2014-11-06, 17:02
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den som åklagarna och målsägandebiträdet sopade bort med påståenden som inte var sanna.

Trist. Du får ta med det, i ditt resningsgrundande material du samlar på dig.
Som många redan har sagt, när får vi se din lista på alla falska bevis. KJ sitter fortfarande inne på maxstraff för dråp, är du förvånad?
Citera
2014-11-06, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Trist. Du får ta med det, i ditt resningsgrundande material du samlar på dig.
Som många redan har sagt, när får vi se din lista på alla falska bevis. KJ sitter fortfarande inne på maxstraff för dråp, är du förvånad?
Ja, jag blev mycket förvånad över brottsrubriceringen. Är du förvånad över att AF och AB inte har synats noggrannare?
Citera
2014-11-06, 17:36
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ja, jag blev mycket förvånad över brottsrubriceringen. Är du förvånad över att AF och AB inte har synats noggrannare?

Att ingen resning skedde förstår jag mycket väl. Nej jag är inte speciellt förvånad att dom utgick ifrån att KJ var ensam GM. Han satte sig själv i skiten rejält. Efter förutsättningarna som fanns, så har dom gjort det bra. Även om jag tycker det finns mer att önska kring en del händelser och beslut. Det viktigaste måste ändå vara att KJ får sitt straff. Man ska inte kunna mörda och stycka någon och sedan komma undan med det. Det håller nog dom flesta med mig om (Även du)
Senast redigerad av henkess 2014-11-06 kl. 17:39.
Citera
2014-11-06, 17:47
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja mycket! Fast visserligen när stolpskott som inte förmår ta till sig fakta är inblandade kan allt möjligt knasigt och felaktigt inträffa.

Man kan fråga sig, är du rätt person för att kalla folk stolpskott. Vilka fakta har du på lager?
Citera
2014-11-06, 17:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Att ingen resning skedde förstår jag mycket väl. Nej jag är inte speciellt förvånad att dom utgick ifrån att KJ var ensam GM. Han satte sig själv i skiten rejält. Efter förutsättningarna som fanns, så har dom gjort det bra. Även om jag tycker det finns mer att önska kring en del händelser och beslut. Det viktigaste måste ändå vara att KJ får sitt straff. Man ska inte kunna mörda och stycka någon och sedan komma undan med det. Det håller nog dom flesta med mig om (Även du)
En resning är en lång process.

Självfallet ska brott beivras. Men du är säker på KJ:s skuld. Hur har du då kunnat misstänkliggöra AB och AF?
Citera
2014-11-06, 18:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
FUP 1900-1901

F2: Du står upp och…och vilken position har hon då?
H: Stående…ja, men hon är någonstans där nere.
F2: Om hon stå…
H: På knä antar jag.
F2: Framför dig?
H: Ja, jag vet inte.
F2: Okej.
H: Antagligen för det skulle vara lite kon…knäppt om hon stod baki mig.
F2: Det kan vara lite problematiskt, ja.
H: Ja
F2: Tog hon det i munnen eller…?
H: Nej, inte vad jag minns. Jag drog ju…hon gillar ju in…hon gillade inte att få det i munnen
så då…jag försökte väl dra ut den så fort jag kunde antar jag. Jag vet inte.
F2: Okej.

Jag efterfrågar de falska bevis som du hävdade att åklagaren lade fram mot honom i rättegången och du ger mig en bit av ett förhör ur Fup.

Skojar du eller?
Citera
2014-11-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Så du tror att om det inte hade varit för de fel du räknat upp vid olika tillfällen så hade killen med mordoffrets blod i bilen framstått som trovärdig i sina långrandiga berättelser hos ledamöterna i tingsrätten och hovrätten?

Du vet vad jag tror och hävdar: Blodet fällde avgörandet, men Kristoffer band massa ris på sin egen rygg med sitt struntprat och osannolika påståenden i både förhören hos polisen och tingsrätten. Ingen annan än han själv satte krokbenet. Dina grejer är oväsentliga detaljer som saknar all betydelse i helhetsbedömningen. Den helhetsbedömningen du inte vill eller kan göra.
Din teori om hur han lyckades med att inte spilla en enda droppe blod i bilen.
Inte en droppe blod i lägenheten
Citera
2014-11-06, 18:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag efterfrågar de falska bevis som du hävdade att åklagaren lade fram mot honom i rättegången och du ger mig en bit av ett förhör ur Fup.

Skojar du eller?
Nej, det CarlJanne75 svarade på var det här:
Citat:
Jo, det gör han - han säger att han la satsen på hennes ben vid det påstådda sexet då hon sms:ade...

Läs förhören.
Och visade att ditt inlägg var osant.
Citera
2014-11-06, 18:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det CarlJanne75 svarade på var det här:
Och visade att ditt inlägg var osant.
Nej, det visade du inte eftersom han vid fråga säger att DNA:t måste vara sperma från sexet (som han inte riktigt vet hur det gick till).. Det du visade var ett utklipp som du tror stödde .. ja, vadå egentligen?

Mer än dina egna spekulationer.
Citera
2014-11-06, 18:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nyktra till nu.
Quarrel har hävdat att åklagaren stödde sig på falsk bevisning - jag vill ha en lista/redogörelse för vilken bevisning som var falsk. Något Quarrel konsekvent vägrar att lägga fram.

Quarrel anklagar i det påståendet åklagare och/eller utredande polis för brott. Eftersom han gör det bör han kunna visa belägg för det han säger.
Citera
2014-11-06, 18:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Din teori om hur han lyckades med att inte spilla en enda droppe blod i bilen.
Inte en droppe blod i lägenheten
Det fanns mer än en droppe blod i bilen faktiskt - att det inte var blod i själva kupén kan ju förklaras med att han förvarade sina blodiga persedlar i bagaget.

Edit:
Jag kan dessutom berätta att blodet sprutar inte när man styckar djur, så jag föreställer mig - utan att ha styckat en människa, att det inte heller sprutar då..om vi förutsätter att människan är död innan styckning.
Senast redigerad av micro113 2014-11-06 kl. 18:32.
Citera
2014-11-06, 18:34
Medlem
Citat:
Quarrel har hävdat att åklagaren stödde sig på falsk bevisning - jag vill ha en lista/redogörelse för vilken bevisning som var falsk. Något Quarrel konsekvent vägrar att lägga fram.

Quarrel anklagar i det påståendet åklagare och/eller utredande polis för brott. Eftersom han gör det bör han kunna visa belägg för det han säger.
Och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in