2014-11-06, 18:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det visade du inte eftersom han vid fråga säger att DNA:t måste vara sperma från sexet (som han inte riktigt vet hur det gick till).. Det du visade var ett utklipp som du tror stödde .. ja, vadå egentligen?

Mer än dina egna spekulationer.
Nej, han säger inte det heller. Håll dig till sanningen.
Citera
2014-11-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fanns mer än en droppe blod i bilen faktiskt - att det inte var blod i själva kupén kan ju förklaras med att han förvarade sina blodiga persedlar i bagaget.

Edit:
Jag kan dessutom berätta att blodet sprutar inte när man styckar djur, så jag föreställer mig - utan att ha styckat en människa, att det inte heller sprutar då..om vi förutsätter att människan är död innan styckning.
Kul kommentar till en som är mitt uppe i älgjakten.
Citera
2014-11-06, 18:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Din teori om hur han lyckades med att inte spilla en enda droppe blod i bilen.
Inte en droppe blod i lägenheten

Att man inte hittat något blod i lägenheten är något problematiskt för att hävda att offret mördades där, men det utesluter inte att så är fallet. Frånvaron av blod är inget bevis som säger att offret inte kan ha mördats i lägenheten.

Att tekniker missat spår är i sig kanske inte speciellt troligt, men kan inte generellt uteslutas. Det har funnits tid att städa brottplatsen och förstöra spår. Gärningsmannen kan genom skicklighet eller tur ha undvikit att mordet avsatte större spår. Man kan väl möjligen också tänka sig att attacken visserligen skedde snabbt, men att utgjutandet av blod inte gjorde det.
Citera
2014-11-06, 18:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att man inte hittat något blod i lägenheten är något problematiskt för att hävda att offret mördades där, men det utesluter inte att så är fallet. Frånvaron av blod är inget bevis som säger att offret inte kan ha mördats i lägenheten.

Att tekniker missat spår är i sig kanske inte speciellt troligt, men kan inte generellt uteslutas. Det har funnits tid att städa brottplatsen och förstöra spår. Gärningsmannen kan genom skicklighet eller tur ha undvikit att mordet avsatte större spår. Man kan väl möjligen också tänka sig att attacken visserligen skedde snabbt, men att utgjutandet av blod inte gjorde det.
Att det fanns gott om tid att städa hjälpte inte mycket för det var dåligt städat.
Citera
2014-11-06, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jo du har skrivit att det inte finns någon annan anledning till att sova över hos en kvinna på din hemort och gjorde den jämförelsen. Vad skulle ni annars göra? Spela schack? Jag visade dig det senast igår eller om det var i förrgår. Du får backa, jag orkar inte leta igen och det är bara upprepningar iaf.

Sedan är ju Boden lite av en glesbygd med dåliga kommunikationer om man jämför med tex Sthlm där tunnelbana, pendeltåg, buss går till skillnade mot Boden som bara har buss. Så att missa en buss tex kan vara skäl det med till övernattning.

Om ifrågasättandet av en spekulation kan leda till ett svar som är bättre än en spekulation ska man visst göra det.

Hela denna tråd är just fylld av spekulationer.

Jag tror det är mycket spekulationer, mycket utifrån vad olika skribenter har för personliga kunskaper och erfarenheter.
Jag bli lite mörkrädd när tex. en i övrigt påläst och kunnig person helt plötsligt blandar in airsoftlekar, hur dessa skulle ha påverkat KJ att begå våldshandlingar. Att detta specialintresse skulle kopplas mot diagnoser etc.

Jag säger att detta dåd inte skiljer sig i handling från andra svartsjukedraman (därav dråp) men att efterbrottsbeteendet är grövre. Men det verkar vara en trend, se på styckmordet i Askersund tex...

Men airsoftlekar, serious ? Det är mycket "dåliga" personliga spekulationer nu.
Men jag kanske har massuppfittat?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-11-06 kl. 18:47.
Citera
2014-11-06, 18:52
Medlem
Citat:

Att tekniker missat spår är i sig kanske inte speciellt troligt, men kan inte generellt uteslutas. Det har funnits tid att städa brottplatsen och förstöra spår.möjligen också tänka sig att attacken visserligen skedde snabbt, men att utgjutandet av blod inte gjor Gärningsmannen kan genom skicklighet eller tur ha undvikit att mordet avsatte större spår. Man kan väl de det.
Tror du på KJs skicklighet eller tur.
I lägenheten och i bilen.
Citera
2014-11-06, 18:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En resning är en lång process.

Självfallet ska brott beivras. Men du är säker på KJ:s skuld. Hur har du då kunnat misstänkliggöra AB och AF?

Jag har redan återgett det om AF. Det är flera väldigt märkliga sammanhang, som han inte har kunnat förklara. Varför ska man förbise att KJ har kunnat fått hjälp.
Citera
2014-11-06, 18:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tror du på KJs skicklighet eller tur.
I lägenheten och i bilen.

Bilen är knappast något större problem skicklighetsmässigt att skydda för större mängder blod, så det lär Johansson klarat av utan problem. Han lyckades ju enligt ett scenario där han är skyldig för övrigt inte helt undvika spår.

Lägenheten är ett större problem och jag anser som sagt att det är något problematiskt för scenariot att offret blött där att man inte funnit några spår av detta.
Citera
2014-11-06, 19:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag har redan återgett det om AF. Det är flera väldigt märkliga sammanhang, som han inte har kunnat förklara. Varför ska man förbise att KJ har kunnat fått hjälp.
Den svartsjuke AF skulle hjälpa KJ att döda VB? Nja, det bär inte sannolikhetens prägel, om man uttrycker sig milt.
Citera
2014-11-06, 19:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att det fanns gott om tid att städa hjälpte inte mycket för det var dåligt städat.

Johansson hade tid att skräpa ner igen? Om det inte är för mycket besvär och diskuterats till leda; fanns det något som utesluter att blodsutgjutelsen skedde senare än den eventuella attacken?
Citera
2014-11-06, 19:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bilen är knappast något större problem skicklighetsmässigt att skydda för större mängder blod, så det lär Johansson klarat av utan problem. Han lyckades ju enligt ett scenario där han är skyldig för övrigt inte helt undvika spår.

Lägenheten är ett större problem och jag anser som sagt att det är något problematiskt för scenariot att offret blött där att man inte funnit några spår av detta.
Problemet förminskas inte av att det är svårt att bära ut en hel kropp osett ur lägenheten, och spår av styckning saknas likväl som av mord.
Citera
2014-11-06, 19:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Johansson hade tid att skräpa ner igen? Om det inte är för mycket besvär och diskuterats till leda; fanns det något som utesluter att blodsutgjutelsen skedde senare än den eventuella attacken?
Första meningen, krimteknikern tyckte skiten var gammal. Andra meningen förstår jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in