2014-11-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Och en tre veckors resa till Egypten?

Svaret måste vara att de har en inkomst på sidan av, annars har man inte råd med ovanstående på socialbidrag.
Det är möjligt att passen, utställda på både barn och vuxna, och alla giltiga i tid (utom ett) ger extrainkomster. Passen är palestinska, hittades i en plastkasse i en garderob under kläder. Det kanske inte är bara barn som forslats mellan länder..
Citera
2014-11-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Inte ens en "expert" kan se in i framtiden.
Men vad menar du t ex med den sista meningen om Aminas överlevnad?

Nej jag är inte expert man får skilja på ha levt i ett land och en form av mer teoretiska kunskaper. Islamologen lär väl snart vara i rättssalen och då rör vi oss bland experter. Så jag betackar mig för rollen.

Vad jag menar är att om förhörsledaren utgått från att det kan finnas flera bottnar i Aminas lojalitet med Rami så hade hen kanske kunnat göra något försök till kohandel. Skydd mot att hon berättar om Ramis göranden och ev. delaktighet i mordet. Att efter avtjänat straff/vård så fanns möjlighet att börja om långt från släkter inkl. hennes egen.

Nu vet jag inte om sånt görs. Men det hade kunnat vara ett kryphål för Amani att komma undan ett rättssystem hon av goda anledningar fruktar. Om/när/hur det rättssystemet kommer att slå till är en helt annan fråga. Jag utgår från vad jag tror Amina fruktar. Jag vill gärna att hon talar och jag försöker se till en möjlighet.

Jag tillhör dem som tror att dessa 2 har varit inblandade i något bortom mordet (osäkert vad) det är för många komponenter som inte stämmer. Amina kommer aldrig berätta om det för hon är då för djupt inblandad om detta något existerar. (teknisk bevisning kanske leder dit så småningom vad vet jag men det har inte med denna rättegång att göra.) Däremot kan Amani berätta om vad som hände under mordkvällen. Om hon får/fick ett alternativ som lugnade henne och ger henne en möjlig utväg.

Nu är hon i dåligt skick jag vet inte om hon gått över gränsen och om det är för sent.

Men ungefär så tänker jag när det gäller Amani.
Citera
2014-11-06, 23:11
Medlem
En detalj som säger nåt om Rami är i förhöret, när FL frågar var han röker nånstans. I soffan i mitt rum, säger han (ungefär), sedan samlar han ihop sig och tillägger att han brukar öppna balkongdörren för soffan står precis intill balkongen. Men det stämmer inte, soffan står i andra änden av rummet, han säger det bara för att visa att han vet att man inte ska röka bland barn. Men egentligen struntar han i det, precis som allt annat.
Tänkte också på fiskrens som hittades på balkongen, han gör stor affär av hur lång tid det tar att rensa fisk och att städa efter sig, men det hamnade alltså på balkongen. En man med mycket tunn fernissa, den där Rami. Bra för Karlskronas måsar dock.
Citera
2014-11-06, 23:17
Bannlyst
Injicera sanningsserum i henne och kolla läget bara.
Citera
2014-11-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läst flera timmar nu av Fup. Med risk för att vara snurrig men vems är alla passen de hittar i kassen och gömda i sovrum? Namnen står i beslagsprotokoll röd mapp, inte familjemedlemmarnas. Yara hade ett pass utfärdat i Palestina som hittats. Var inte det just pass som hon saknade när hon kom hit?
.

En kasse med palestinska pass?
Citera
2014-11-06, 23:53
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
En detalj som säger nåt om Rami är i förhöret, när FL frågar var han röker nånstans. I soffan i mitt rum, säger han (ungefär), sedan samlar han ihop sig och tillägger att han brukar öppna balkongdörren för soffan står precis intill balkongen. Men det stämmer inte, soffan står i andra änden av rummet, han säger det bara för att visa att han vet att man inte ska röka bland barn. Men egentligen struntar han i det, precis som allt annat.
Tänkte också på fiskrens som hittades på balkongen, han gör stor affär av hur lång tid det tar att rensa fisk och att städa efter sig, men det hamnade alltså på balkongen. En man med mycket tunn fernissa, den där Rami. Bra för Karlskronas måsar dock.

Jepp. Visserligen tror jag han syftar på fåtöljen som står något närmre balkongdörren (askfatet står på fåtöljen), men klart som fan att hela lägenheten blir rökfylld om man blossar loss där, oavsett om balkongdörren är öppen eller inte.
Det är precis som du säger, Rami vet var gränserna går för vad som är acceptabelt i Sverige. Han skiter dock i det när ingen tittar.
Citera
2014-11-06, 23:58
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag känner att jag måste svara här.

Syftet med förhören är inte att straffa Amani eller få henne att känna sig usel. Syftet är att hon sak prata och berätta vad som har hänt, och då är sannolikheten större att hon gör det ifall hon känner sig trygg och att polisen är på hennes sida.

I filmer står polisen och gormar, och då blir de misstänkta rädda och berättar, men film är ju inte verklighet. När Bobbys mamma (Vila i frid kära lilla Bobby) äntligen erkände så frågade polisen om mamman ville hålla hennes hand, och lovade att inte bli arg.

Här är en annan otroligt kompetent förhörsledare som faktiskt fick fram ett erkännande: http://www.youtube.com/watch?v=zLJzNpVrcGU

Återigen: Målet är inte att straffa den misstänkte, utan att få fram information,

Du har fattat hur det fungerar! För vissa andra ramlar aldrig polletten ner...
Citera
2014-11-07, 00:14
Avslutad
Rollspel?

Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Är hon inte VÄLDIGT sminkad på ena bilden?

(denna http://denkorteavis.dk/2014/yara-historien-om-det-uforudsigelige-drab-pa-et-ankerbarn-i-karlskrona/)

Mm, hittade också den bilden efter google- tips från Vresrosen(tror jag visst det var?).
Åtskilliga bilder av nu denna Yara återfinns just med denna Yara sminkad...... OCH i utmanande pose/ i utmanande poser.
En flicka 7 år? 8 år? Och som poserar framför någons kamera. Med fullt smink på sig.
En granne här vittnade ju också om hur hon mött Yara i tvättstugan(eller om det var i soprummet?)med full sminkmundering på, men då med denna "sminkmunderingen" utkletad och av tårar och gråt i ansiktet.
Detta var ju knappast en flicka, på då endast 8 år, och som lekt prinsessa i en helt normalfungerande familj, eller hur?
Flickan fick slava i familjen och slavade också med utkletat smink över sitt ansikte?
Vad f- n försiggick här egentligen och i denna "familjen"?
Sexuella övergrepp innefattar mera än att ngn "bara" har blivit penetrerad.
Sverige har inte mist sin oskuld, detta ännu, det är väl vad jag här själv vill tillägga.

Men flickan Yara kämpade emot, det erkännandet skall i vart fall denna flickan Yara ha.
Och vad anbelangar just psykopater och som har nämnts här i tråden så ÄR desamma just så finurliga att dem får omgivningen att framstå som varandes just den sjukliga och den störda.
Yara stod upp, därför skulle också Yara tas ned.
Citera
2014-11-07, 00:20
Medlem
Det har varit och är mycket runt Yara som för mig är obegripligt. Ondskan i ev fimparen/ ev barn och ev kvinnomisshandlaren morbror Rami och knölpåken Madi...

Bioföräldrarna?
Förhörde de sig inte om Yaras MAT, SOVPLATS, HÄLSA/HYGIEN, KAMRATER och liv i övrigt när det skypades var och varannan dag?
Som ansvarsfull/kärleksfull förälder är man lyhörd för sitt barns behov!

Våra s k skyddsnät? Socialtjänst?
Citera
2014-11-07, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Mm, hittade också den bilden efter google- tips från Vresrosen(tror jag visst det var?).
Åtskilliga bilder av nu denna Yara återfinns just med denna Yara sminkad...... OCH i utmanande pose/ i utmanande poser.
En flicka 7 år? 8 år? Och som poserar framför någons kamera. Med fullt smink på sig.
En granne här vittnade ju också om hur hon mött Yara i tvättstugan(eller om det var i soprummet?)med full sminkmundering på, men då med denna "sminkmunderingen" utkletad och av tårar och gråt i ansiktet.
Detta var ju knappast en flicka, på då endast 8 år, och som lekt prinsessa i en helt normalfungerande familj, eller hur?
Flickan fick slava i familjen och slavade också med utkletat smink över sitt ansikte?
Vad f- n försiggick här egentligen och i denna "familjen"?
Sexuella övergrepp innefattar mera än att ngn "bara" har blivit penetrerad.
Sverige har inte mist sin oskuld, detta ännu, det är väl vad jag här själv vill tillägga.

Men flickan Yara kämpade emot, det erkännandet skall i vart fall denna flickan Yara ha.
Och vad anbelangar just psykopater och som har nämnts här i tråden så ÄR desamma just så finurliga att dem får omgivningen att framstå som varandes just den sjukliga och den störda.
Yara stod upp, därför skulle också Yara tas ned.

Som du skriver så innebär sexuella övergrepp mer än penetration så kanske får de några dommar på det.

Angående penetration så kan hon ju blivit tvungen att eventuellt få ta emot lem eller fingrar i andra öppningar än det "traditionella". Araber har en tendens att låta flickor ha oskulden i behåll tills efter giftermålet och då tar de människor oavsett kön i analen. Där har de jämlikhet som pk-ister vurmar om. Kanske bara fingrar , vem vet, det är ju sadister . .
Citera
2014-11-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ramis totala likgiltighet för hur Yara har det ...

är fullständigt förskräckligt!

Förhoppningsvis har han målat in sig själv i ett hörn i sin iver att sätta dit Madi för brottet genom sin detaljerade beskrivning av eftermiddagen och kvällen.

Dom döms båda två mordet. Hoppas jag.

Intressant slutsats. I sin iver att rentvå sig själv har Rami fixat fram bevisning på att Madi har mördat Yara. I syfte att bevisa att han är oskyldig. Men han förstod inte att det är inte han som bestämmer hur saker tolkas, eller hur gärningar beskrivs i svensk domstol. Nu bevisar han att Madi är skyldig, men inte som han planerade; att han själv är oskyldig.

Om han inte hade varit så aktiv med att förbereda sitt eget försvar på brottsplatsen och gjort det yttersta för att styrka att det var Madi som slagit ihjäl Yara, hade det sett bättre ut för honom!

Hade han bara hållt käft, sett både yrvaken och chockad ut, och hänvisat till att han var väck i sitt nätsurfande, haschdimmorna och chattande med en ung kvinnlig bekant, så hade han antagligen klarat sig från att vara medgärningsman till mord. Han hade kunnat blåneka och gjort det svårare för åklagaren. De var ju alla trötta efter att ha varit vakna en hel natt på stationen. Och en arabisk man som vilar sig är ju helt normalt, för att låna Madis vokabulär.

För det är Rami som vidkänner att en dödsmisshandel ägt runt när han skyller på frun. Det hade varit mycket svårt för åklagaren om Rami hade hållit vad han lovat Madi att de skulle säga till polisen. Genom att Rami binder Madi till misshandeln är han medgärningsman enligt åtalet, som garant, om det inte skulle gå att styrka att han också slagit Yara. Men Rami har sett till att Madi inte kommer undan, och sänker sig själv genom detta.

För om domstolen kommer tvivla på att det var Madi ensam som misshandlade Yara så är det i alla fall styrkt att misshandeln skedde i deras bostad när båda var hemma, och att de båda visste att hon var död innan de ringde ambulans. Till och med 3-åringen uppfattade att Yara blev slagen av Madi. Rami är en idiot.
Citera
2014-11-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Som du skriver så innebär sexuella övergrepp mer än penetration så kanske får de några dommar på det.

Angående penetration så kan hon ju blivit tvungen att eventuellt få ta emot lem eller fingrar i andra öppningar än det "traditionella". Araber har en tendens att låta flickor ha oskulden i behåll tills efter giftermålet och då tar de människor oavsett kön i analen. Där har de jämlikhet som pk-ister vurmar om. Kanske bara fingrar , vem vet, det är ju sadister . .

Ja, det är verkligen skillnad på vad som går att styrka i domstol och på vad som skett och det som saken handlar om. De flesta människor uppfattar mer än de vågar visa öppet, då detta fall är så känsligt. Ett felsteg, eller en felaktig formulering och rasistanklagelserna haglar.

Det är en makalös grymhet dessa personer ostört kunnat utsätta en liten flicka för. Det vet de alla, där i Blekinge tingsrätt. Vi får alla hoppas att dessa två barnplågare blir inlåsta så att det kan bli folk av deras egna barn som nu är i tryggt förvar hos vanligt folk. Med en pappa som heter Micke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in