2014-11-04, 21:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar att han inte hade tillgång till häktesbiblioteket?
Han kunde inte gärna veta vilka böcker hon lånade och skrev i ... och efter att ett meddelande upptäckts när man går igenom böckerna vid återlämning så lär resten ha kontrollerats noga.
Citera
2014-11-04, 22:11
Medlem
Iobberknolls avatar
Brännmärken

Jag har försökt läsa hela Yaras obduktionsprotokoll. Det är ingen rolig läsning så jag kan inte påstå att jag läste noggrant.

Jag satt och letade efter brännmärkena som Rami ska ha orsakat. Jag kan inte hittat dem. Troligtvis beror det på att jag inte kan "språket", men det kan även bero på att brännmärkena inte existerar.

Finns det någon som förstår det rättsmedicinska språket och kan ge mig tips på var de omnämns i obuktionen?
Citera
2014-11-04, 22:13
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag har försökt läsa hela Yaras obduktionsprotokoll. Det är ingen rolig läsning så jag kan inte påstå att jag läste noggrant.

Jag satt och letade efter brännmärkena som Rami ska ha orsakat. Jag kan inte hittat dem. Troligtvis beror det på att jag inte kan "språket", men det kan även bero på att brännmärkena inte existerar.

Finns det någon som förstår det rättsmedicinska språket och kan ge mig tips på var de omnämns i obuktionen?

Jag hittade inte heller dom, och heller inte bitmärkena som jag reagerade på tidigare idag.
Citera
2014-11-04, 22:16
Medlem
cheringens avatar
Citat:

Jag har inte kommit så långt, men som jag förstår det är det flera klasskamrater som vittnar om att Yara har berättat att så har skett...för övrigt är jag kräkfärdig
Citera
2014-11-04, 22:18
Medlem
Stort Tack till er som lagt och lägger tid och kraft på att få tillgång till fup, samt för att ni låter alla som vill ta del av fup få det <3 !
Citera
2014-11-04, 22:28
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:

Obducenten konstaterar skadorna med ett medicinskt språk. Vad eller vem som orsakat blödningar, hudavskrap, benbrott m.m. blir en fråga för rätten att reda ut.
Citera
2014-11-04, 22:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Utbildningsamordnaren för Rami Ashour i utbildningsprogrammet Korta vägen:

"Ashour har enligt egen uppgift studerat juridik i Algeriet och han ville i Sverige engagera sig för kvinno- och barnrättigheter. Ashour uttryckte att han tyckte att den arabiska kulturen förespråkade och tillät våld mot kvinnor, vilket han själv ville verka mot."

Ur FUP

Jag hyser tvivel om att han verkligen har studerat någon juridik. Finns det någon möjlighet att kontrollera det utan att han själv ger de exakta uppgifter som går att kontrollera?
Citera
2014-11-04, 22:34
Medlem
Jag sökte också efter brännmärken i fup. Men jag kunde inte heller finna just det.
Det var inte direkt lättläst. TUNGT.
Citera
2014-11-04, 22:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Obducenten konstaterar skadorna med ett medicinskt språk. Vad eller vem som orsakat blödningar, hudavskrap, benbrott m.m. blir en fråga för rätten att reda ut.
Ja, dessvärre finns väl risken att det här slutar med grov misshandel och vållande till annans död istället för mord.
Sett till skadebilden så kan de ju hävda att de inte alls förstått att hon var dödligt skadad (de hade ju arbetat över henne rejält minst två gånger tidigare utan att hon dött), och sett till dödsorsaken är ju frågan om det inte varit en fördröjning mellan misshandel och död..
Citera
2014-11-04, 22:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Har ni noterat Ys pappa och hans faster? Det är alltså Ramis mor.
Jag får inte ihop detta riktigt.

Yaras pappas faster är Ramis mamma, och Yaras mamma är syster till Rami.
Madlen är syster till Rami och har samma mor eller? Deras mor är Mohammeds fars syster.
Hmm....kusiner.
Citera
2014-11-04, 22:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Jag sökte också efter brännmärken i fup. Men jag kunde inte heller finna just det.
Det var inte direkt lättläst. TUNGT.
De beskriver bara utseende - inte orsak - till skadorna. Därför blir det svårtolkat.
Citera
2014-11-04, 22:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har ni noterat Ys pappa och hans faster? Det är alltså Ramis mor.
Jag får inte ihop detta riktigt.

Yaras pappas faster är Ramis mamma, och Yaras mamma är syster till Rami.
Madlen är syster till Rami och har samma mor eller? Deras mor är Mohammeds fars syster.
Hmm....kusiner.
Ja, det är väl så släktförhållandena många gånger ser ut i de regionerna ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in