2014-11-04, 10:09
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
"Diskrimineringsombudsmannen stämmer hotell Sheraton i Stockholm. Det var diskriminering när en romsk kvinna avvisades från frukostmatsalen, anser DO efter att ha utrett händelsen."

http://www.dn.se/sthlm/do-sheraton-diskriminerade-romsk-kvinna/
Kan man bli rom på något sätt ?
Det verkar vara väldigt lukrativt att gå omkring och bli utsparkad från olika ställen.
Några avvisningar om året, och man tjänar mer än vad jag gör.
Citera
2014-11-04, 17:57
Medlem
Mullrets avatar
Snart kan man inte bo värdigt längre utan trängas med tattare. Skulle finnas speciella inkvarteringar för ziggisar. Diana snyftar ut i tv idag över sin behandling på Sheraton.. Kanske hon skulle fråga sig varför ?
Citera
2014-11-04, 18:01
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Snart kan man inte bo värdigt längre utan trängas med tattare. Skulle finnas speciella inkvarteringar för ziggisar. Diana snyftar ut i tv idag över sin behandling på Sheraton.. Kanske hon skulle fråga sig varför ?

Såg precis en repr för DO som yrade om att de trodde mer på ziggisens beskrivning. Fy fan. Hade hon betalt för frukosten så hade hon sluppit krångel.
Citera
2014-11-04, 18:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
"Diskrimineringsombudsmannen stämmer hotell Sheraton i Stockholm. Det var diskriminering när en romsk kvinna avvisades från frukostmatsalen, anser DO efter att ha utrett händelsen."

http://www.dn.se/sthlm/do-sheraton-diskriminerade-romsk-kvinna/
Det skulle ju vara intressant om det inte slutar med en "uppgörelse" utan att man kör på med advokater, övervakningskameror & vittnesmål.
Citera
2014-11-04, 18:24
Medlem
Bilingualbverns avatar
Sen kan man ju fråga sig om hon hade lämplig klädsel för matsalen... Är ju trots allt i hotell i något högre divisionen.. Vad skulle hänt om någon dykt upp i shorts och foppatofflor... Men största sannolikhet blivit nekad att äta i matsalen..
Citera
2014-11-04, 21:30
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Sen kan man ju fråga sig om hon hade lämplig klädsel för matsalen... Är ju trots allt i hotell i något högre divisionen.. Vad skulle hänt om någon dykt upp i shorts och foppatofflor... Men största sannolikhet blivit nekad att äta i matsalen..

Nej, med största sannolikhet hade personen fått äta i shorts och foppatofflor. Klädseln i Sheratons matsalar är högst informell.

Om zigenare kan man tycka mycket, men det är klart att de ska få äta en betald frukost i sina egna kläder.
Citera
2014-11-04, 22:36
Medlem
DIdes avatar
Jag är faktiskt lite nyfiken på vad detta leder till. Att man blir stoppad i frukostingången händer då och då men efter en check i "frukostlistan" får man gå in.

Senast hände det på park plaza i London och jag hade ändå kostym och vit skjorta.
Vet ej varför just denna negress tyckte att just jag inte såg ut att behöva frukost men anmäler gör jag aldrig, kanske för att jag är just vit och blond med blå ögonbollar.

Detta har även hänt i sverige men jag kan inte påminna mig att jag blivit stött över att frukostvärdinnan gjort sitt jobb och kollat i liggaren.

Undrar om frukostvärdinnan sket i liggaren och bara visade ut henne eller om det var romen som krånglade till det.

Jag tippar på det senare alternativet.

Jag har sett betydligt mer aparta uppenbarelser vid hotellfrukosten än en rom.
Citera
2014-11-05, 00:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Såg precis en repr för DO som yrade om att de trodde mer på ziggisens beskrivning. Fy fan. Hade hon betalt för frukosten så hade hon sluppit krångel.
Men det är väl utrett att frukosten var betald?
Citera
2014-11-05, 11:48
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men det är väl utrett att frukosten var betald?

Det stämmer. Frukosten var betald av regeringen och detta står i tråden: (FB) Zigenare avvisad från frukostserveringen på Hotell Sheraton i Stockholm

Frukosten var betald. Klart att kvinnan ska få äta sin frukost och självklart att hon får visa upp rumsnyckel för att äta frukost som alla andra gäster måste göra.
Citera
2014-11-05, 11:55
Moderator
blomvattnares avatar
Nu när Sheraton stäms, kan det då tänkas att vem som helst får ta del av Sheratons version av det hela? Eller kommer Sheraton att välja att betala skadestånd för att få saken ur världen?
Citera
2014-11-05, 13:17
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Det stämmer. Frukosten var betald av regeringen och detta står i tråden: (FB) Zigenare avvisad från frukostserveringen på Hotell Sheraton i Stockholm

Frukosten var betald. Klart att kvinnan ska få äta sin frukost och självklart att hon får visa upp rumsnyckel för att äta frukost som alla andra gäster måste göra.

Men det var ju inte hon själv som betalt för frukosten, det var vi stackars skattebetalare.
Citera
2014-11-05, 14:16
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Kan man bli rom på något sätt ?
Det verkar vara väldigt lukrativt att gå omkring och bli utsparkad från olika ställen.
Några avvisningar om året, och man tjänar mer än vad jag gör.

Du får börja med att köpa kläder här: http://www.pujatextil.com/#!herr/cjtf
Sen är det väl bara att fixa frillan och bege sig ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in