2014-09-30, 10:05
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilla-Ice
Jag tror inte att det skiljer sig för utländska aktier. Jag har åtminstone inte märkt av det i min egen handel och det står inte det på hemsidan såvitt jag kan se, men det kan säkert Avanza upplysa oss om.

Det stämmer, de vanliga courtage-reglerna gäller även för utländska aktier som handlas via hemsidan.

/Dan, Avanza
Citera
2014-09-30, 18:46
Medlem
Copterss avatar
Har ett mini-konto hos Avanza och betalar 7 kronor i courtage vilket jag är väldigt nöjd med. Nu funderar jag på en ISK, går det att få samma låga courtage i en ISK hos Avanza? Eller blir det att hoppa upp till Bas och courtage på 39 kronor?
Citera
2014-10-01, 10:25
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Har ett mini-konto hos Avanza och betalar 7 kronor i courtage vilket jag är väldigt nöjd med. Nu funderar jag på en ISK, går det att få samma låga courtage i en ISK hos Avanza? Eller blir det att hoppa upp till Bas och courtage på 39 kronor?

Hej!

ISK finns inte som kontotyp på Avanza Mini. Du kan dock enkelt uppgradera ditt konto till ett vanligt Bas-konto. Det gör du på mini-sidan under rubriken "Fler tjänster". Det tar en nattkörning innan du kan logga in på avanza.se istället. Du använder då samma uppgifter.

Alternativ två är att du har kvar ditt mini-konto och skapar ett nytt konto på avanza.se.

/Dan, Avanza
Citera
2014-10-06, 18:49
Medlem
Avanza ligger nere igen, i flera timmar nu.

Vad är det egentligen för clowner som arbetar på er it-avdelning? Har ni ingen som helst redundans eller plan för att snabbt få upp siten vid tekniska problem? Om en seriös internationell aktör som t.ex. Interactive Brokers erbjudit ett sätt att spara i ISK/KF så hade ni förmodligen gått i konkurs sedan länge.

Om ni ändå läser detta vill jag påpeka att det är PINSAMT att man inte kan handla på fler marknader på er site. När var senast ni lade till en ny marknad? 2005?
Citera
2014-10-06, 18:54
Medlem
Facebacks avatar
Kan inte logga in på sidan! Står att mitt persnr inte finns med när jag försöker logga in via mitt mobilID??
Citera
2014-10-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Kan inte logga in på sidan! Står att mitt persnr inte finns med när jag försöker logga in via mitt mobilID??

Sidan ligger nere för tillfället..

EDIT: Eller rättare sagt, inloggningen ligger nere.
Citera
2014-10-06, 19:15
Medlem
Callawaaays avatar
Har legat nere sedan 17-tiden idag, mitt under sluthandeln alltså..

Vanligt att Avanza brukar ligga nere? Har precis öppnat ett ISK-konto där och tänkt flytta över alla mina värdepapper dit. Men det här är var ju rätt värdelöst.
Citera
2014-10-06, 19:57
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Hmm, man kanske skulle gått ut med lite information. Än att bara skriva att sidan ligger nere, det har ju ändå gått ett par timmar?!
Citera
2014-10-06, 20:19
Medlem
gizmo82s avatar
På deras hemsida:
Citat:
Pga tekniska problem har vi just nu problem att visa kontöversikten och aktielistorna mm.
Citera
2014-10-06, 20:39
Medlem
Frapzzors avatar
Det där är ju knappast ett tillfredställande förklaring om du frågar mig.
Citera
2014-10-06, 20:44
Medlem
D.Drogbas avatar
Loggade in precis via telefon och såg att mitt kontoinnehav hade minskar med x10 000. Hade bara pengarna som inte låg i aktier kvar. Trodde världens börskrasch och sket på mig
Citera
2014-10-06, 21:34
Medlem
För er som undrar så är avanza jättebra och jag har varit inne där fööör mycket och det har alltid funkat bra, tills idag. Just nu har jag vääääldigt mycket mindre pengar än igår men allt ser helt virrigt ut så det är något tekniskt fel.

Avanza är fantastiskt iaf. Något jag uppskattar är att ha flera olika konton och månadsspara olika summor till dessa. Visst är det typ precis samma som att ha ett enda konto och säga att typ 25% är semesterkonto men jag blir ändå glad av att se datorköp-kontot växa långsamt, sen 10% på det och bla bla. Det blir kul att spara liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in