2014-11-05, 14:49
Medlem
Iobberknolls avatar
Jag tittar på bilderna av de misstänkta. Skulle jag träffa Amani Madi på stan skulle min första tanke vara att hon hade någon form av missbruk. Det går inte att dölja, inte ens om hon var välklädd, hade god hållning och blev bra på bild. Det är något som inte stämmer med henne, och det syns.

http://minfil.org/ZcO1g9b4ba/foton_Pa_Misstankta.pdf
Citera
2014-11-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Kan va, men tror inte så mkt på det. Tror snarare att hon VET hur hon ska se ut och bete sig i tron om att bli betrodd med nedstämdhet osv.. För av alla rapporter från sjukvårdspersonal och granne så verkade hon inte det minsta berörd av hela scenariot. Alla kan se deprimerade ut på bild, men inte behöver de vara det. En sån person som hon och maken är så kan de anta alla möjliga personligheter.

Om man tror att Madi fejkar depression och psykisk kollaps så måste man ju dels tro att hon är en skådespelerska i Oscarsklass och dessutom hitta ett vettigt motiv till att hon har ihjäl Yara. Om hon bara velat bli av med flickan så finns det ju massor av "smartare" sätt att göra det på än att slå ihjäl henne med en kavel i sitt eget hem och sen spela galen.
Jag ser inget fejk.
Madis tillstånd gör Ramis skuld värre. Han levde i totalt kaos och var den ende som hade full insyn. Han borde ha tagit flickan därifrån och sett till att Madi kom under vård/medicinering.
Han riskerade även sina söners liv när han reste bort/satt och chattade/rökte på.
Att han, förutom total känslokyla, också var våldsam finns det väl heller inget tvivel om.
Citera
2014-11-05, 15:01
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Om man tror att Madi fejkar depression och psykisk kollaps så måste man ju dels tro att hon är en skådespelerska i Oscarsklass och dessutom hitta ett vettigt motiv till att hon har ihjäl Yara. Om hon bara velat bli av med flickan så finns det ju massor av "smartare" sätt att göra det på än att slå ihjäl henne med en kavel i sitt eget hem och sen spela galen.
Jag ser inget fejk.
Madis tillstånd gör Ramis skuld värre. Han levde i totalt kaos och var den ende som hade full insyn. Han borde ha tagit flickan därifrån och sett till att Madi kom under vård/medicinering.
Han riskerade även sina söners liv när han reste bort/satt och chattade/rökte på.
Att han, förutom total känslokyla, också var våldsam finns det väl heller inget tvivel om.

Jag försvarar inte Rami på ngt sätt snarare tvärtom, hoppas han döms för det han gjort. Jag tror inte att han är en nertryckt liten kissemisse som värnar om kvinnors och barns rättigheter, som han så fint vill påstå. Han vet att i sverige så vill velourkärringar höra just så fina tankar av en man från mellanöstern. Han vet hur han ska linda alla runt sitt finger. Han är skyldig och skyldig till att ha struntat i Yara samt att han själv misshandlat flickan.

Ja, jag vet inte jag anser henne spela teater, sen om det är oscarspris eller inte låter jag det vara. Har tyvärr sett tillräckligt mkt teater av människor som skulle platsa på bästa teatern med sina historier och kroppsspråk.

Jag tror mer som jag sa innan att de slog Yara bägge två den dagen, när de sen insåg vad de gjort så tyckte dom "nej, fan det här går inte, vi gör slut på henne, sen säger vi att hon kom hem så". Men där slutade Rami vara med i komplotten, han räddar sitt eget skinn genom att filma och uttala de orden i duschen "hur kan man göra så".. Amani svara ju ngt liknande med att de ska hålla ihop.

För Rami tror jag att Amani var hans biljett till sverige, sen sket det sig när de fick Yara. För skilda kvinnor är inte högt värderade i såna länder. En kvinna som skiljer sig är det ngt fel på enligt såna kulturer, ALDRIG fel på mannen och därför skiljer sig kvinnan. Det är alltid kvinnans fel. Sen att hon varit gift innan betyder att hon inte var oskuld, vilket värderas högst, för ingen vill ju ha en besudlad kvinna. Ja de lever fortfarande så där nere i mellanöstern.

Kanske därför de inte ville att Rami skulle gifta sig med henne? Hon var ju ingen oskuld.
Citera
2014-11-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag tittar på bilderna av de misstänkta. Skulle jag träffa Amani Madi på stan skulle min första tanke vara att hon hade någon form av missbruk. Det går inte att dölja, inte ens om hon var välklädd, hade god hållning och blev bra på bild. Det är något som inte stämmer med henne, och det syns.

http://minfil.org/ZcO1g9b4ba/foton_Pa_Misstankta.pdf

Fick initialt samma känsla men jag har sett några sådana här bilder på häktade personer och ibland undrar man om det är samma person som innan gripandet.

Hon ser så väldigt tom ut i sitt ansiktsuttryck och situationen också påverkar kroppshållningen, bara en tanke.
Citera
2014-11-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag försvarar inte gärningsmännen, däremot tror jag att det är just 2 stycken gärningsmän, jag tror inte att den ena var passiv, utan att båda var aktiva i misshandeln.

Sen är det ju som så att det är inget enskilt slag mot huvudet eller hugg som har dödat Y, utan kroppen var helt tilltygad och hon kan ha kvävts av emboli. Barn kan ju överleva att bli påkörda, men Y har fått utstå så mycket så att hennes kropp kanske inte orkade mer (däremot så finns ju möjligheten att hade de ringt ambulans innan hon dog så hade hon säkert kunnat överleva, men då hade hon ju också kunnat berätta sanningen om gärningsmännen! )

Ja misshandeln var överjävlig, hela hennes liv med gärningsmännen var överjävligt.

Jo men jag menar tekniskt. Rent tekniskt. Nu dog hon av en skada men kunde lika gärna dött av någon annan skada från den aktuella kvällen. Alltså hade hon inte dött av emboli så hade hon dött av någon annan skada från den sista misshandeln? Är en fråga annars förstår jag att man kan ha tur eller otur under olika grader av misshandel/påkörd mm.

Edit/Det är GMs uppsåt jag är ute efter. Går det att använda detta övervåld mot en (försvagad eller inte) åttaåring utan att uppsåtet är att döda?
Senast redigerad av VemKom 2014-11-05 kl. 15:07.
Citera
2014-11-05, 15:13
Medlem
Klarabella79s avatar
Väldans svårt att förstå vad Rami säger i polisförhöret. Trodde att man hade en tolk för att förenkla det hela, men tolken verkar ju inte kunna det svenska språket själv? Massa oklarheter som inte ens går att översätta så man förstår.. Angående duschen, skända, annan kvinna och könsorgan i gaza?

Någon som kan översätta?
Citera
2014-11-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jo men jag menar tekniskt. Rent tekniskt. Nu dog hon av en skada men kunde lika gärna dött av någon annan skada från den aktuella kvällen. Alltså hade hon inte dött av emboli så hade hon dött av någon annan skada från den sista misshandeln? Är en fråga annars förstår jag att man kan ha tur eller otur under olika grader av misshandel/påkörd mm.

Edit/Det är GMs uppsåt jag är ute efter. Går det att använda detta övervåld mot en (försvagad eller inte) åttaåring utan att uppsåtet är att döda?

Det kommer advokaten för Madi inrikta sig på för hon sitter pissigt till och mycket lutar år att hon utfört misshandeln, Rami's advokat lär nog försöka övertyga rätten att han inte hört något, märkt något och givetvis ej deltagit och då kunde han inte förhindra misshandeln. Om sen rätten köper detta är en annan sak.
Citera
2014-11-05, 15:23
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Nej! du får allt läsa rapporten igen! Enligt förhör med ambulansföraren och i polisrapporten så står et att det fanns en tredje man i lägenheten när de ankommer. Både polis och ambulans finns redan på plats när grannen s*mi kommer. det finns även att läsa i förhöret med grannfrun.

"Sandberg får ett sms från sin fru Tina kl 22.09 att ambulansen är där" "Han lämnar sin arbetsplats Toscana kl 22:10 för att skynda sig hem"

Så vem var denna man? Kn det ha varit den Rami ringde när han var ute på balkongen? kan det vara Abbas?
Du vet väl att det var två ambulanser som kom till platsen? Så det var nog den ambulansen som kom lite senare med narkossjuksköterskan som såg Sami.
Citera
2014-11-05, 15:27
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Väldans svårt att förstå vad Rami säger i polisförhöret. Trodde att man hade en tolk för att förenkla det hela, men tolken verkar ju inte kunna det svenska språket själv? Massa oklarheter som inte ens går att översätta så man förstår.. Angående duschen, skända, annan kvinna och könsorgan i gaza?

Någon som kan översätta?
Det är märkligt att man inte använder en tolk som verkligen är tvåspråkig, dvs talar flytande svenska och flytande arabiska. Den här tolken verkar inte besitta mycket mer svenskakunskaper än Rami. Det måste ju finnas många tvåspråkiga att tillgå med tanke på att många araber bott här länge och talar absolut perfekt svenska.
Citera
2014-11-05, 15:31
Medlem
Citat:

Någon som kan översätta?

Rami har bättre svenska när han kåtflörtar med Ida på chatten samma dag som Yara dör, än i förhör. Madi hänger och ser ut som den looser hon är på bilderna. Typiskt offer MENA beteende av båda, plötsligt kan de inget alls för det gynnar inte dem eller deras situation. Inte förvånad alls.
Citera
2014-11-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Det är märkligt att man inte använder en tolk som verkligen är tvåspråkig, dvs talar flytande svenska och flytande arabiska. Den här tolken verkar inte besitta mycket mer svenskakunskaper än Rami. Det måste ju finnas många tvåspråkiga att tillgå med tanke på att många araber bott här länge och talar absolut perfekt svenska.

Det finns kanske inte så många som talar två språk flytande, och som arbetar som tolk i Karlskrona.

Inflyttning av flyktingar har blivit en stor och plötslig näring för Karlskrona kommun, som de på alla vis inte klarar av. I Stockholm och Göteborg finns det gott om duktiga tolkar.
Citera
2014-11-05, 15:36
Medlem
Memnoks avatar
Lustigt att det första Rami säger är att han inte förgripit sig på ELLER misshandlat yara. Varför skulle han säga det om det enda han vet är att hon blivit ihjälslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in