2014-11-04, 23:57
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Här kommer sista delen av förhören med klasskompisarna.

http://minfil.org/90Odgebdb5/Forhor_Skolkamrater_03.pdf

Blir helt tagen när jag läser förhöret med åttaåringen. Här tror jag Yara försökt visa vilket h-e hon hade, genom att berätta o visa sina skador..De vuxna hade hon tappat förtroendet för..
Citera
2014-11-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, du har rätt. Jag tänkte på att hon klagade över blåmärken. Men det var förstås bara för att andra frågade om dem.

Blåmärken, cigarettmärken är påtagligt synliga till skillnad från brutna revben eller andra skador.

Att Yara överhuvudtaget berättade var ett STORT ROP PÅ HJÄLP.
Citera
2014-11-05, 00:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
På en kropp utan blodtryck kan man ta fel på vitt fett och en benpipa.
En lekman kanske, men inte gärna en läkare.- Och framför allt inte två läkare oberoende av varann.
Citera
2014-11-05, 00:11
Medlem
Jag vill också att både Rami och Madi döms för mord.
Citera
2014-11-05, 00:20
Medlem
Blekingenytts toppnyhet igår
Arbetsmiljön på socialförvaltningen i Karlskrona är så tuff att de anställda börjat söka nya jobb. Nu lockar kommunen med höjda månadslöner för att socialsekreterarna ska stanna kvar.
5 000 mer i månaden - det kommer att göra susen - eller vad tror ni?
Orsaken är att det efter Yaras död väller in orosanmälningar som måste hanteras...
Citera
2014-11-05, 00:21
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Man tänker bra under hundpromenader, särskilt på det som är svårt att smälta.

Det är många avvärjningsskador. Hårtussar som är avslitna och bitmärken, är inte orsakade av en brödkavel. Av någon anledning tänker jag på något som liknar våldtäkt, och att det endast var vissa spår som städades bort. Men att andra spår lämnades behändigt, för att hittas av polisens tekniker. Jag tror det handlar om sexuella övergrepp, och sånt man inte talar om.

Bilder på Yara som poserar som en Lolita, en tunn skräckslagen flicka i favvo farbrorn Ramis knä. Olika utsagor om att flickor är vuxna vid 8 års ålder i deras kultur, och nu Rami som informerar i förhör, utan att tillfrågas att Yara duschar sin vagina.

Det finns för många hemligheter och lögner inom denna klan där kvinnorna gifts eller ges bort till kusinerna. Har en manlig släkting gått över gränsen så får man inte ut något vettigt ur någon. Det styrks av pappa Mohammeds ostrukturerade babbel.

Pappans likgiltighet om hur dottern hade det hos mördarparet kan ha en förklaring; som redan bortgift ingick Yara i ett annat hushåll. Hon var inte föräldrarnas ansvar. Sa inte Madi att ambulansen skulle till Yara Ashour?

Det finns en viss logik i ditt resonemang, även om det vänder sig i magen bara vid tanken. Så vi ska i så fall lägga till barnbrud också. Det fetade...kan man ju undra över till man blå.

Det finns en hel del som antyder att det skulle kunna vara som du säger. Frågan är om vi någonsin får veta sanningen, såvida inte Amadi tar bladet från munnen. Men i hennes verklighet kommer hon aldrig mer att kunna bli gift igen...för dåligt insatt men det är väl skam? Hon blir smutsig, hora...och någon skulle skilja sig från henne?

Det att Rami säger saker, obett så att säga, är ju lite roligt, han gräver sin egen grav med att försöka vara medhjäpsam människorättsadvokat Hoppas han sagt bort sig fler gånger...
Citera
2014-11-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Det finns en viss logik i ditt resonemang, även om det vänder sig i magen bara vid tanken. Så vi ska i så fall lägga till barnbrud också. Det fetade...kan man ju undra över till man blå.

Det finns en hel del som antyder att det skulle kunna vara som du säger. Frågan är om vi någonsin får veta sanningen, såvida inte Amadi tar bladet från munnen. Men i hennes verklighet kommer hon aldrig mer att kunna bli gift igen...för dåligt insatt men det är väl skam? Hon blir smutsig, hora...och någon skulle skilja sig från henne?

Det att Rami säger saker, obett så att säga, är ju lite roligt, han gräver sin egen grav med att försöka vara medhjäpsam människorättsadvokat Hoppas han sagt bort sig fler gånger...
Har vi tillgång till förhör med Rami? Det har jag missat.
Citera
2014-11-05, 00:26
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Blekingenytts toppnyhet igår
Arbetsmiljön på socialförvaltningen i Karlskrona är så tuff att de anställda börjat söka nya jobb. Nu lockar kommunen med höjda månadslöner för att socialsekreterarna ska stanna kvar.
5 000 mer i månaden - det kommer att göra susen - eller vad tror ni?
Orsaken är att det efter Yaras död väller in orosanmälningar som måste hanteras...

Vi kanske måste organisera en nationell insatsstyrka liknande polisens. När de lokala klåparna inte fixar biffen skickar man in proffsen som styr upp och ordnar upp saker
NSTS (Nationella socialtjänststyrkan )
Citera
2014-11-05, 00:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Har vi tillgång till förhör med Rami? Det har jag missat.

njaa...det var nå fågelkvitter har jag för mig
Citera
2014-11-05, 00:28
Medlem
Citat:
Vi kanske måste organisera en nationell insatsstyrka liknande polisens. När de lokala klåparna inte fixar biffen skickar man in proffsen som styr upp och ordnar upp saker
NSTS (Nationella socialtjänststyrkan )
Eller om TV4 nappar: Sveriges mästersoctant.
Citera
2014-11-05, 00:30
Medlem
Citat:
njaa...det var nå fågelkvitter har jag för mig
Aha, ja han ligger lite före och lägger ut lockbeten som vi gärna kastar oss över.
Citera
2014-11-05, 00:40
Medlem
Citat:
Aha, ja han ligger lite före och lägger ut lockbeten som vi gärna kastar oss över.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in