Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Efter en kall hundpromenad i minusgrader och vitt snötäcke undrar jag varför just det är "förödande"?
EDIT. Personligen tror jag "sexualspåret" är fel.
Jag hoppas att det är fel. Men våldet är så massivt att jag funderar på om det kan finnas ett stråk av rationalitet. Det skiljer sig också från alla andra dagar av misshandel. Troligtvis lider Rami och Madi av grava personlighetsstörningar men de är inte fullständigt helgalna eller utan självbevarelsedrift. Kallelse från skolan, jobbig resa, Ramis flörtande mm tror inte jag är en tillräcklig trigger för det extrema våldet just denna dag. Förstörelsen av Yaras kropp kan delvis ha haft till uppgift att dölja något man gjort med denna kropp innan.
Så var tankegången därav tekniska frågor om detta ens var möjligt eller om det fanns indikationer på detta.
Och Amanis anteckningar var aldrig tänkta att läsas av någon annan än Rami. Så förmodligen anser A att hon har någonting ytterst graverande på R gällande "den här saken". Detta kan handla om sexuella övergrepp. Jag tror att Rami är hennes halmstrå eftersom utan Ramis beskydd (äktenskapet) är det kört. Hon hoppas att de håller pakten hur den nu än ser ut.
Edit/mina hund och hästpromenader har resulterat i ett antal morbida tankegångar. Fler verkar ha hundar