Sverige.
Eftersom det sen går bra att återvända till Gaza och hämta sin syster och hennes 9 barn för asylsökande i Sverige.

Till alla som gjort Fup:en tillgänglig.
Ett stort tack.

Btw gjorde ett inlägg förut ang "hatarer".
Efter det att han krånglade med kort och pinkoden
Som togs bort för att det handlade om ett köp

Inlägget var ungefär så här

"Btw är det någon som har en skanner att sälja"

Det var ju bara en pik från min sida.

Skrev ungefär så här
Citera
2014-11-07, 01:37
Medlem
Sista raden ska inte vara med, kan inte ta bort sista raden från min mob
Citera
2014-11-07, 01:38
Bannlyst
Dessa fall som vi har när vuxna torterar och dräper eventuellt använt sexuellt men som dödats,
hur många sådana fall har vi i Sverige och hur många av dessa tillhör biologiskt till föräldrarna som dödar barnet?

Jag har för mig att fallet bobby så var ungen svart eller mulatt? Var Bobbys vårdnadshavare som döda han hans biologiska föräldrar?

Eller var det som detta fallet?
Citera
2014-11-07, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Dessa fall som vi har när vuxna torterar och dräper eventuellt använt sexuellt men som dödats,
hur många sådana fall har vi i Sverige och hur många av dessa tillhör biologiskt till föräldrarna som dödar barnet?

Jag har för mig att fallet bobby så var ungen svart eller mulatt? Var Bobbys vårdnadshavare som döda han hans biologiska föräldrar?

Eller var det som detta fallet?

Här är ett fall med ett barn som blev torterad och dödad av styvpappan och mamman
(FB) Michael, 4, torterades till döds 1990
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in