2014-11-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Rättsintyget visar väl att Amani varit misshandlad, eller läser jag fel? Första rättsintyget jag har läst.

Eller så är det avvärjningsskador. Eller både och. Av någon anledning får bilderna av henne mig att svänga åt motsatt håll (alltså Rami hållet). Men bilder är tricky det är lite för mycket projektionsyta. Är hennes uttryck genuint eller spelat? Jag upplever inte Madi som någon vidare skådis så jag är osäker.

Att hon på egen hand skulle genomfört detta medans Rami lullar runt fokuserad på sin chatt och fiskresning tror jag inte alls.
Citera
2014-11-05, 14:23
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Skånska för riktiga klantarslen (hmm eller danska men frekvent använt i Skåne) Kanske Tintin har danskt/skånskt påbrå och inte småländskt?

Riktiga skåningar säger klydderöv. Kladderöv är nåt annat.

Klydd är detsamma som krångel.

Att klydda är att krångla till saker eller att vara omständig.

En kladderöv är någon som grisar och kladdar.
Citera
2014-11-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Nej! du får allt läsa rapporten igen! Enligt förhör med ambulansföraren och i polisrapporten så står et att det fanns en tredje man i lägenheten när de ankommer. Både polis och ambulans finns redan på plats när grannen s*mi kommer. det finns även att läsa i förhöret med grannfrun.

"Sandberg får ett sms från sin fru Tina kl 22.09 att ambulansen är där" "Han lämnar sin arbetsplats Toscana kl 22:10 för att skynda sig hem"

Så vem var denna man? Kn det ha varit den Rami ringde när han var ute på balkongen? kan det vara Abbas?
Sandberg är Sami! men i ett av förhören med en ambulans kille kallas han Sami, den andre ambulans killen kallar honom Sandberg. Sami har alltså antagit frun Tinas efternamn.
Citera
2014-11-05, 14:24
Medlem
Maktordningen:
1 Rami
2 Madi

Rami har STYRT och kontrollerat det hela (och sannolikt systematiskt, grovt misshandlat Yara ), det är min bedömning. Han är skicklig på att manipulera. Jag tror att han tyvärr kan lura dem flesta, inte minst psykologer och domstol.

Madi har inte anmält att framförallt Yara men även småpojkarna farit illa utan hon har istället VALT att ta ut sina egna frustrationer på framförallt Yara (med överjävligt massivt övervåld!), så tror jag att det ligger till.

Båda måste dömas för MORD!
Citera
2014-11-05, 14:29
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Rättsintyget visar väl att Amani varit misshandlad, eller läser jag fel? Första rättsintyget jag har läst.
En del av Amanis skador hade nog lilla Yara åsamkat henne när hon kämpat för sitt liv
Citera
2014-11-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fullkomligt osannolika kladderövar isåfall. Kom ihåg att Yara var utmärglad och svulten, och inte hade mycket till underhudsfett som kunde tränga ut.

I tråden låter det som Yaras dåliga grundkondition (svält, tidigare misshandel osv) skulle vara en bidragande faktor till att hon dog av de skador hon tillfogades morddagen. Samtidigt framstår misshandeln som både extrem och massiv.

Hade inte ett vanligt ej försvagat barn dött av det här massiva våldet? Som resultat av den ena eller andra skadan utan att gå in på exakt dödsorsak för just Yara. Annars förstår jag inte varför övervåldet poängteras i en rad sammanhang inkl. i artiklar.
Citera
Medlem
Då har jag börjat så smått med orange mapp. Där är det förhör med Rami.

http://minfil.org/e9Pfg7b3bb/Rami_Forhor_01.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Maktordningen:
1 Rami
2 Madi

Rami har STYRT och kontrollerat det hela (och sannolikt systematiskt, grovt misshandlat Yara ), det är min bedömning. Han är skicklig på att manipulera. Jag tror att han tyvärr kan lura dem flesta, inte minst psykologer och domstol.

Madi har inte anmält att framförallt Yara men även småpojkarna farit illa utan hon har istället VALT att ta ut sina egna frustrationer på framförallt Yara (med överjävligt massivt övervåld!), så tror jag att det ligger till.

Båda måste dömas för MORD!

Jag har en liknande tanke (har läst nästan hela tråden och mycket af fupen).

Båda misshandlar Y systematiskt. Efter ett år av misshandel och vanvård är hon otroligt skör, och då tar den sista misshandeln livet av henne, antagligen så kvävs hon pga emboli och kanske att något ligger över hennes ansikte.
Citera
2014-11-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Riktiga skåningar säger klydderöv. Kladderöv är nåt annat.

Klydd är detsamma som krångel.

Att klydda är att krångla till saker eller att vara omständig.

En kladderöv är någon som grisar och kladdar.

Ok bra med en expert! Förstår nada där jag just nu befinner mig i den skånska myllan.
Ja just det klydda! Dessa gräsligt klyddiga skåningar
Citera
2014-11-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag har en liknande tanke (har läst nästan hela tråden och mycket af fupen).

Båda misshandlar Y systematiskt. Efter ett år av misshandel och vanvård är hon otroligt skör, och då tar den sista misshandeln livet av henne, antagligen så kvävs hon pga emboli och kanske att något ligger över hennes ansikte.

MEN hallå den sista misshandeln är ju överjävlig!!!
Behöver hon verkligen vara skör på minsta sätt för att dö av den? Jag tror att uppsåtet var att döda henne. Det är ju ingen vanlig misshandel de ägnar sig åt.
Citera
2014-11-05, 14:44
Medlem
Pethruss avatar
Förmodad språkförbistring i förhöret med Rami:

"F: Vad var anledningen till att din familj inte erkände äktenskapet?

Rami: Ja det var inte så stor egentligen det var så här att hon var från Shil och jag var inte gift i Diare och det är därför dem inte vill att jag ska gifta med en från Shil kvinna."

Shil? Diare?

Ska vi gissa att vad Rami egentligen säger är att "hon var frånskild och jag var inte gift tidigare och det är därför de inte vill att jag ska gifta mig med en frånskild kvinna"?
Citera
2014-11-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
MEN hallå den sista misshandeln är ju överjävlig!!!
Behöver hon verkligen vara skör på minsta sätt för att dö av den? Jag tror att uppsåtet var att döda henne. Det är ju ingen vanlig misshandel de ägnar sig åt.

Jag försvarar inte gärningsmännen, däremot tror jag att det är just 2 stycken gärningsmän, jag tror inte att den ena var passiv, utan att båda var aktiva i misshandeln.

Sen är det ju som så att det är inget enskilt slag mot huvudet eller hugg som har dödat Y, utan kroppen var helt tilltygad och hon kan ha kvävts av emboli. Barn kan ju överleva att bli påkörda, men Y har fått utstå så mycket så att hennes kropp kanske inte orkade mer (däremot så finns ju möjligheten att hade de ringt ambulans innan hon dog så hade hon säkert kunnat överleva, men då hade hon ju också kunnat berätta sanningen om gärningsmännen! )

Ja misshandeln var överjävlig, hela hennes liv med gärningsmännen var överjävligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in