Citat:
Ursprungligen postat av
lillamopsen
Om man tror att Madi fejkar depression och psykisk kollaps så måste man ju dels tro att hon är en skådespelerska i Oscarsklass och dessutom hitta ett vettigt motiv till att hon har ihjäl Yara. Om hon bara velat bli av med flickan så finns det ju massor av "smartare" sätt att göra det på än att slå ihjäl henne med en kavel i sitt eget hem och sen spela galen.
Jag ser inget fejk.
Madis tillstånd gör Ramis skuld värre. Han levde i totalt kaos och var den ende som hade full insyn. Han borde ha tagit flickan därifrån och sett till att Madi kom under vård/medicinering.
Han riskerade även sina söners liv när han reste bort/satt och chattade/rökte på.
Att han, förutom total känslokyla, också var våldsam finns det väl heller inget tvivel om.
Jag försvarar inte Rami på ngt sätt snarare tvärtom, hoppas han döms för det han gjort. Jag tror inte att han är en nertryckt liten kissemisse som värnar om kvinnors och barns rättigheter, som han så fint vill påstå. Han vet att i sverige så vill velourkärringar höra just så fina tankar av en man från mellanöstern. Han vet hur han ska linda alla runt sitt finger. Han är skyldig och skyldig till att ha struntat i Yara samt att han själv misshandlat flickan.
Ja, jag vet inte jag anser henne spela teater, sen om det är oscarspris eller inte låter jag det vara. Har tyvärr sett tillräckligt mkt teater av människor som skulle platsa på bästa teatern med sina historier och kroppsspråk.
Jag tror mer som jag sa innan att de slog Yara bägge två den dagen, när de sen insåg vad de gjort så tyckte dom "nej, fan det här går inte, vi gör slut på henne, sen säger vi att hon kom hem så". Men där slutade Rami vara med i komplotten, han räddar sitt eget skinn genom att filma och uttala de orden i duschen "hur kan man göra så".. Amani svara ju ngt liknande med att de ska hålla ihop.
För Rami tror jag att Amani var hans biljett till sverige, sen sket det sig när de fick Yara. För skilda kvinnor är inte högt värderade i såna länder. En kvinna som skiljer sig är det ngt fel på enligt såna kulturer, ALDRIG fel på mannen och därför skiljer sig kvinnan. Det är alltid kvinnans fel. Sen att hon varit gift innan betyder att hon inte var oskuld, vilket värderas högst, för ingen vill ju ha en besudlad kvinna. Ja de lever fortfarande så där nere i mellanöstern.
Kanske därför de inte ville att Rami skulle gifta sig med henne? Hon var ju ingen oskuld.