2014-04-02, 16:26
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har hela tiden haft ett förbehåll och började när det dök olika versioner av händelsen, "släpades ut" "bads lämna" - och en del andra motsägelser, ifrågasätta vad och om något faktiskt hänt.

Det är inte något nypåkommet "lutar åt" för min del. Däremot säger jag inte att Nyman ljuger - vare sig tidigare eller nu faktiskt. Jag tycker dock att det lutar åt en storm i ett vattenglas.

Ja, vet att du uttryckt tvivel gällande vad som inträffat redan i inledande inlägg.
Citera
2014-04-02, 16:44
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Var står det i min kommentar att jag köper trestjärnigt?

Dokument som åberopas skall läggas upp i original , även om hundra användare (anonyma) sådana
intygade att det var äkta , blir det inte äkta, såvida det inte publicerats någon annanstans i originalversion.
Har regeringskansliet gått ut med någon officiell version?

Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Vaddå uttrett, då måste man ha fattat fel, på booking.com kan man inte köpa något rum inkluderande frukost. På hotellets egen site finns det påskerbjudanden med frukost.

Det framgår alldeles tydligt att det finns en enda frukostbuffé, och den kostar normalt 259 spänn utöver rummet:
http://www.sheratonstockholm.se/frukost

Lägg av med frukost-tjafset. Regeringen hade bokat och betalat hennes frukost. Här är en kopia på beställningen - den är offentlig handling och går att få ut från registrator. (Tacka offentlighetsprincipen för det. Bra lag.)

http://pdfcast.org/pdf/sheraton-bokning-diana-nyman

Frukosten var betald. Klart att kvinnan ska få äta sin frukost och självklart att hon får visa upp rumsnyckel för att äta frukost som alla andra gäster måste göra.
Citera
2014-04-02, 17:02
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Just det där med bagaget är intressant , synd att ingen läckt filmen från övervakningskameran.

Jag kan heller inte släppa tanken att den runda damen ger upp en gratis 259:- frukostbuffe,
kanske hennes kompis åtnjutit denna lite tidigare.

Tror gåtans lösning ligger där.
Citera
2014-04-02, 21:19
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bli diskriminerad alltså - vilket i så fall är ett argument som styrker Nymans upplevelse/version, inte tvärtom.

Vilka svenska romer kan inte svenska?
Vilket "hem" talar du om? Svenska romers hem är väl Sverige och ingen annanstans?

1. Jag skiter väl i vad som styrker vad, jag säger bara att det inte är konstigt att man blir diskriminerad när man själv sätter sig i ett läge där man vet att man kommer att bli det.
Du kan inte som zigenare räkna med att inte bli diskriminerad om du inte gör det som står i din makt för att inte bli det. I detta fallet en så enkel sak som att välja annorlunda kläder.
Vill du ändra folks värderingar kan du ta och börja med helt andra saker (bl.a. ändra de värderingar jag tidigare talat om bland zigenare)

2. Ser du smutsiga tältläger och ockuperade campingplatser som hem så är det upp till dig.
För mig är det en tillfällig upprättning. Anser man sedan att ens "hem" är här om man är zigenare så skall man också ta seden dit man kommer. Gör man inte detta så skall man ut (hem, bort, dö, åt helvete eller vad du nu vill kalla det).
F.ö så finns det inget (enligt mig) som heter "Svenska romer", antingen är du Zigenare eller Svensk i det valda fallet. Medborgarskap är inget trams som (bör) ha med saken att göra.
Citera
2014-04-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det är du som är pajas och är ute och cyklar.
Vi pratar om Sveriges regering och inte någon jävla pytteförening ute på vischan.
Tror du på allvar att man bjuder in gäster utan att betala för deras kostnader?
Ni är fan patetiska!!

Du verkar inte begripa ett skit utan lever i en fantasivärld. Hotellrum 15 papp... Utan att ens bemöda dig med att titta på priserna och se att du var en tiopotens fel. Så varför skulle resten av dina inlägg ha någon bäring i debatten?

1: Man kan boka hotellrum UTAN frukost.
2: Det är inte personer på kansliet som bokar rum, det finns tydliga regler för vilken typ av rum som ska bokas. Och vad som är beställt och inte har du INGEN JÄVLA ANING OM. Det kanske finns ett avtal om att standardrum utan frukost är det som ska bokas. Punkt.
/m
Citera
2014-04-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och vad som är beställt och inte har du INGEN JÄVLA ANING OM.
/m

Sluta fantisera. Frukost var beställd och betald. Kvittot på beställningen är offentlig handling och finns utlagt i tråden
(FB) Zigenare avvisad från frukostserveringen på Hotell Sheraton i Stockholm
Citera
2014-04-06, 18:37
Medlem
Hon blev inte avvisad, utan sade själv att hon bara skulle ha två koppar kaffe, och blev erbjuden att bli serverad i lobbeyn så hon skulle slippa gå genom hela restaurangen. Hon blev aldrig avvisad. Hon blev dessutom inspirerad av en liknande historia där en annan zigenare fick 15000 kr från ett annat hotell. Allt detta enligt anonyma källor tyvärr.

Jag personligen tror att zigenare utnyttjar till max eftersom folk nu är rädda att säga ifrån. Jag tycker det hela känns som en slags epidemi, det ökar och ökar och ökar i rask takt.

Jag minns hur det var på liseberg när jag jobbade där, zigenarna, vansinniga skrikandes över det ena och det andra. Jag var ful äcklig rasist för att jag inte ville värma deras barnmatsburkar i microvågsugnen där hamburgerkötten värms innan tillberedning. Mot hygienreglerna.
Jag väntade bara på en do anmälan...

Jag säger inte 99 procent utan 100 procent av mina zigenarkunder i serviceyrken genom åren har varit problem, och alltid velat få det till att de var utsatta.
Citera
2014-04-06, 18:50
Medlem
ziggisarna rider på vågen nu, dom anmäler för minsta lilla..
ännu ett sätt att lura hederligt folk på pengar.
Citera
2014-04-06, 19:36
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
ziggisarna rider på vågen nu, dom anmäler för minsta lilla..
ännu ett sätt att lura hederligt folk på pengar.

Precis så är det. Bluff och båg för Sheraton-historian.
Media fegar att ge sanningen. Skulle ju avslöja bluffen.
Citera
2014-04-06, 20:13
Medlem
felias avatar
Det är "casual" som klädkod i Sheratons matsal. Någon som vet hur full zigenarutstyrsel kan betecknas som casual? Eller behövs den för att kunna stjäla matsilvret?
Citera
2014-04-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Det är "casual" som klädkod i Sheratons matsal. Någon som vet hur full zigenarutstyrsel kan betecknas som casual?

Casual på hotellengelska är dom flesta klädesplagg som täcker kroppen från låren till nacken, ungefär. En snygg tjej kanske kan komma undan med att visa mer än så - en rundlagd herre får dölja desto mer. Är det Pride-festival börjar antagligen nacken väldigt långt ner på kroppen.

Citat:
Eller behövs den för att kunna stjäla matsilvret?
Du hittar inget silver på Sheratons frukost. Så fint är inte hotellet.
Citera
2014-04-06, 20:35
Medlem
Citat:
Det är "casual" som klädkod i Sheratons matsal. Någon som vet hur full zigenarutstyrsel kan betecknas som casual? Eller behövs den för att kunna stjäla matsilvret?
Hon bar finskromsk högtidsdräkt , i klass med svenska landskapsdräkter. Tror inte man blir nekad frukost eller tillträde där i en sådan heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in