2014-11-04, 23:33
Medlem
Titianas avatar
Jag räknar till 158 yttre skador, benbrott och inre skador ej medräknade. Det grövsta på ryggen (då hon flydde/kröp?) och att Rami skulle inte märkt detta? Absolut omöjligt...

Spekulationer: Förresten så får jag för mig att det en kavel av oslät-slag
http://www.bo-gro.se/produkter/bakhall/kruskavlar.jpg
Edit: tillagt ?
Senast redigerad av Titiana 2014-11-04 kl. 23:44.
Citera
2014-11-04, 23:33
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ponera att det var så som Yara berättat för sina skolkamrater att OM hon skrek dunkade han hennes huvud hårdare i väggen .... Eller slog hårdare.

Aha....så långt har jag inte kommit. Jag har läst pdf-filerna random. Men skolkamraterna menar att det var så?
Citera
2014-11-04, 23:34
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Yara hade tydligen sex gamla benbrott av olika ålder i armarna och fingrarna (och en förkalkning), dock inga läkta, på städdagen i skolan. Och alla tyckte ju att det var inget onormalt som de kunde se.
Hon var väl lika saktfärdig som alltid, säg.
Citera
2014-11-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Jo, en del läkare är övertygade om att det är så...för många generationers kusingifte...

Personligen bryr jag mig inte vad härkomsten av personlighetsstörningen kommer ifrån.

Jag vill att båda döms för mord.
Citera
2014-11-04, 23:40
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Han riste eller ristade stod det, rista, rysta = skaka

Är det något lokalt uttryck som vi som redan här snö inte begriper? Verkar inte riktigt vara ett vanligt förekommande uttryck
Sen då ambulanskillen frågades om detta så svarade han att han inte visst vad Rami gjorde med Yara. Om han bara hade försökt skaka liv i henne...så hade han väl kunnat svara det...
eller...
Citera
2014-11-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Hon var väl lika saktfärdig som alltid, säg.

Efter jag brutit både fotled och ett antal revben i olika omgångar kan jag förstå Yaras långsamma rörelser. Det gör vansinnigt ont. Man lär sig snabbt hur man skall förflytta sig försiktigt dvs minimera smärtan.

Yara har råkat ut för detta under lång tid. Har hon någonsin det sista året varit skadefri?
Senast redigerad av Remark 2014-11-04 kl. 23:46.
Citera
2014-11-04, 23:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Yara hade tydligen sex gamla benbrott av olika ålder i armarna och fingrarna (och en förkalkning), dock inga läkta, på städdagen i skolan. Och alla tyckte ju att det var inget onormalt som de kunde se.

Nej, inga läkta benbrott. Jag tycker det tyder på att våldet eskalerat de sista veckorna. Att Yara inte reagerat på att gå omkring med frakturer genom att berätta om dem säger en del. De gjorde naturligtvis ont.
Citera
2014-11-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, inga läkta benbrott. Jag tycker det tyder på att våldet eskalerat de sista veckorna. Att Yara inte reagerat på att gå omkring med frakturer genom att berätta om dem säger en del. De gjorde naturligtvis ont.

Vilka val hade Yara? Eftersom den gode mannen ersatts av Rami, vem skulle hon vända sig till?
Citera
2014-11-04, 23:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Detta är alltså så pass lätt att se fel på att till och med läkaren som tog hand om henne (Och hjälper polisen vid fotograferingen) hävdar öppen fraktur? Intressant om så är fallet.

Edit: Ska självklart tillägga att jag inte säger emot utan undrar då jag inte vet hur det ligger till själv.

Läkaren var kanske så chockad över det allmänna tillståndet på kroppen, att det som tidigare påpekats kan se ut som öppen fraktur antogs vara det? Eller så kanske läkaren sa att det skulle kunna vara en öppen fraktur, vilket polisen tolkar som att det var det eftersom de tyckte det såg ut så?

Vidare ska väl läkaren inte göra någon närmare undersökning, för att inte föregripa obduktionen och kanske förstöra något inför den? Syftet var inte heller att göra något annat än en översiktligt snabb bedömning av skadorna. Att det då kan smyga sig ett fel är inte så konstigt eller anmärkningsvärt.
Citera
Medlem
Citat:
För mig finns hos mig en samstämmig bild av att Yara haltade, rörde sig långsamt, ofta blåmärken, nedstämd och ville inte gå hem.

Hon blev systematiskt grovt misshandlad till döds.

Dom hon förtrodde sig till nämner många skador på högra sidan. Vilket får mig att tro att det var Madis vänsterhand bakom det.

Samtidigt tror jag att det mest grova våldsamma brotten mot Yara bar handen av Rami. Han hade en annan metod, dunkade hennes huvud i väggen, ju mer hon skrek desto hårdare dunkade han ... eller slog.

Eller fimpade sina cigaretter på henne på för Yara (och alla) känsliga ställen nämligen fötterna och ryggen.

Det jag läst till idag/kväll. Kokade ihop till just det. Under hundpromenaden.

Man tänker bra under hundpromenader, särskilt på det som är svårt att smälta.

Det är många avvärjningsskador. Hårtussar som är avslitna och bitmärken, är inte orsakade av en brödkavel. Av någon anledning tänker jag på något som liknar våldtäkt, och att det endast var vissa spår som städades bort. Men att andra spår lämnades behändigt, för att hittas av polisens tekniker. Jag tror det handlar om sexuella övergrepp, och sånt man inte talar om.

Bilder på Yara som poserar som en Lolita, en tunn skräckslagen flicka i favvo farbrorn Ramis knä. Olika utsagor om att flickor är vuxna vid 8 års ålder i deras kultur, och nu Rami som informerar i förhör, utan att tillfrågas att Yara duschar sin vagina.

Det finns för många hemligheter och lögner inom denna klan där kvinnorna gifts eller ges bort till kusinerna. Har en manlig släkting gått över gränsen så får man inte ut något vettigt ur någon. Det styrks av pappa Mohammeds ostrukturerade babbel.

Pappans likgiltighet om hur dottern hade det hos mördarparet kan ha en förklaring; som redan bortgift ingick Yara i ett annat hushåll. Hon var inte föräldrarnas ansvar. Sa inte Madi att ambulansen skulle till Yara Ashour?
Senast redigerad av Vresrosen 2014-11-05 kl. 00:06.
Citera
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Detta är alltså så pass lätt att se fel på att till och med läkaren som tog hand om henne (Och hjälper polisen vid fotograferingen) hävdar öppen fraktur? Intressant om så är fallet.

Edit: Ska självklart tillägga att jag inte säger emot utan undrar då jag inte vet hur det ligger till själv.
Den öppna fraktur läkaren talat om tolkar jag som hudskadan, det öppna såret. Vad polisen sett i såret som stack ut kan ha varit ett skadat brosk eller ligament.
Citera
2014-11-04, 23:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Vilka val hade Yara? Eftersom den gode mannen ersatts av Rami, vem skulle hon vända sig till?

Nej, du har rätt. Jag tänkte på att hon klagade över blåmärken. Men det var förstås bara för att andra frågade om dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in