Mer funderingar
1 Yara har gjort Madi arg.
Min spontana fråga är. Hur då?. Oftast även när det handlar om psykiga människor (jag kallar Madi för det) måste något hända för att vansinnet ska börja. I detta fall att hon slog Yara och allt hon kan ha gjort.
Så frågan är, vad kan ha hänt? Hade Yara med sig meddelande om att skolan ville göra hembesök? Blev Madi sur för att Yara kanske var på gott humör? Sade Yara något som Madi blev rasande över? Många frågor men inga förnuftiga svar. Det enda Madi gör i förhören är en massa svamlande och "tycka synd om mig" prat. En del kan kanske bero på dålig tolk som inte översätter rätt, det vet man inget om men ändå.
2 Madi hemma och städa.
Med tanke på bilderna i Tekniska Protokollbilagan från lägenheten är det svårt att tro att någon städat lägenheten på väldigt länge. Så uppställt i köket t.ex brukar det nog inte bli på en dag. En massa reklamblad på golvet obäddad säng och allmänt stökigt. Man kan verkligen undra om Madi, som gått hemma hela tiden, inte haft tid att städa.
Har sett samma typ av stökig lägenhet i fallet med Alexander Åhman som blev kidnappad. Tänkte då på lägenheten som han som delade ut reklam hade. Också ett riktigt skitigt ställe.
Avslutningsvis hade jag en video som jag filmade i början av maj utanför huset där Yara dog. Man ser en massa leksaker och grejer som folk lämnat. Jag lämnade också en liten pryl där.
https://www.youtube.com/watch?v=ZQHDnbB946E