2014-11-05, 16:40
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Men enligt vad Yara sagt till kamraterna så var Rami den som slog hårdast och som dunkade hennes huvud i väggen och dunkade ännu hårdare om hon skrek...

Han kan mycket väl ha slagit HÅRDAST, men det behöver inte betyda att han har slagit lika OFTA eller LÄNGE som Amani.

Jag har inte läst "...som dunkade hennes huvud i väggen och dunkade ännu hårdare om hon skrek..." Vilket vittne var det?
Citera
2014-11-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Äntligen! Tack så hemskt mycket!

Fruktansvärt inkompetent förhör. Rami glider runt hela tiden, lämnar olika uppgifter om när han upplever att Yara är död, inte ett ord om den pågående chatten, noll tidsuppfattning, ingen klar bild av skeendet förmedlas, enkom förvirring. Rami drar också upp sexuella aspekter på Yara på eget bevåg vilket inte följs upp alls.
Tolken är så horribel att man blir förbannad. Förhörsledaren är helt bortkollrad och kan inte styra upp kaoset.

En episk katastrof till förhör. Är detta allt? Inga fler förhör gjorda? Fan förhören med grannar och folk i perifirin är betydligt mer seriösa och noggranna. Med tanke på hur diffust Rami presenterar skeendet har han uppenbarligen mycket att dölja.

Notera datumet, det är ett första förhör. Kommer bli bättre med tiden!
Citera
2014-11-05, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Han kan mycket väl ha slagit HÅRDAST, men det behöver inte betyda att han har slagit lika OFTA eller LÄNGE som Amani.

Jag har inte läst "...som dunkade hennes huvud i väggen och dunkade ännu hårdare om hon skrek..." Vilket vittne var det?

Ett barnvittne som ska ha hört detta från Yara. Men det kan ju ha talats en del om Yara bland barnen, allt behöver inte stämma. Dock finner jag det inte direkt otroligt om det var så heller.
Citera
2014-11-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jo men jag menar tekniskt. Rent tekniskt. Nu dog hon av en skada men kunde lika gärna dött av någon annan skada från den aktuella kvällen. Alltså hade hon inte dött av emboli så hade hon dött av någon annan skada från den sista misshandeln? Är en fråga annars förstår jag att man kan ha tur eller otur under olika grader av misshandel/påkörd mm.

Edit/Det är GMs uppsåt jag är ute efter. Går det att använda detta övervåld mot en (försvagad eller inte) åttaåring utan att uppsåtet är att döda?

Du har helt rätt i det du skriver, och dina frågeställningar är väldigt intressanta.

Jag hoppas att vi får klarhet i vad som har hänt, och om jag får inflika en tanke i din sista fråga så tänker jag att man kan bara bruka ett sådant våld mot ett barn om man är likgiltig inför dess liv och hälsa (eller aktivt vill ta barnet av daga).
Citera
2014-11-05, 16:50
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Misshandlade barn brukar vara rätt ensamma.

Varför utgå från att Rami talar sanning i förhören? Det brukar varken han eller Madi göra.

Jag har precis läst förhöret med Rami.
Jag har fortfarande inte tillgång till Madis förhör.

Tycker du det är konstigt att jag skriver ner mina reflektioner utifrån vad jag fått reda på hittils? Jag börjar med att utgå från att de talar sanning. Det är väl inte förrän jag läst allt som jag kan börja spekulera i vem som ljuger.

Det blir väl inte mer logiska tankar för att börjar med att utgå från att alla ljuger?

Jag tror man har olika infallsvinklar på saker o ting.
Citera
2014-11-05, 16:52
Bannlyst
Citat:
Jag har precis läst förhöret med Rami.
Jag har fortfarande inte tillgång till Madis förhör.

Tycker du det är konstigt att jag skriver ner mina reflektioner utifrån vad jag fått reda på hittils? Jag börjar med att utgå från att de talar sanning. Det är väl inte förrän jag läst allt som jag kan börja spekulera i vem som ljuger.

Det blir väl inte mer logiska tankar för att börjar med att utgå från att alla ljuger?

Jag tror man har olika infallsvinklar på saker o ting.

Nej så är det.

Är väldigt intresserad av Madis förhör. Men jag tror att de kommer vara helt irrationella och att hon inte kommer att ha sagt mycket vettigt eller realistiskt, tyvärr.
Citera
2014-11-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Andra har lekt med hennes könsorgan i Gaza är alltså tidigare sagt av Y. Så dina slutsatser är både befängda och totalt ovidkommande för fallet då det gäller fakta. Var i åtalet finns övergrepp med?
Det finns inte ens en misstanke utan är en ren trådsanning som inte har underlag utan är byggt på en ren fantasi.

Åtalet handlar om mordet eller dödsmisshandeln.

Allt omkring bevisar bara vilken utsatt situation flickan levde under, men inget man kan sätta dit någon för rättsligt. Vi får också en bild av hur taffligt förhören görs i Karlskrona, och det belyser hur onödigt tung åklagarens bevisbörda är.

Det finns ingen som kan ge ett vittnesmål på att de sett någon misshandla Yara. Det som de alla berättar är att de sett att Yara var misshandlad och hade skador. De har sett Yara plågas men de tog aldrig reda på vem som plågade henne.

Släkten i Landskrona ljuger om att de skulle veta något eller att de sett Yara förut. Tycker inte du att det indikerar att den "präktiga" släktingens eget barn, var det barn som var med på stöldräden på COOP? Eftersom käringen inte sett Yara förut.

En fråga: borde inte soc utreda den familjen, där morsan stjäl med sin dotter, typ hårtänger och krafs, trots att de äger en hårsalong?
Citera
2014-11-05, 17:00
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Notera datumet, det är ett första förhör. Kommer bli bättre med tiden!

Håller tummarna för det!
Citera
2014-11-05, 17:06
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Nej så är det.

Är väldigt intresserad av Madis förhör. Men jag tror att de kommer vara helt irrationella och att hon inte kommer att ha sagt mycket vettigt eller realistiskt, tyvärr.

Ja, än så länge finns det inte mycket annat än irrationalitet bland de inblandade. Madis största misstag är att inte prata.

Dessvärre är det många av vittnesmålen som känns en gnutta efterhandskonstruerade. Då menar jag inte att de gjort de medvetet utan för att de så himla gärna vill bidra med något. Både bland vuxna och barn.

En del av förhören är bedrövligt utförda. Ramis förhör t.ex
Citera
2014-11-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Allt omkring bevisar bara vilken utsatt situation flickan levde under, men inget man kan sätta dit någon för rättsligt. Vi får också en bild av hur taffligt förhören görs i Karlskrona, och det belyser hur onödigt tung åklagarens bevisbörda är.

Det finns ingen som kan ge ett vittnesmål på att de sett någon misshandla Yara. Det som de alla berättar är att de sett att Yara var misshandlad och hade skador. De har sett Yara plågas men de tog aldrig reda på vem som plågade henne.

Släkten i Landskrona ljuger om att de skulle veta något eller att de sett Yara förut. Tycker inte du att det indikerar att den "präktiga" släktingens eget barn, var det barn som var med på stöldräden på COOP? Eftersom käringen inte sett Yara förut.

En fråga: borde inte soc utreda den familjen, där morsan stjäl med sin dotter, typ hårtänger och krafs, trots att de äger en hårsalong?
Det var vi inne på tidigare, en hel del av det de försökte stjäla på Coop är ju just sånt som går att sälja i en hårsalong.
Men var det verkligen ett barn med på Coop i Landskrona? Var det inte bara på Willys i Karlskrona?
Citera
2014-11-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det är många att hålla reda på här men nu tror jag du har blandat ihop de i tråden tidigare diskuterade familjerna som har anknytning till Amani.
Citera
2014-11-05, 17:16
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ja, än så länge finns det inte mycket annat än irrationalitet bland de inblandade. Madis största misstag är att inte prata.

Finns stor risk att Madi tror Rami kommer hålla sig till den överenskomna storyn om att Yara fått sina skador innan hon kom hem.
Blir intressant att se hur hon reagerar när hon inser att Rami golat ut henne från första stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in