2014-11-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Deras barn var ju också där. Så det måste inte vara Yara.

Funderade på det. Nu är det bara några ord det handlar om. Samtidigt är det inte svårt att tekniskt lokalisera var ljudet kom ifrån och det kanske utesluter barnen.

Vad jag inte riktigt förstår är varför det skulle förändra så mycket. Möjligtvis styrker det både A och Rs historia om att hon levde i duschen vid de s.k. upplivningsförsöken.
Citera
2014-11-06, 15:57
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jao den kan du läsa här. Hoppas dock på teamblekinges ljudband.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=105&grupp=21060&artikel=6 010122

http://live.bltsydostran.se/Event/Yararattegangen_dag_2?Page=3

Jag hoppas också på Team Blekinges insats vad gäller ljudupptagningarna.

Kan man höra förhöret med rättsläkare Sophia Neringer, månne?

Det går knappast att se bilder på en ljudupptagning, eller är ljudupptagningen också sekretessbelagd?
Citera
2014-11-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
Pappan fick inte närvara idag på rättegången pga hot riktade mot de misstänkta?
Källa?
Citera
2014-11-06, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Så kan det mycket väl vara. Att ta sig hit och ange som orsak att "släkten" ogillade paret. Vad kan sedan vara mer perfekt anknytningsskäl än att ha man och ett spädbarn kvar i "helvetet".

Då kunde Amani minsann vara borta från sin son i nio månader (om hon nu var här hela tiden...).
Jag tror snarar att Rami och Adnan vistades illegalt i Sverige under dessa nio månader. I förhör säger Amani att hon o Rami kom hit samtidigt.
Citera
2014-11-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror snarar att Rami och Adnan vistades illegalt i Sverige under dessa nio månader. I förhör säger Amani att hon o Rami kom hit samtidigt.
Allt är möjligt, men konstigt i så fall att de inte sökte asyl som barnfamilj. Vad jag vet så har inga barnfamiljer utvisats till just Gaza.
Citera
2014-11-06, 16:20
Medlem
...kanske det eventuella Yara-ljudet var en inspelning med tidigare datum, som lagts på för att lyckas med övertygande bevisning?
Citera
2014-11-06, 16:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
OM det är Yaras röst på första filmen, kan det då vara så att Rami, under den korta stund han slutade filma, kvävde flickan med kudden? Varför lät han annars inte filmen gå? Kan det vara vad Amani hotar med att avslöja? I så fall kan hon säkert också se sig själv som oskyldig till mordet och verkligen tro på att hon försökt rädda Yara där i duschen. Skulle också kunna förklara hennes frågor i förhören om vad som var den egentliga dödsorsaken?

Som jag uppfattade det så smög han då han filmade. Även vid duschen så hade han kameran vid höften. Nej, han kvävde inte Y med en kudde det har jag svårt att tro.

Hon förklarar sitt hot i förhör. Det handlar mer om att om han skiljer sig från henne så skulle hon bla bla. Hon är paranoid och tror det är en komplott och att han vill skilja sig. Dom som säger saker är också lögnare och med i den här komplotten.
Hon tycker det är en mardröm, men FL säger dags att vakna nu då och berätta. Hon tiger vilket indikerar på att hon faktiskt är skyldig,. Möjligen tänkte hon inte att flickan skulle dö då hennes raseri gick över gränsen. Men hon säger att R dricker alkohol och röker cannabis och att han inte är religiös. Det går inte att få ett vettigt ord ur den här häxan.

Nej, det talar emot Amani hennes DNA och pojkens samt Y på kaveln. Sen hennes avtryck i klädkammaren. Båda fötterna om jag inte minns fel. Henne son vad han säger osv.
Det blir nog svårt att få henne helt oskyldig. Det spelar ingen roll om Y hörs på filmen enligt mig det är sånt försvaret kör med för att röra runt. Han säger finns inga bevis mot min klient också.

Hon hade behövt förklara sig och redogöra betydligt mer det rör sig om många timmar som hon inte kan redogöra för. Sen ljuger hon uppenbart och säger att R inte är hemma då hon duschar Y, men det är ju han som filmar. Det går inte ihop alls.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-11-06 kl. 16:35.
Citera
2014-11-06, 16:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Har för mig att Hamas-farbrorn heter Mohammed, men ska kolla lite. Ashour med lite olika stavningar, ä en stor klan. Alnajjar också. Dessutom ingifta med varann. Yaras mamma och pappa är kusiner.

Därav kan man inte utesluta att Yara var ämnad för morbrodern. R pratar om henne som "den andra kvinnan".
Citera
2014-11-06, 16:37
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Som jag uppfattade det så smög han då han filmade. Även vid duschen så hade han kameran vid höften. Nej, han kvävde inte Y med en kudde det har jag svårt att tro.

Hon förklarar sitt hot i förhör. Det handlar mer om att om han skiljer sig från henne så skulle hon bla bla. Hon är paranoid och tror det är en komplott och att han vill skilja sig. Dom som säger saker är också lögnare och med i den här komplotten.
Hon tycker det är en mardröm, men FL säger dags att vakna nu då och berätta. Hon tiger vilket indikerar på att hon faktiskt är skyldig,. Möjligen tänkte hon inte att flickan skulle dö då hennes raseri gick över gränsen. Men hon säger att R dricker alkohol och röker cannabis och att han inte är religiös. Det går inte att få ett vettigt ord ur den här häxan.

Nej, det talar emot Amani hennes DNA och pojkens samt Y på kaveln. Sen hennes avtryck i klädkammaren. Båda fötterna om jag inte minns fel. Henne son vad han säger osv.
Det blir nog svårt att få henne helt oskyldig. Det spelar ingen roll om Y hörs på filmen enligt mig det är sånt försvaret kör med för att röra runt. Han säger finns inga bevis mot min klient också.

Ja, jag har också hävdat att sannolik döms åtminstone hon för mord. Att hennes advokat påstår att det inte finns bevis blir bara löjligt. Det är visserligen hans jobb att säga så men allt pekar mot henne. Dessutom är hon inte det minsta ledsen över att yara är död.

Det är märkligt att ingen tycks varit intresserad av att fastställa tiden för när hon dog.
Citera
2014-11-06, 16:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, jag har också hävdat att sannolik döms åtminstone hon för mord. Att hennes advokat påstår att det inte finns bevis blir bara löjligt. Det är visserligen hans jobb att säga så men allt pekar mot henne. Dessutom är hon inte det minsta ledsen över att yara är död.

Det är märkligt att ingen tycks varit intresserad av att fastställa tiden för när hon dog.

Nej, en egotrippad smått sjuklig människa är det. Hon vill gärna ge Ys föräldrar ett nytt barn.
Som hon ska föda då, och för att gottgöra att hon brast i ansvaret. Hon är verkligen otäck.

FL har verkligen försökt få henne att prata. Och genom att spela upp vad R säger om henne, och smutsa till det rejält. Men hon pratar inte ändå utan är hysterisk. Hon har inget gjort och inte R heller.
Hon försökte väcka Y bara. Sen de här 13 brotten på handen fanns inte på städdagen, men hon fattade inte det. En mangel hade läkaren sagt va en liknelse om Ys ben. Alltså typ som körda genom en mangel. Förvånad är hon dock över att dom läst hennes meddelande till R i de olika böckerna.
Sen har hon svårt att vara ensam och vill ha kvinnligt sällskap i sin cell. Well på Hinseberg är dom nog mer än gärna sällskapliga.

Tror inte dom kan fastställa tiden för då Y dog.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-11-06 kl. 16:46.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Allt är möjligt, men konstigt i så fall att de inte sökte asyl som barnfamilj. Vad jag vet så har inga barnfamiljer utvisats till just Gaza.
Hon sökte väl på anknytning till familj i sverige? De tog väl det skäl de ansåg vara säkrast o bäst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Därav kan man inte utesluta att Yara var ämnad för morbrodern. R pratar om henne som "den andra kvinnan".
Fick en känsla av att det var mer ett uttryck för hur Amani såg henne. Och det tror jag han gör för att betona att kvinnosaker är nåt han inte bryr sig om. En vanlig manlig attityd att lämna över hem och barn till kvinnorna, bara sönerna får männens uppmärksamhet, i synnerhet efter 4-5 årsåldern. Fisket med sonen är ett tecken på det. Jag tror inte på pedofilspåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in