2014-11-05, 17:16
Medlem
Här kommer nästa del av Ramis förhör.

http://minfil.org/i7P2g3b7b8/Rami_Forhor_02.pdf
Citera
2014-11-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Du vet väl att det var två ambulanser som kom till platsen? Så det var nog den ambulansen som kom lite senare med narkossjuksköterskan som såg Sami.

Ja det vet jag! men förhöret var med Toni en av de första som kom fram till platsen och den som var först fram till flickan.
Citera
2014-11-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Ja, än så länge finns det inte mycket annat än irrationalitet bland de inblandade. Madis största misstag är att inte prata.

Dessvärre är det många av vittnesmålen som känns en gnutta efterhandskonstruerade. Då menar jag inte att de gjort de medvetet utan för att de så himla gärna vill bidra med något. Både bland vuxna och barn.

En del av förhören är bedrövligt utförda. Ramis förhör t.ex

Jag känner också att förhören med barnen inte ger något av värde (men det kan man ju inte veta innan dom gjorts). Jag bortser från dom helt.

När det gäller förhören med Rami så får vi väl i rättvisans namn säga att visste inte polisen vad dom vet idag. Men det jag sett hittills är beklämmande från både förhörsledare och tolkar eftersom rättssäkerheten hotas.
Citera
2014-11-05, 17:29
Medlem
sylvialikenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Äntligen! Tack så hemskt mycket!

Fruktansvärt inkompetent förhör. Rami glider runt hela tiden, lämnar olika uppgifter om när han upplever att Yara är död, inte ett ord om den pågående chatten, noll tidsuppfattning, ingen klar bild av skeendet förmedlas, enkom förvirring. Rami drar också upp sexuella aspekter på Yara på eget bevåg vilket inte följs upp alls.
Tolken är så horribel att man blir förbannad. Förhörsledaren är helt bortkollrad och kan inte styra upp kaoset.

En episk katastrof till förhör. Är detta allt? Inga fler förhör gjorda? Fan förhören med grannar och folk i perifirin är betydligt mer seriösa och noggranna. Med tanke på hur diffust Rami presenterar skeendet har han uppenbarligen mycket att dölja.

EXAKT!!!!!
Citera
2014-11-05, 17:31
Medlem
Rami Förhör del 3

http://minfil.org/kbPbg6b2b0/Rami_Forhor_03.pdf
Citera
2014-11-05, 17:37
Medlem
Frixys avatar
Puh, har nu hunnit ifatt med alla inlägg.

Jag har reagerat på några saker som verkar ha betydelse för de inblandades karaktärer:

I förhöret med Mohammed Alnajjar berättar han om att han när han fick reda på att Rami var föreslagen som god man så var hans kommentar inte var den borde vara tycker jag dvs "Javisst självklart vill vi att Yaras morbror som älskar henne ska ha ansvaret för henne". Istället ger han följande ambivalenta svar:"Med tanke på att du är en domstolsman, eftersom ni har möjligheten att kolla upp personer, tycker du att Rami är en lämplig person för att vara en god man?" Tycker verkligen att detta visar att Mohammed egentligen var högst tveksam till Rami.

Lite senare i förhöret när han talar om Rami: "Han är godhjärtat, men han är den typ som lätt kan överge en vän. Om han och en till har bestämt sig för att göra någonting, tex begå ett brott eller någonting, och så under färden dit så händer det någonting så är han inte lojal och då överger han bara och släpper och sticker." Begå ett brott?? Vad var det för exempel att välja??

Det sista som gör att det kliar lite av obehag är när Rami talar om mordkvällen.

"Jag kom hem, jag gjorde sallad, jag stekte fisken och åt. Ja, och sen gick jag till sovrummet och pratade med min fru. Vi har haft det lite trevligt en halvtimme och då frågade jag om hon ska duscha eller vill hon ligga kvar för jag ska sova en stund."

Här tycker jag att anledningen till Amanis dusch framgår tydligt. Man duschar inte på eftermiddagen efter att ha haft ett trevligt samtal med sin man i sovrummet en halvtimme. De hade sex! Vad gjorde de minsta små barnen under tiden då undrar jag? En 1,5-åring lämnar man inte en halvtimme. Man har heller inte så stora barn som åskådare till sexuella aktiviteter. Eller är det en "kulturfråga"?
Citera
2014-11-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Det var vi inne på tidigare, en hel del av det de försökte stjäla på Coop är ju just sånt som går att sälja i en hårsalong.
Men var det verkligen ett barn med på Coop i Landskrona? Var det inte bara på Willys i Karlskrona?

Du har rätt i att det var länge sedan vi diskuterade saken i tråden.

Är det någon som kommer ihåg om det var på COOP eller Willys båda käringarna stal, och hade med sig en liten flicka som skulle hjälpa till eller läras upp att stjäla?

Tar man reda på vilken flicka det var som stal, så vet man om uppgifterna stämmer, om när Yara kom till Sverige. En sak myndigheterna borde gå till botten med. För vi kan inte ha fler flickor ur denna klan som går runt och snattar och stjäl.

Jag har COOP och Willys nära mig, och därför trodde jag det var COOP för de har den slags krafs som stals. Willy där jag bor är mer en mataffär.
Citera
2014-11-05, 17:41
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Fick initialt samma känsla men jag har sett några sådana här bilder på häktade personer och ibland undrar man om det är samma person som innan gripandet.

Hon ser så väldigt tom ut i sitt ansiktsuttryck och situationen också påverkar kroppshållningen, bara en tanke.

Att klä av sig och bli synad och fotograferad kan ju göra att hon stänger av? Förnedrande för henne?
Citera
2014-11-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Det är många att hålla reda på här men nu tror jag du har blandat ihop de i tråden tidigare diskuterade familjerna som har anknytning till Amani.

Men vilka är vilka då, om jag blandar ihop dem?

Vem var den kvinna som var med Madi när hon stal, och vem hälsade hon på den sista veckan i Yaras liv?
Citera
2014-11-05, 17:44
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Ja det vet jag! men förhöret var med Toni en av de första som kom fram till platsen och den som var först fram till flickan.
.....och att Sami heter Sandberg i efternamn? Jag har inte alls uppfattat en tredje man i lägenheten av vad jag har läst.
Citera
2014-11-05, 17:45
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
habibi säger man till manliga, habibti till kvinnliga. Bahebak (älskar dig) till manliga och bahebek till kvinnliga (älskar dig)

Habibati är till flera (älsklingar, oavsett kön)

Så hur tolkar du vad sonen säger?
Citera
2014-11-05, 17:46
Medlem
Emzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag försvarar inte gärningsmännen, däremot tror jag att det är just 2 stycken gärningsmän, jag tror inte att den ena var passiv, utan att båda var aktiva i misshandeln.

Sen är det ju som så att det är inget enskilt slag mot huvudet eller hugg som har dödat Y, utan kroppen var helt tilltygad och hon kan ha kvävts av emboli. Barn kan ju överleva att bli påkörda, men Y har fått utstå så mycket så att hennes kropp kanske inte orkade mer (däremot så finns ju möjligheten att hade de ringt ambulans innan hon dog så hade hon säkert kunnat överleva, men då hade hon ju också kunnat berätta sanningen om gärningsmännen! )

Ja misshandeln var överjävlig, hela hennes liv med gärningsmännen var överjävligt.

Tror du har huvudet på spiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in