2014-11-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
alla ni som använder avanza.

vad tycker ni avanza och dess mobilapp för handel med aktier & fonder?

är det värt besväret att hoppa över till avanza?

Avanza's app funkar bra för mig. Har visserligen inget att jämföra med men tror ingen annan bank har en bättre app för aktiehandel. Finns ingen handel för fonder via appen dock.
Citera
2014-11-03, 10:13
Medlem
r0lands avatar
De nya courtageklasserna. Total förlust för UA.

Ni har tagit bort Unga Aktiesparares villkor och satt dem som vanliga medlemmar. Inga fördelar alls att vara en UA längre hos Avanza mer än att man är platina-kund?

Som UA vill man ha sina fördelar och nu har vi ett rörligt courtage på 0,25% ifrån 0,055%?

Det här är ju helt tokigt. Det är jättebra ifall man vill handla sina småposter men när man vill sälja av aktier i 5 eller 6siffriga belopp är det ju helt löjligt dyrt courtage.

Varför gjorde ni såhär? Nä nu blir det en övergång till Nordnet.
Citera
2014-11-03, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av r0land

Ni har tagit bort Unga Aktiesparares villkor och satt dem som vanliga medlemmar. Inga fördelar alls att vara en UA längre hos Avanza mer än att man är platina-kund?

Som UA vill man ha sina fördelar och nu har vi ett rörligt courtage på 0,25% ifrån 0,055%?

Det här är ju helt tokigt. Det är jättebra ifall man vill handla sina småposter men när man vill sälja av aktier i 5 eller 6siffriga belopp är det ju helt löjligt dyrt courtage.

Jag antar att girigheten tar över helt enkelt, avanza har fått storhetsvansinne efter alla fina månadsrapporter om hur medlemmarna strömmar in och handlar för mer än någonsin.
Citera
2014-11-03, 10:16
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag antar att girigheten tar över helt enkelt, avanza har fått storhetsvansinne efter alla fina månadsrapporter om hur medlemmarna strömmar in och handlar för mer än någonsin.

Ja garanterat. Mer mån om sina aktieägare än sina kunder.
Citera
2014-11-03, 11:56
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:

Fick inte du meddelandet från Avanza där de förklarade att man kan få tillbaka de gamla UA villkoren om man vill?
Citera
2014-11-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen

Jag tycker fortfarande att funktionaliteten, överskådligheten och användarvänligheten var mycket bättre på den gamla sidan innan de fick för sig att göra om den hela sidan för något eller ett par år sedan.
Citera
2014-11-03, 12:05
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Fick inte du meddelandet från Avanza där de förklarade att man kan få tillbaka de gamla UA villkoren om man vill?

Har bett om det nu. Tack.
Citera
2014-11-03, 14:07
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Något sent ute, men jag tänkte passa på att säga att jag verkligen gillar nya ändringarna som gjorts på avanza senaste tiden. Som student är det underbart att kunna lägga in små summor i aktier direkt och inte behöva vänta ett par månader för att det ska bli vettigt med courtaget. De nya graferna tycker jag också är grymt bra!

Men har ni några planer på att utveckla en vettig app till smartphones och surfplattor? Det är något jag verkligen saknar.

Hej,

Kul att du gillar vår nya prislista!

Angående apparna så är dessa en del av ett stort projekt där vi ser över hela vår mobila närvaro. Vår förhoppning är att ha nya och förbättrade appar lanserade innan sommaren. Håll utkik i din appstore eller på vår hemsida!

Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Det vore inte dumt för oss indexfondägare om man även kunde använda verktygen för teknisk analys (TA) på de olika indexen, t.ex OMX Stockholm 30, för att kunna snappa upp trender som "dödskors" m.m.

Även förinställda värden på Moving Average (20, 50, 100, 200) vore bra så man slipper mata in allt för hand gång på gång.

Vi jobbar för närvarande med TA för indexgrafer tillsammans med TA för Certifikat, Warranter, Fonder och liknande. Förslaget om förhandsinställda alternativ för exempelvis MA är något vi inte har kommit lika långt med, men förslaget ligger på ritbordet. Vår förhoppning är att kunna lansera en uppdatering där det finns förinställda alternativ för alla olika typer av TA.

Tack för din feedback!

Citat:

Vad tråkigt att du inte gillar förändringarna. De flesta av våra UA-kunder tjänar på vår nya prislista, även om det inte gäller i alla enskilda fall. Vi flyttade över våra mest aktiva UA-kunder till Pro inför bytet, så att ingen skulle känna att de hamnade i kläm.

Om någon skulle känna att vi har missat er så ska vi självklart hjälpa er så att ni inte känner att ni har fått det sämre på grund av förändringen. Som sheldor4599 skrev är man som välkommen att kontakta oss via ett meddelande på sajten, så tar vi det därifrån!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2014-11-03, 16:48
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Jag tycker fortfarande att funktionaliteten, överskådligheten och användarvänligheten var mycket bättre på den gamla sidan innan de fick för sig att göra om den hela sidan för något eller ett par år sedan.

I så fall måste du vara extremt gammalmodig. Enbart Börsskärmen gör den nya sidan 1000 gånger bättre. Vet faktiskt inte hur man klarade sig innan.
Citera
2014-11-04, 14:34
Medlem
Hur funkar det när man byter fonder? Ser att det tar längre tid innan fonden bytits än om man bara tog ut pengarna och sen satt in dem på den nya fonden. Innebär detta att pengarna är kvar på ens nuvarande fond och man tjänar pengar om fonder stiger och sen byts de? Så pengarna är aldrig likvida medel utan alltid i någon fond?
Citera
2014-11-04, 15:07
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Hur funkar det när man byter fonder? Ser att det tar längre tid innan fonden bytits än om man bara tog ut pengarna och sen satt in dem på den nya fonden. Innebär detta att pengarna är kvar på ens nuvarande fond och man tjänar pengar om fonder stiger och sen byts de? Så pengarna är aldrig likvida medel utan alltid i någon fond?

Hej!

Ett fondbyte innebär att vi säljer den fond du önskar och när likviderna efter fondförsäljningen finns tillgängliga så genomför vi ett köp av den fonden du önskar byta till. Därmed så tar det inte längre tid att göra ett fondbyte än att du gör detta sälj/köp själv. Skillnaden är att vid ett byte så sker köpet automatiskt så fort pengarna efter försäljningen är oss tillhanda istället för att du själv gör detta manuellt.

Värdet i din fond förändras inte då fonden är under försäljning. Det som har betydelse för hur lång tid det tar för bytet är vad som står under "Syns på kontot sälj" och "Syns på kontot köp" som du hittar under "Handelsinformation" på informationssidan för fonderna.

Återkom gärna om du har några fler frågor eller funderingar!

/Michaela, Avanza
Citera
2014-11-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Det går inte i dagsläget, men det är under utveckling och jag hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi kan presentera något. Vi kommer i först och främst utveckla en variant av TA-graferna till index samt fonder, därefter så kommer vi se över möjligheten att ordna TA-grafer för ETP-instrument, ex. certifikat och warranter.
Kul att höra!

Ett par andra frågor, gällande ISK.
Kan jag öppna ett ISK-konto och ha kvar mitt aktiekonto och sedan överföra likvida mellan kontona? Om ja, kan man också överföra aktier/fonder eller är det bara likvida?
Är det samma cortagesatser i ISK, så man kan välja om man vill ha Mini, Small etc?

Hade för övrigt varit väldigt fint (i varje fall för mig som inte har några bostadslån etc) om ni erbjudit lönkonton och visa/mastercard. Förstår att detta innebär en stor omorganisering och inget som görs med en handvändning, men personligen hade jag gärna flyttat över hela mina banktjänster till Avanza om det varit låga/motsvarande priser. Speciellt nu när gammelbankerna själva digitaliserat sig och de enda kundkontor de har kvar är för att diskutera bolån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in